خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران عنوان کرد:

استاندار فارس از شکل‌گیری «موزه هنر فارس» حمایت کند

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۷۱۶

رئیس کتابخانه ملی خواستار حمایت استاندار و مسئولان دست‌اندرکار برای شکل‌گیری «موزه هنر فارس» شد.

به گزارش ایلنا اشرف بروجردی در مراسم افتتاح نمایشگاه تاریخ ملی استان فارس با تاکید بر حفظ میراث فرهنگی اقوام و استان‌ها بیان کرد: هرجا که فرهنگ بخواهد ندایی سر بدهد حتماً از آداب، رسوم و هنرهایی است که مردم در آن مقطع زمانی زیسته‌ و توانسته‌اند فرهنگ را رقم بزنند. برای همین فرهنگ احیاکننده و شاید سازنده هویت ملت‌هاست.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران افزود: فرهنگ دامنه گسترده‌ای دارد؛ از هنر گرفته تا مکتوبات و مخطوطات و هر آن‌چه باور مردم را شکل می‌دهد.

بروجردی همچنین به سنتی که در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برای حفظ فرهنگ و میراث استان‌ها پایه‌گذاری شده است اشاره و بیان کرد: این فرهنگ محلی را باید احیا و بازخوانی کرد تا به نمایش دربیاید؛ این رسالت کتابخانه ملی در جهت حفظ داشته‌های بشری است.

رئیس کتابخانه ملی سپس گفت: در محفل ما بزرگانی حضور دارند که وجودشان مغتنم است چون پایه‌گذار ارزش‌هایی هستند که امروز پاس داشته می‌شود ولی اگر هم فراموش شوند آن‌ها تلاش می‌کنند تا این ارزش‌ها را احیا کنند.

وی افزود: متاسفانه در بعضی موارد شاهد بوده‌ایم که کشورها و ملت‌هایی سعی کرده‌اند بسیاری از مفاخر ما را به نام خودشان مصادره کنند، برای همین باید تلاش شود که کسی داشته‌های ما را به یغما نبرد. یادمان باشد تنوع فرهنگی و تنوع اقوام برای این سرزمین فرصت و سرمایه است. کسانی فکر می‌کنند که اگر ما این اقوام را گرامی بداریم ممکن است آن‌ها داعیه استقلال و انفکاک سر بدهند اما این‌طور نیست. این اقوام بیشترین احساس تعلق را نسبت به سرزمین‌شان دارند و ما باید حلقه وصل بین اقوام را ایجاد کنیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز