خبرگزاری کار ایران

واکنش بازیگران «آقازاده» به مفهوم آقازادگی/ از اختلاس و مافیا تا خود بزرگ بینی آقازاده‌ها+فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۴۱۴۷

در نخستین قسمت مستند «بوی خون» جمشید هاشم پور، امین تارخ، مهدی سلطانی، نیکی کریمی، لعیا زنگنه، محمدحسین لطیفی، امین حیایی و کامبیز دیرباز نظر خود را درباره مفهوم آقازادگی بیان کردند.

به گزارش ایلنا، بازیگران سریال «آقازاده» ضمن بیان نظرات خود، توضیح داده‌اند که چرا آقازادگی ارزش خود را از دست داده است. 

جمشید هاشم‌پور بازیگر نقش حاج حسن در سریال «آقازاده» عقیده دارد، همه آقازاده‌ها بد نیستند. او در این خصوص گفت: «آقازاده‌ها انواع مختلفی دارند که همگی بد نیستد. بدترین‌شان کسانی هستند که نه تنها به جامعه و کشور خدمت نمی‌کنند بلکه ضرر هم می‌رسانند.» 

امین تارخ هم مشابه این دیدگاه را دارد. بازیگر کاراکتر حاج رضا اظهار کرد: «به نظرم تعبیری که ما باید از یک آقازاده داشته باشیم، توسط خودشان به ما نشان داده می‌شود. اگر منفی باشند، شخصیت منفی و اگر مثبت باشند، شخصیت مثبت آن‌ها بیشتر دیده می‌شود.» 

از اختلاس و مافیا تا خود بزرگ بینی آقازاده‌ها

مهدی سلطانی بازیگر نقش دکتر بحری در پاسخ به این پرسش که «اولین تصویری که از شنیدن نام «آقازاده» به ذهن شما می‌رسد؟ چیست»؛ این طور جواب داد: «اختلاس، رانت بازی، مافیا، بی‌عدالتی، اختلاف طبقاتی.» 

نیکی کریمی نیز اظهار کرد: «اولین تصویری که با شنیدن نام آقازاده به ذهنم می‌آید، شخصی خود بزرگ بین است.» 

بازیگر نقش تینا در سریال «آقازاده» ادامه داد: «این ویژگی به خاطر موقعیتی است که آقازاده‌ها در آن قرار گرفته اند. البته شاید آدم بزرگی هم نباشند و تنها به دلیل موقعیت خاص یا فضایی که در آن رشد یافته اند، فکر می‌کنند که بزرگ هستند.» 

کلمه «آقازاده» به شعور آدم لطمه می‌زند

لعیا زنگنه و محمد حسین لطیفی هم با افسوس درباره آقازادگی صحبت کردند. زنگنه بیان کرد: «من میانه‌ای با نفرت ندارم اما با شنیدن اسم آقازاده، واژه نفرت در ذهنم تداعی می‌شود. شاید نفرت کمی تندروی باشد ولی این واژه حالم را بد می‌کند.» 

بازیگر نقش شریفه یادآور شد: «گاهی یک چیزهایی انگار شعور آدم را زیر سوال می‌برد یا به آن لطمه می‌زند. یکی‌شان همین کلمه «آقازاده» است. »

محمد حسین لطیفی بازیگر نقش حاج محسن هم این گونه درباره مفهوم آقازادگی نظر داد: «زمانی مفهوم آقازداگی عنوان برای ما بسیار عزیز بود. اما متاسفانه امروز هیچ علاقه‌ای به شنیدن نام آقازاده نداریم. متاسفانه امروز حس خوبی از شنیدن این کلمه به آدم دست نمی‌دهد.» 

کاش این گونه نبود

سوء استفاده برخی آقازاده‌ها از موقعیت برای منفعت شخصی، نکته‌ای است که امین حیایی به آن اشاره کرد و آن را از عوامل تخریب مفهوم آقازادگی دانست. 

بازیگر نقش بهرامی افزود: «وقتی قدرت و ثروت دست شخصی می‌افتد که بلد نیست از آن چگونه استفاده کند؛ باید به آن‌ها گفت شما برای خدمتگزاری به قدرت رسیدید. حالا که بلد نیستید آن را رها کنید.» 

پاسخ کامبیز دیرباز بازیگر نقش شهنام هم درباره مفهوم آقازادگی مثبت نبود: «متاسفانه تصویری منفی با شنیدن این اسم به ذهنم خظور می‌کند. شرایط به شکلی شده که ناخودآگاه، اسم آقازاده آدم را به یک دنیای منفی پرت می‌کند. درحالی که می‌تواند به این شکل نباشد. مثل همین واژه سلبریتی که مخاطبان تا می‌شنوند، تداعی منفی برای‌شان می‌شود.» 

«بوی خون» با هدف واکاوی پرونده‌های مطروحه در سریال «آقازاده» به کارگردانی وحید سعیدی و نویسندگی احمد رنجبر ساخته شده است. این مستند در پلت فرم‌های فیلیمو و نماوا منتشر می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز