خبرگزاری کار ایران

به میزبانی شیراز برگزار می‎شود؛

سومین جشنواره ملی فیلم کوتاه، داستانی و مستند طلوع پارس

asdasd
کد خبر : ۹۳۳۰۱۹

سومین جشنواره ملی فیلم کوتاه، داستانی و مستند طلوع پارس با محوریت میراث فرهنگی ناملموس به میزبانی شیراز برگزار می‎شود.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا عوض‌دخت دبیر سومین جشنواره ملی فیلم طلوع پارس تصریح کرد: این جشنواره نخستین رویداد فرهنگی هنری در زمان شیوع بیماری کرونا ویروس است که در فضای دیجیتال برگزار می‌شود.

 وی با بیان اینکه فراخوان این جشنواره اسفندماه منتشر شد و هنرمندان ۲۹ استان کشور از ارسال آثار به سومین جشنواره ملی فیلم طلوع پارس استقبال کردند، افزود: تاکنون ۶۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره به شکل اینترنتی ارسال شده است.

عوض دخت شرکت رایگان در کارگاه آموزشی فیلمسازی ویژه نوجوانان، برگزاری نشست‎های تخصص در حوزه های مختلف از جمله میراث فرهنگی ناملموس، برگزاری نشست‎های نقد و بررسی آثار ارسالی به جشنواره ملی به صورت آنلاین و برپایی کارگاه‌های انتقال تجربه فیلمسازان جوان موفق را از جمله رویدادهایی عنوان کرد که در حاشیه این جشنواره اجرایی می‌شوند.

دبیر سومین جشنواره ملی فیلم طلوع پارس ادامه داد: بنا بود که اختتامیه این جشنواره در اردیبهشت ماه برگزار شود اما به دلیل برگزاری امتحانات دانشجویان، به اواخر تیر و اوایل مردادماه موکول شده است.

عوض‌دخت خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط فعلی کشور، تلاش کردیم تا هنرمندان انگیزه خود را حفظ کنند و در بستر دیجیتال در جشنواره شرکت کنند.

او با بیان اینکه اختتامیه هر یک از بخش‎‎های این جشنواره در ماههای مختلف برنامه ریزی شده و اختتامیه نهایی جشنواره در صورت فراهم بودن شرایط حضوری برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره شامل ۵ بخش است و هر بخش یک اختتامیه مجزا دارد.

دبیر سومین جشنواره ملی فیلم طلوع پارس با تاکید بر اینکه تمام فرآیند این جشنواره اینترنتی بوده است، میراث فرهنگی ناملموس، ازاد، سبک زندگی، فیلمساز نوجوان و فیلمسازان شیرازی را ۵ بخش ویژه این جشنواره اعلام کرد.

عوض‌دخت با بیان اینکه برگزیدگان این جشنواره به کمپ‎های تولید فیلم دعوت می‎شوند و همچنین تندیس و هدایای نقدی برای آنها در نظر گرفته می‌شود، افزود: مهلت ارسال آثار به جشنواره به اتمام رسیده اما به مدت ٤ تا ٧ روز سایت جشنواره برای ویرایش آثار باز خواهد شد.

وی افزود: مردادماه اختتامیه اولین بخش این جشنواره برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز