خبرگزاری کار ایران

اطلاعیه شماره ۷ اداره‌کل هنرهای نمایشی برای حمایت از تولید آثار در فضای مجازی

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۴۲۰۶

برنامه حمایتی اداره‌کل هنرهای نمایشی از تولید آثار نمایشی برای عرضه در فضای مجازی در قالب اطلاعیه شماره ۷ منتشر شد.

به گزارش ایلنا، در متن اطلاعیه شماره ۷ این اداره‌کل با عنوان «حمایت از تولید آثار نمایشی برای عرضه در فضای مجازی» چنین آمده است:

«اداره‌کل‌هنرهای ‌نمایشی با توجه به وضعیت ناشی از شیوع ویروس کرونا در نظر دارد با هدف حمایت از فعالیت هنرمندان برای تولید و عرضه آثار نمایشی و همچنین تقویت روحیه امید و نشاط در جامعه تعدادی نمایش را برای  بازتولید و یک اجرا جهت ضبط حرفه‌ای و پخش از بستر‌های ‌ارائه آثار در فضای مجازی مورد حمایت قرار دهد. گام نخست این طرح، شامل تعدادی از آثاری خواهد بود که در (بهمن، اسفند ۹۸ و فروردین، مهر، آبان۹۹) بر اساس مستندات در تهران و استان‌ها آماده اجرا بودند و به خاطر تعطیلی فعالیت‌ها ازروند تولید واجرا باز ماندند.

شرایط و اولویت‌ها:

۱- این حمایت مربوط به آثاری است که فرایند تولید آنها در (بهمن، اسفند ۹۸ و فروردین، مهر، آبان ۹۹) انجام شده اما اجرا نشده‌اند و امکان باز تولید آنها دریک بازه زمانی حداکثر ۱۵روزه برای یک اجرا و ضبط تصویری قابل انجام باشد.

۲- آثار به لحاظ طراحی تولید و اجرا ،امکان رعایت بیشترین حد از پروتکل‌های بهداشتی در فرایند تمرین و اجرا را داشته باشند.

۳- اولویت انتخاب با آثاری است که متن آنها ایرانی باشد.

۴- محدودیتی برای ارائه آثار عروسکی و کودک‌و‌نوجوان وجود ندارد.

۵- آثار اجتماعی با رویکرد امید‌بخش در اولویت انتخاب خواهد بود.

۶- آثار کمدی مورد استقبال قرار می‌گیرد.

پخش آثار:

پس از ضبط حرفه‌ای با کیفیت آثار نمایشی در توافق با کارگردان، پخش اثر از سامانه‌های موجود انجام خواهد شد.

حمایت‌ها:

۱- مبلغ حمایت از هر اثر  تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال است، که با توجه به وجوه مختلف تولید اثرِ نمایشی تعیین  خواهد شد.

۲-در تهران علاوه بر تماشاخانه‌هایی که قرار بر اجرای اثر در آن مکان بوده، با توجه به تقاضاها در صورت موافقت مدیران تالارهای تحت پوشش اداره‌کل ‌هنرهای‌نمایشی (مجموعه تئاتر‌شهر، تماشاخانه سنگلج و تالار هنر) امکان استفاده از این تالارها نیز برای اجرا و ضبط آثار وجود دارد.

فرایند ثبت تقاضا:

ثبت تقاضا از طریق مراجعه به بخش «حمایت از تولید آثار نمایشی برای عرضه در فضای مجازی» در درگاه ایران تئاتر به نشانی (http//www.theater.ir) از تاریخ ۱۵ آذر  تا ۳۰ آذر۹۹  امکان‌پذیر خواهد بود.

متقاضیان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق ایمیل thmajazi@gmail.com و شماره تلفن‌های ۵-۶۶۷۰۵۱۰۱ (داخلی ۲۱۴) و۶۶۷۳۱۴۱۹ با واحد «توسعه فعالیت‌های هنرهای‌نمایشی در فضای مجازی» ارتباط برقرار کنند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز