خبرگزاری کار ایران

با معرفی دو شهر ایران در میان شهرهای خلاق ادبی یونسکو

شیراز از قافله جهانی شدن جا ماند

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۵۰۶

شیراز شهری که داعیه دار فرهنگ و ادب در ایران است حالا برای چندمین سال متوالی در میان شهرهای خلاق ادبی یونسکو قرار نگرفته است.

به گزارش ایلنا، در تازه‌ترین بررسی های دوسالانه یونسکو شهرهای سنندج و بندرعباس به جمع شهرهای خلاق جهانی پیوستند تا بار دیگر شیراز شهر پرآوازه ایران و جهان از این رویداد فرهنگی بی نصیب بماند.

یکی از وظایف مهم کمیسیون ملی یونسکو در همه کشور ها استفاده از همه ظرفیت های موجود در سازمان جهانی به نفع کشور خود و پیگیری منافع ملی است. یکی از پروژه هایی که چند سالی است که در یونسکو مورد استقبال قرار گرفته پیوستن به شبکه شهرهای خلاق و یادگیرنده است.

کشورهایی که موفق می شوند پرونده های کاملی را در این رابطه ارائه کنند و زیرساخت های خود را به حدی ارتقا دهند که به عنوان شهر خلاق جهانی شناخته شوند اندک بوده و این شهرها می توانند داشته های خود را بهتر معرفی کنند و با این اتفاق شاهد ارتقای رفت و آمد ها و رونق گردشگری و استفاده از تجربیات جهانی و انتقال تجربیات خود به دیگر کشورها باشیم.

حجت‌الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو با اعلام این خبر گفت: پیوستن به شبکه شهرهای خلاق فرصتی تازه برای این شهرها است تا از تجربه های جهانی استفاده کنند و داشته های خود را به جهان بهتر معرفی کنند.

در فهرست جدید شبکه شهرهای خلاق یونسکو، شهر سنندج به عنوان شهر موسیقی و بندرعباس به عنوان شهر صنایع دستی و هنرهای فولکلور ثبت شد.

پیش از این نیز شهرهای اصفهان و رشت به ترتیب در زمینه های صنایع دستی و غذا به عنوان شهرهای خلاق جهان از سوی یونسکو انتخاب شدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز