خبرگزاری کار ایران

ایلنا از فارس گزارش می‌دهد؛

افزایش 2 برابری نظارت بر بازار از سوی اداره کل تعزیرات حکومتی/ استقرار تیم بازرسی سازمان صمت در شیراز/ بنزین بهانه‌ای برای گران کردن کالاها نیست

asdasd
کد خبر : ۸۳۵۹۰۴

در روزهای گذشته اصلاح الگوی مصرف سوخت سبب شده بسیاری از مردم نگران افزایش چندباره گرانی محصولات و کالاها در سال جاری باشند، هرچند به گفته مسئولا‌ن استان اوضاع تحت کنترل بوده و هیچ واحد صنفی حق افزایش قیمت‌ها را ندارد اما واقعیت این است که مردم اعتمادی به این حرف‌ها ندارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا و به گفته نایب رئیس اتاق اصناف فارس تمام مغازه‌ها و کسبه‌های استان در حال فعالیت هستند. قدرت الله جوکار با بیان اینکه در صورت به موقع تحویل دادن محصولات و اجناس از سوی کارخانه‌ها هیچ‌گونه افزایش قیمتی در کالاها ایجاد نمی شود، گفت: تاکنون هیچگونه افزایش قیمتی در محصولات و کالاها نداشته‌ایم.

وی در گفت و گو با «ایلنا» با اشاره به اینکه افزایش قیمت محصولاتی مانند گوجه فرنگی و .... ارتباطی با افزایش قیمت بنزین ندارند ادامه می دهد: به دلیل اینکه این محصولات فصلی هستند بنابراین شامل نوسانات قیمت می شوند و  بارندگی‌های اخیر  از عوامل مهم گرانی گوجه فرنگی در بازار است.

نائب رئیس اتاق اصناف فارس در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر محصولاتی مانند پنیر، کره، روغن و برنج بدون هیچ افزایش قیمتی در مغازه ها موجود است، افزود : اما نباید فراموش کرد که قیمت میوه در حال تغییر و نوسان است این در حالی است که قیمت میوه ای مانند پرتغال صبح گران‌تر از عصر است.

 جوکار در ادامه با اشاره به اینکه تمام مغازه‌ها و کسبه‌های استان در حال فعالیت هستند ،ادامه داد: وسایل نقلیه توزیع  مواد  غذایی و محصولات  مورد نیاز مردم هم تمام سعی‌شان این است که اجناس را به موقع در میان مغازه‌ها پخش کنند  تا مردم هیچگونه مشکلی در این خصوص نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه شلوغ بودن صف بنزین در سطح شهر شیراز تا حدودی سبب شده در  پخش محصولات با مشکل مواجه شویم بیان کرد: در شرایط فعلی اتاق اصناف به صورت کامل برای نظارت و مقابله با گران فروشی به صورت تمام قد از واحدها و مغازه ها نظارت می کند و هیچ کس به بهانه افزایش قیمت بنزین هم حق افزایش قیمت کالاها را ندارد.

افزایش 2 برابری نظارت بر بازار از سوی اداره کل تعزیرات حکومتی/ استقرار تیم بازرسی سازمان صمت در شیراز/ بنزین بهانه‌ای برای گران کردن کالاها نیست

 قیمت هیچکدام از محصولات تغییر نکرده است

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس هم در ادامه با بیان اینکه تلفن 124 ستاد خبری سازمان صمت فارس به صورت 24 ساعته فعال است و برای مقابله با افزایش قیمت‌ها  آماده دریافت گزارش مردمی است می گوید: این در حالیست که تاکنون به صورت 24 ساعته در حال دریافت و رسیدگی به گزارش های مردمی هستیم.

محمد صداقت در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه در حال حاضر تیم بازرسی سازمان صمت فارس در محله غرب شیراز به صورت کامل مستقر شده است ،افزود: اکیپ بازرسی سازمان صمت برای نظارت بر مغازه‌ها و واحدها تا اطلاع ثانوی در این منطقه مستقر هستند.

 صداقت در ادامه با بیان اینکه در حال تامین کالاها برای فروشگاه ها هستیم می گوید: در حال حاضر مشکلات آرد و نان سطح شهر شیراز حل شده است و هیچ نگرانی در نانوایی های سطح شهر وجود ندارد و نانوایی در حال پخت نان هستند. به گفته وی مردم در صورت دیدن هر گونه گرانفروشی با شماره 124 تماس بگیرند.

معاون بازرسی سازمان صمت فارس با اشاره به اینکه قیمت هیچکدام از محصولات تغییر نکرده، ادامه داد: واحدهای صنفی حق هیچگونه افزایش و گرانی قیمت ندارند و کالاها با قیمت قبل در حال توزیع هستند.

 افزایش قیمت  کالاها متاثر از افزایش قیمت بنزین ممنوع

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس هم با تاکید بر اینکه افزایش قیمت تمامی کالاها متاثر از افزایش قیمت بنزین ممنوع است و با متخلفان برخورد قاطع صورت می گیرد، گفت: تاکنون اصناف و اتحادیه‌های صنفی همکاری خوبی داشته‌اند و هیچ گزارشی مبنی بر گران فروشی مطرح نشده است.

یدالله رحمانی افزود: براساس تاکید وزیر کشور و به منظور نظارت بر بازار به صورت مستمر و روزانه کارگروه تنظیم بازار استان تشکیل جلسه داده است.

وی ادامه داد: در این جلسات تمهیدات لازم برای نظارت بر بازار و عدم افزایش قیمت کالاها پیش بینی شده و تلاش می‌کنیم تا مردم آرامش خاطر داشته باشند.

معاون استاندار فارس تاکید کرد: مردم هیچ نگرانی مبنی بر تاثیر افزایش قیمت بنزین بر سایر کالا نداشته باشند چرا که با تمهیدات پیش‌بینی شده اجازه افزایش قیمت کالاها را نخواهیم داد.

رحمانی افزود: در کارگروه تنظیم بازار استان فارس مقرر شد سازمان صنعت، معدن و تجارت اطلاع رسانی مناسب را در همه ابعاد موضوع به مردم داشته باشد و بازرسان این سازمان به صورت مستمر در بازار حضور داشته و با گران فروشی برخورد کنند.

معاون استاندار فارس گفت: در بحث فرآورده های دامی هیچ مشکلی در بحث تولید وجود ندارد و تمهیدات لازم برای عرضه آن به بازار پیش بینی شده تا مشکلی در این زمینه نداشته باشیم. از طرف دیگر بسیاری از واحدهای دامی بیش از ظرفیت تولید کردند تا کمبودی در بازار وجود نداشته باشد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان فارس هم با بیان اینکه گشت‌های نظارت بر قیمت‌ها در فارس ۲ برابر شده،گفت: تا کنون هیچ موردی مبنی بر افزایش قیمت کالا متاثر از افزایش قیمت بنزین در استان فارس نداشته‌ایم و با هر گونه افزایش قیمت و گرانفروشی برخورد قانونی می‌شود.

علی مبشری افزود: گشت های نظارت بر بازار اداره کل تعزیرات حکومتی فارس پس از افزایش قیمت بنزین ۲ برابر شده است و با کسانی که بخواهند به بهانه افزایش قیمت بنزین، کالایی را گران کنند برابر قانون برخورد می کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز