خبرگزاری کار ایران

شهردار شیراز مطرح کرد:

گام‌های بلند شهرداری در افتتاح‌سه پروژه شهری شیراز/ انتخاب نام مناسب برای پروژه‌های شاخص شهری

asdasd
کد خبر : ۹۳۳۰۳۶

شهردار شیراز با بیان اینکه در ماه‌های گذشته کشور با مشکلاتی رو به رو بوده است، عنوان کرد: شهرداری نیز مانند سایر دستگاه‌های اجرایی این مشکلات را در پیش رو داشته است، اما با همراهی شورای شهر و بخش‌های مختلف شهرداری گام‌های بزرگی برداشته شده است.

به گزارش ایلنا حیدراسکندرپور در مراسم افتتاح سه پروژه تقاطع سه سطحی استاد بهمن بیگی، بزرگراه مهندسین و فاز دوم تقاطع رودکی همچنین خبر داد: از هم اکنون تا هفته دولت شاهد افتتاح سریالی پروژه‌های بزرگ شهری در شیراز خواهیم بود. وی ادامه داد: البته این افتتاح‌ها در نیمه دوم سال نیز ادامه خواهد داشت.

شهردار شیراز با تاکید بر اینکه سال ۹۹ سالی خوب در کارنامه عملکرد شهرداری است، گفت: در کنار افتتاح پروژه‌های بی شمار، شاهد شروع عملیات اجرایی بعضی پروژه‌ها نیز خواهیم بود.

وی به پروژه در حال اجرای باغ ایرانی اشاره کرد و با بیان اینکه پروژه ۱۰ هکتاری مذکور تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید، اظهار کرد: رویکرد شهرداری و شورای شهر  اجرای پروژه‌های نرم‌تر و انسان محور است که بر کیفیت زندگی آپارتمان نشینی در کلانشهرها اثری مثبت داشته باشد.

اسکندرپور افزود: هر یک از مناطق شهرداری ۳ تا ۵ مورد از این پروژه‌ها را در دست اجرا دارند.

شهردار شیراز با اشاره به اجرای پروژه سپهبد شهید قاسم سلیمانی، خاطرنشان کرد: این پروژه که با اعتبار هزار میلیارد جزء بزرگترین پروژه های شهری محسوب می‌شود، رینگ شمال غربی شهر را تکمیل می‌کند.

وی  با بیان اینکه این پروژه در دهه فجر یا حداکثر روز شیراز افتتاح خواهد شد، عنوان کرد: بزرگراه سپهبد سلیمانی با تکمیل رینگ پیرامونی شهر سبب می‌شود مسافرانی که قصد عبور از شیراز را دارند وارد شهر نشوند که این موضوع سبب کاهش ترافیک خواهد شد. شهردار شیراز همچنین به اجرای پروژه آسفالت در شهر اشاره کرد و گفت: برنامه روزانه این عملیات در سراسر شهر از سوی شهرداری اعلام می‌شود.

اسکندرپور با اشاره به اینکه شهرداری توجه ویژه ای به نورپردازی و منظر شهری دارد از بهره برداری ۲۰ پروژه منظر شهری در سال جاری خبر داد.

وی یاد آور شد: هم اکنون ۵۰ پروژه ارتقای  فضای سبز شهری نیز در مناطق مختلف شهرداری در دست اجرا است. شهردار شیراز در پایان از مردم مناطقی که این سه پروژه در آنجا اجرا شده، به خاطر تحمل مشکلاتی همچون صدای انفجار و... عذر خواهی کرد.

نام این سه پروژه شاخص شهری بسیار مناسب انتخاب شده است

گام‌های بلند شهرداری در افتتاح‌سه پروژه شهری شیراز/ انتخاب نام مناسب برای پروژه‌های شاخص شهری

 سیدعبدالرزاق موسوی رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: در شرایطی شاهد بهره برداری از سه پروژه  شاخص شهری شهرداری شیراز هستیم که در این مسیر حجم عظیم کار و تلاش شبانه روزی با محدودیت هایی از جمله بیماری کرونا انجام شده است تا بخشی از رینگ پیرامونی شهر با دقت و سرعت به بهره برداری برسد.

 رئیس شورای شهر شیراز گفت: امیدواریم امسال، سال افتتاح پروژه های ارزشمند و تاثیرگذار در حوزه شهری باشد؛ همچون این سه پروژه که با همت شهرداری و شورا به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به توفیق خدمت توسط مدیران  گفت:پیشرفت حاصل تلاش های از گذشته تا کنون است  و اگر این موضوع یعنی فرصت خدمت گزاری به مردم را مورد  توجه قرار دهیم، نوع نگاه و قضاوت ها تغییر خواهد کرد.

موسوی با اشاره به سه پروژه شاخص شهری در رینگ پیرامونی شهر  افزود: پیگیری مستمر اعضای شورا و‌ شهرداری در به ثمر رساندن این پروژه ها موثر بوده است.

این مقام مسئول نامگذاری های  سه پروژه شاخص شهری را تحسین برانگیز ارزیابی کرد و اظهار داشت: همه جامعه ایران مدیون شهدا هستند، چرا که آنها در شرایط دشوار جنگی و با وجود تمامی مشکلاتی که در آن دوران وجود داشت با ایثار جان خود بزرگترین خدمت را به کشور انجام دادند و باید آرمان های شهدا را سرلوحه عملکرد خود قرار دهیم.

رئیس شورای شهر شیراز در ادامه گفت: نقش مهندسان در سازندگی شهر و در دوران دفاع مقدس بی بدیل است و نامگذاری بزرگراه مهندسین به نام این زحمتکشان نشانه ای از قدردانی مجموعه شهرداری و شورا از آنها است.

 موسوی با اعلام مراتب سپاسگزاری از زحمات مرحوم بهمن بیگی گفت: انسان های بزرگی برخاسته از مکتب بهمن بیگی هستند و در مراسم خاکسپاری او انبوهی از پرورش یافتگان مکتبش از داخل و خارج  کشور شرکت داشتند و همه ما وظیفه داریم قدردان خدمات این بزرگان باشیم.

وی با اشاره به اینکه تاریخ در مورد عملکرد  ما قضاوت خواهد کرد، گفت: بسیار از افراد بودند که در قالب مسئولیت ها آمدند و رفتند، نامگذاری شورا بر پروژه ها برای ماندگار خدمات این افراد است.

گام‌های بلند شهرداری در افتتاح‌سه پروژه شهری شیراز/ انتخاب نام مناسب برای پروژه‌های شاخص شهری

به گزارش ایلنا در این برنامه، سه پروژه عمرانی شامل فاز اول تقاطع استاد بهمن بیگی، فاز دوم تقاطع شهید رودکی و بزرگراه مهندسین، به ارزش هزار میلیارد تومان، افتتاح شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز