خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امورمالیاتی استان فارس خبر داد:

استرداد 871 میلیارد ریال مالیات و عوارض به صادر کنندگان

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۱۶۶

مدیرکل امورمالیاتی استان فارس گفت: در سال 98 بیش از 871 میلیارد ریال مالیات و عوارض به صادرکنندگان استان استرداد شده است .

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان فارس، ناصر هاشمی، با ذکر این مطلب که همواره یکی از دغدغه های فعالان اقتصادی ، استرداد مالیات به صادر کنندگان در حداقل زمان بوده است، گفت : در حال حاضر با کوتاه کردن زمان استرداد ، این دغدغه مرتفع و بالغ بر 871 میلیارد ریال مالیات و عوارض در سال 1398 در کوتاه ترین زمان ممکن به صادرکنندگان مسترد شده است . 

وی خاطرنشان کرد: فراهم کردن شرایط و زمینه مساعد و اعطای تسهیلات و معافیت های مالیاتی با هدف حمایت از تولید و سرمایه گذاری و رشد و توسعه آنها، یکی از سیاست های کارآمد و موثر نظام مالیاتی کشور در عرصه اقتصاد و شکوفایی صادرات کشور محسوب می شود . 

ناصر هاشمی در ادامه عنوان داشت: بر اساس جزء (1) بند (ک) تبصره شش قانون بودجه سال 1399 کل کشور، هرگونه نرخ صفر و معافیت های مالیاتی برای درآمدهای حاصل از صادرات کالا و خدمات از جمله کالاهای غیر نفتی، مواد خام و همچنین استرداد مالیات و عوارض موضوع ماده (13) قانون مالیات بر ارزش افزوده، در مواردی که ارز حاصل از صادرات طبق مقررات اعلامی بانک مرکزی به چرخه اقتصادی برگردانده نشود، برای عملکردهای 1398 و 1399 قابل اعمال نیست.

وی همچنین بیان کرد: حداکثر زمان رفع تعهد ارزی تمامی صادرات انجام شده در سال 1397 دی ماه 1398 بوده و همچنین حداکثر زمان رفع تعهد ارزی صادرات در سال 1398 تیرماه 1399 است.

مدیر کل امور مالیاتی استان تاکید کرد: تلاش این اداره کل بررسی و رفع موانع تولید و حل مسائل مالیاتی کلیه فعالان اقتصادی بر مبنای تعامل و همکاری است و سعی ما بر این است که استرداد مالیات به صادر کنندگان در حداقل زمان ممکن انجام شود . 

وی همچنین یادآور شد: در حال حاضر امکان استعلام برگشت ارز حاصل از صادرات و میزان رفع تعهد ارزی از طریق مراجعه به سامانه عملیات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی tax.gov.ir فراهم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز