خبرگزاری کار ایران

از سوی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز مطرح شد:

تشریح برنامه‌های هفته کتاب شیراز / اجرای پیاده‌روی خانوادگی با عنوان «پا به پای کتاب»

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۶۷۲

برنامه های هفته کتاب دبیرخانه دائمی ترویج کتابخوانی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز اعلام شد.

به گزارش ایلنا، ابراهیم گشتاسبی راد افزود: شعار محوری امسال در دبیرخانه دائمی ترویج کتابخوانی، «شیراز کتاب می خواند» انتخاب شده است که با توجه اهمیت و گستردگی فعالیت های این دبیرخانه برای حضور جدی در دبیرخانه پایتخت کتاب ایران، برنامه ها از ۲۱ آبان ماه آغاز می‌شود و تا ۸ آذرماه ادامه خواهد داشت گرچه اوج فعالیت‌ها در هفته کتاب از تاریخ  ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه است.

وی تصریح کرد: در ادامه فعالیت‌های «شبکه ورزشکاران دوستدار کتاب شیراز»، دومین کتابخانه در گردش «ورزش و اندیشه» با همکاری هیئت کشتی استان فارس، ۲۱ آبان ماه در خانه کشتی شیراز را‌‌‌‌‌ه‌اندازی می شود که در این آیین، چند تن از قهرمانان و پیشکسوتان نیز به این شبکه می‌پیوندند.

وی افزود: پیش از این اولین کتابخانه «ورزش و اندیشه» در خانه پینگ پنگ شیراز راه اندازی شده است که ورزشکاران و مخاطبان ورزشگاه ها می توانند کتاب ها را بدون عضویت و تشریفات به امانت برده و پس از مطالعه به کتابخانه در گردش برگردانند.

اجرای پرفورمنس و نمایش‌های محیطی کتاب

به گفته گشتاسبی راد، پیاده‌روی خانوادگی با عنوان «پا به پای کتاب» نیز در پیاده‌راه سلامت شیراز در ۲۲ آبان ماه اجرا می شود که در آن علاوه بر برگزاری نمایشگاه و اهدای کتاب، پرفورمنس و نمایش‌های محیطی کتاب نیز به اجرا در می آید.

وی با بیان اینکه برنامه های هفته کتاب با اجرای «چرخ خورشید» با همراهی هیات دوچرخه سواری شیراز رسماً آغاز می‌شود، اعلام کرد: رکاب زنی نمادین دوچرخه سواران حرفه‌ای با همراهی جمعی کتابداران در روز کتاب حدفاصل ۳ کتابخانه عمومی تاریخی شهر شیراز و در پـایان مسیر در مراسمی ۵ قهرمان ملی دوچرخه سواری به شبکه ورزشکاران دوستدار کتاب شیراز  می پیوندد.

معاون فرهنگی شهرداری شیراز، اضافه کرد: همچنین از ابتدای هفته کتاب در روز ۲۴ آبان ماه اجرای نمایش‌های خیابانی با موضوع کتاب با عنوان «همای مهربانی» در ۱۵ نقطه پرترافیک شیراز آغاز می شود که تا پایان فصل پاییز  ادامه خواهد داشت.

به گفته گشتاسبی راد، از ابتدای هفته کتاب همچنین تبلغیات محیطی ویژه با عنوان «کتابخانه ای به وسعت یک شهر» انجام می شود که در آن علاوه بر پوسترهای تبلیغی و ترویجی، ۲۰ عنوان کتاب از مؤلفان شیراز در قالب حداقل ۱۰۰ استند در راستای «کتابخانه ای به وسعت یک شهر» معرفی می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز