خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت شهرک‎های صنعتی فارس:

اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران توسط بنیاد برکت و صندوق کارآفرینی امید

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۵۷۹

مدیر عامل شرکت شهرک‎های صنعتی استان فارس گفت: برای اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران بنیاد برکت و صندوق کارآفرینی امید را پای کار آورده ایم.

به گزارش ایلنا احد فتوحی در جمع خبرنگاران گفت: از این یک هزار واحد ۵۰۰ واحد صنعتی کمتر از ۵۰ درصد و ۵۰۰ واحد بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

مدیر عامل شرکت شهرک‎‌های صنعتی استان فارس از بهره برداری دو شهرک صنعتی در شهرستان‌های سرچهان و کوار در سال جاری خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم در زمینه جذب سرمایه گذار تا پایان سال جاری رشد ۲ برابری را نسبت به سال گذشته داشته باشیم.

مدیر عامل شرکت شهرک‎‌های صنعتی استان فارس تصریح کرد: برای اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران بنیاد برکت و صندوق کارآفرینی امید را پای کار آورده ایم.

فتوحی با اشاره به تاثیرات کرونا بر فعالیت های اقتصادی و صنعتی کشور افزود: فعالیت در این شرایط برای واحدهای تولیدی بسیار سخت است چراکه باید با رعایت معیارهای بهداشتی فعالیت کنند.

 وی با اشاره به اینکه تامین زیرساخت شهرک ها و نواحی صنعتی از جمله رسالت‌های ما است که ۶۱ ناحیه و شهرک صنعتی در استان وجود دارد افزود: از دیگر رسالت‌های ما حمایت از واحدهای به بهره برداری رسیده است که در تولید و توزیع کالا به آنان کمک می‌کنیم تا اثربخشی بیشتری داشته باشند.

مدیر عامل شرکت شهرک‎‌های صنعتی استان فارس خاطر نشان کرد: در ۶۱ شهرک و ناحیه صنعتی استان فارس ۶ هزار و ۷۱۸ قرارداد منعقد کردیم که سه هزار و ۲۸۹ قرارداد با اشتغالزایی ۳۷ هزار و ۶۱۸ نفر به بهره‌برداری رسیده است.

فتوی به حمایت های این شرکت از واحدهای صنعتی گفت:  با توجه به تکمیل زیرساخت های شهرک ها و نواحی صنعتی، در زمینه جذب سرمایه‌گذار و واگذاری اراضی صنعتی به سرمایه‌گذاران رشد ۴ برابری را نسبت به سنوات گذشته داشتیم.

فتوحی بیان کرد: واگذاری ۴۰ دفتر در مراکز خدمات فناوری، مستقر کردن ۳۴ مشاور در مراکز خدمات فناوری، کمک به راه اندازی مجدد ۸۳ واحد غیر فعال و راکد برای بازگشت به چرخه تولید و آموزش پنج هزار و ۸۸۶ شاغلان واحدهای صنعتی و کارفرمایان از جمله اقدامات صورت گرفته است.

مدیر عامل شرکت شهرک‎‌های صنعتی استان فارس با بیان اینکه یک هزار واحد صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسند گفت: برای تکمیل این واحدها ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه خواهد. 

فتوحی‌گفت: از دیگر اقدامات صورت گرفته می‌توان به برگزاری تورهای صنعتی، حمایت از ۲۵۲ صنعتی کوچک شرکت کننده در نمایشگاه های داخلی و خارجی و انجام پروژه امکان سنجی خوشه صنعتی مسقطی لار اشاره کرد.

مدیر عامل شرکت شهرک‎‌های صنعتی استان فارس با اشاره به اینکه ۱۷ خوشه صنعتی در استان فارس شناسایی شده که امکان سنجی ۶ خوشه صنعتی انجام شده و خوشه صنعتی گیاهان دارویی و خرمای جنوب در حال پیاده سازی است، افزود: مطالعه ایجاد و توسعه کنسرسیوم صادراتی خرمای جنوب فارس را انجام دادیم که واحدهای فعال توانستند ۱۱۳ میلیون یورو به کشورهای همسایه صادرات داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز