خبرگزاری کار ایران

پاسخ دادستان شیراز به عدم امضای لیست هیات اجرایی:

انتخاب معتمدان هیات اجرایی توسط فرماندار در هیچ جای قانون نیست

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۱۱۰

دادستان شیراز در پی اظهارات فرماندار شیراز و همچنین معاون سیاسی- امنیتی استانداری فارس درباره امتناع دادستان عمومی و انقلاب شیراز از امضاء لیست معتمدین هیئت اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی جوابیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس ، حیدر آسیابی در پی اظهارات فرماندار شیراز و همچنین معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس درباره امتناع دادستان عمومی و انقلاب شیراز از امضاء لیست معتمدین هیئت اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مطابق ماده 32 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اصلاحی سال 95 هیات معتمدین باید با نظر مشورتی سه عضو اداری هیات اداری یعنی فرماندار ‌دادستان و رئیس ثبت احوال مشخص و به هیات نظارت معرفی شود.

وی با بیان اینکه در هیچ کجای قانون انتخابات ذکر نشده است که معتمدان هیات اجرایی تنها باید توسط فرماندار تعیین و انتخاب شوند گفت: مطابق قانون یاد شده جهت تعیین این هیئت اعضای اداری هیات اجرایی مرکب از فرماندار، دادستان و رئیس ثبت احوال باید تشکیل جلسه داده و 30 نفر از روحانیون و معتمدین اقشار مختلف مردم را از بین کلیه اقشار واجد شرایط انتخاب و به منظور تایید صلاحیت به هیئت نظارت معرفی کنند اما در این باره فرماندار شیراز اصرار داشتند این افراد تنها از لیست مد نظر خودشان انتخاب شوند.

این مقام قضایی استان تصریح کرد: نظر دادستانی بر این بود که باید انتخاب معتمدین هیات اجرایی با تبادل نظر و همفکری هر سه عضو اداری هیئت اجرایی انتخاب شوند فلذا در شیوه انتخاب اتفاق نظری حاصل نشد و به ناچار دادستانی پیشنهاد داد هر کدام از اعضای هیات اداری اجرایی 10 نفر از معتمدین مد نظر را معرفی کنند تا در انتخاب افراد از اقشار مختلف و با دیدگاه‌های گوناگون توازن برقرار شود که متاسفانه این پیشنهاد مورد موافقت فرماندار قرار نگرفت و فرماندار اصرار داشتند معتمدین فقط از یک طیف سیاسی انتخاب شوند.

آسیابی افزود: بنابراین دادستانی به لحاظ در نظر گرفته نشدن نقش قانونی در تعیین معتمدین از امضاء لیست معرفی شده توسط فرماندار امتناع کرده که متعاقب این امر و به جهت عدم امضاء دادستان هیات نظارت لیست فرمانداری را عودت داده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در ادامه افزود: در نهایت 10 نفر معتمد توسط دادستانی و 20 نفر دیگر نیز توسط فرماندار و رئیس ثبت احوال معرفی و لیست جدید جهت طی مراحل قانونی به هیات نظارت ارسال شد.

وی در پایان تصریح کرد: دادستانی شیراز همواره بر اجرای صحیح و دقیق قانون تاکید دارد اما در راستای تعامل 4 نفر از لیست اعضای معتمد خود را از لیست فرماندار معرفی کرده است تا حُسن نیت خود بر تعامل دوسویه را اثبات کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز