خبرگزاری کار ایران

معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بازدید از ایلنا:

دانشجویان خارجی به هیچ وجه اجازه کار در کشور ندارند/حضور دانشجویان اروپایی و خارجی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز/هزینه تحصیل در ایران گران نیست/کاهش ورودی دانشجویان عرب زبان و عراقی در دانشگاه

asdasd
کد خبر : ۸۴۳۱۵۲

معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز‌ با بیان اینکه دانشجویان خارجی جذب شده به هیچ عنوان در ظرفیت دانشجوهای ایرانی گنجانده نمی شوند افزود: دانشجویان خارجی به هیچ وجه اجازه کار فعالیت در کشور ندارند که این مهم سبب افزایش رتبه دانشگاه در محافل بین المللی می شود.

به گزارش ایلنا نصرالله عرفانی با حضور در دفتر خبرگزاری ایلنا استان فارس با بیان اینکه حضور رسانه ها و خبرنگاران مستقل حلقه گمشده جامعه محسوب می شود گفت: کشور در زمینه مستقل بودن رسانه ها هنوز جای کار دارد چرا که آثار این مهم به عنوان یک ضعف و آسیب در کشور به صورت کامل مشهود است.

وی با بیان اینکه معاونت بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز از سال 93 با رویکرد توسعه ارتباط بین المللی فعالیت خود را آغاز کرد افزود: جذب دانشجوهای خارجی شهریه پرداز ، توسعه همکاری آموزشی و پژوهشی با دانشگاه های مختلف جهان، موضوع توریسم سلامت، ایجاد زیر ساخت های قوی جهت توسعه بین الملل و ورود به بزرگ آموزش بین الملل از اهداف مهم این معاونت به شمار می رود.

 عرفانی ادامه داد: معتقدم که دانشگاه‌های کشور هنوز اقدامات بسیاری را در بیشتر حوزه ها انجام نداده اند که توسعه این بخش نیاز به فعالیت بیشتری دارد.

معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه با اشاره به اهداف شکل گیری این معاونت در دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: فراهم کردن زیر ساخت‌های مناسب جهت جذب دانشجوهای خارجی شهریه پرداز از مهم ترین اهداف معاونت دانشگاه محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی از ابتدا با تفکیک و تحصیل دانشجویان خارجی به صورت ایزوله مخالف بود ادامه داد: اعتقاد ما بر این است که تحصیل دانشجویان خارجی در بستر دانشکده های موجود می تواند تعاملات فرهنگی و دوستی و ارتباطات شغلی با دانشجویان داخلی و ایرانی برقرار کند.

وی با اشاره به اینکه تمام دانشجوهای خارجی دانشگاه علوم پزشکی شیراز شهریه پرداز هستند ادامه داد: جهت رقابت با دیگر دانشگاه های دنیا تا سه سال نخست آموزش زبان دانشجویانی که در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز جذب می شوند  انگلیسی است .

معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز‌ با اشاره به اینکه جهت جذب دانشجویان خارجی و در 220 رشته در مقاطع مختلف فراخوان اعلام کرده ایم ادامه داد: در هر دوره حدود 50 نفر دانشجو جذب می کنیم این در حالیست که در حال حاضر حدود 200 نفر دانشجو در مقطع دکترای عمومی جذب کرده ایم.

 وی در ادمه با بیان  اینکه در سال جاری حدود 1000 داوطلب از 40 کشور مختلف دنیا متقاضی تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی شیراز بودند گفت: اگرچه وضیت و جو کشور در سال جاری به دلیل مشکلات بین المللی فضای مساعدی برای ورود خارجی ها در کشور مهیا نبود اما تواسنتیم در بخش جذب دانشجویان موفق عمل کنیم.

عرفانی با بیان اینکه بیشتر داوطلب خارجی های دانشگاه علوم پزشکی از کشورهای هند، پاکستان، عربی آفریقایی و ..... است ادامه داد: بیشتر دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز  از اکثی نقاط دنیا مانند آلمان، نیوزیلند، اتریش آمریکا و ..... هستند.

دانشجویان خارجی به هیچ وجه اجازه کار فعالیت در کشور ندارند

معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز‌ با بیان اینکه دانشجویان خارجی جذب شده به هیچ عنوان در ظرفیت دانشجوهای ایرانی گنجانده نمی شوند افزود: دانشجویان خارجی به هیچ وجه اجازه کار فعالیت در کشور ندارند که این مهم سبب افزایش رتبه دانشگاه در محافل بین المللی می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهریه دانشجویان خارجی در قالب دلار از دانشجویان گرفته می شود بیان کرد: بنابراین نوسان نرخ دلار تاثیری ندارد.

معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز‌  با اشاره به اینکه جذب دانشجویان خارجی توانسته ارز آوری مناسبی برای کشور داشته باشد ادامه داد: این در حالیست میزان شهریه به تنهایی دانشجویان خارجی در سال مبلغی بالغ بر 7500 دلار است که با احتساب هزینه های خوابگاه و هزینه های جمعی دانشجویان خارجی جهت تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی سالانه مبلغی بالغ 15 هزار دلار به دانشگاه می پردازند.

معاون امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه جذب دانشجویان خارجی توانسته سالانه حدود چند میلیارد سود آوری برای دانشگاه علوم پزشکی داشته باشد ادامه داد: این مبلغ در بخش های زیر ساخت ها و توسعه آن هزینه می شود.

کاهش ورودی دانشجویان عرب زبان و عراقی در دانشگاه

معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز‌  با اشاره به اینکه میزان دانشجویان عرب زبان و کشورهایی مانند عراق در دانشگاه علوم پزشکی در سال جاری به شدت کاهش یافته است ادامه داد: راه اندازی دانشگاه هایی مانند دانشگاه آزاد در کشور عراق سبب شده که آن ها جهت تحصیل کمتر به دیگر کشورها و ایران مهاجرت کنند.

به گفته وی بیشترین ورودی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال جاری افرادی از کشورهای هند، پاکستان، لبنان و کشورهای آفریقایی و ..... هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز