خبرگزاری کار ایران

معرفی هیئت‌انتخاب بخش «دیگرگونه‌های اجرایی» جشنواره تئاتر فجر

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۳۵۵۳

ندا شاهرخی، حسین توازنی‌زاده و امیر راد به عنوان هیئت‌انتخاب بخش «دیگرگونه‌های اجرایی» سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند.

به گزارش ایلنا، هیئت‌انتخاب آثار بخش «دیگرگونه‌های اجرایی» متشکل از ندا شاهرخی، حسین توازنی‌زاده و امیر‌ راد ارزیابی آثار این بخش را در سه مرحله انجام خواهند داد.

ندا شاهرخی دارای مدرک فوق لیسانس تئاتر از دانشگاه «پاریس ۸» و دانشجوی دکترا با تخصص تئاتر اجتماعی- کاربردی در «پاریس ۸»، مدیر هنری «موسسه بین‌المللی فانوس هنر پارس» و مدرس بازیگری و کارگردانی است. از جمله فعالیت‌های او می‌توان به اجراهای متعدد داخلی و بین‌المللی در مقام کارگردان در حوزه «تئاتر در مکان‌های نامتعارف» اشاره کرد.

حسین توازنی‌زاده فارغ‌التحصیل کارشناسی‌ارشد سینما و دانشجوی دکترای مطالعات فیلم در دانشگاه خرونینگن هلند است. مطالعات و آثار او به عنوان کارگردان عمدتا متمرکز بر اجراهای مکان‌محور با محوریت معماری، فیلم، حافظه و احساسات است. اجراهای او در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی تاکنون موفق به کسب جوایز متعددی برای توازنی‌زاده و گروه «هنرهای اجرایی کاریز» شده است.

امیر راد دارای مدرک کارشناسی‌ارشد نقاشی از دانشگاه هنر، مدیر و موسس «کانون نیومدیای موزه هنرهای معاصر تهران»، رئیس هیئت‌مدیره انجمن هنرمندان نقاش ایران و مدرس و پژوهش‌گر دانشگاه‌ است. راد در بسیاری از فستیوال‌ها و جشنواره‌های داخلی و خارجی از جمله دوره‌های گوناگون جشنواره هنرهای تجسمی فجر، جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران و… به عنوان عضو شورای سیاستگذاری، هیئت‌انتخاب، هیئت‌داوران و کیوریتور حضور داشته است.

در بخش «دیگرگونه‌های اجرایی» صاحبان ۷۴ ایده متقاضی حضور شدند که مطابق فراخوان، پس از دریافت ایده‌ها و ویدئوهای ۵ دقیقه‌ای تشریح‌کننده، اثر آن‌ها توسط هیئت‌انتخاب بررسى شد. اسامی آثار پذیرفته‌شده جهت حضور در مرحله دوم، به منتخبین اعلام و از سوی هیئت‌انتخاب به گفت‌وگو دعوت شدند. در این مرحله  جلساتی آنلاین با صاحبان آثار برگزار شد و منتخبین چگونگی اجرای خود را تشریح کردند تا در نهایت آثار پذیرفته‌شده براى حضور در مرحله سوم انتخاب شود. صاحبان آثار منتخب در مرحله سوم می‌بایست از ٨ تا ١٥دی‌ماه اثر کامل خود را به هیئت‌‌انتخاب ارائه کنند. اسامی آثار راه‌یافته نهایى به جشنواره نیز نیمه دی‌ماه اعلام می‌شود.

این بخش  با مدیریت سامان خلیلیان در سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر برگزار می‌شود.

سی‌‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر به دبیری حسین مسافرآستانه در سال جاری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز