خبرگزاری کار ایران

مرگ اصلا ترسناک نیست ولی من هنوز خیلی کار دارم/ نظر کامبوزیا پرتوی درباره مرگ+فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۰۵۲۹

کامبوزیا پرتوی در بزرگداشتی که در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان برگزار شد از آرزوهای خود برای کودکان و سینمای کودک گفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کامبوزیا پرتوی کارگردان و فیلمنامه‌نویس سینمای ایران صبح امروز بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت. 

فیلم سینمایی کامیون آخرین ساخته این کارگردان که در جشنواره سی‌وششم فیلم فجر حضور داشت هنوز اکران نشده و پرتوی در سال‌های پایانی عمرش دغدغه اکران این فیلم را داشت.

این فیلمساز مطرح سینمای ایران درباره‌ی انتخاب بازیگر این فیلم گفت: «اگر بخواهیم به عقب برگردیم، انتخاب من بهروز وثوقی و لوکیشن مد نظرمان هم ترکیه بود. اما وقتی لوکیشن به ایران رسید و زمان ساخت رسید، اولین انتخابم سعید آقاخانی بود و به دلیل آشنایی و همکاری قبلی با او و اصالت کردی‌اش این انتخاب قطعی شد.»

او در گفتگویی که دو سال پیش انجام داده بود از عدم اکران فیلمش گلایه کرده و گفته بود تا زمانی که «کامیون» اکران نشود به سراغ ساخت فیلم دیگری نمی‌رود.

در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان بزرگداشتی برای فیلمساز خاطره‌ساز سینمای کودک و نوجوان تدارک دیده شد و مجید توکلی فیلم این بزرگداشت را با حضور پرتوی ساخت. 

کامیون، کافه ترانزیت، ننه لالا و فرزندانش، ماهی، گلنار و گربه آوازخوان از آثار او در مقام کارگردان است.

تماشای مجدد فیلم‌‌ بزرگداشت پرتوی و آرزوهایی که او برای سینمای کودک داشت خالی‌ از لطف نیست. روحش شاد. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز