خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی انتظامی فارس خبر داد:

انهدام بزرگترین باند فیشینگ در کشور/ 20 هزار کارت فیشینگ شده بود/ همه افراد باند کمتر از 20 سال دارند

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۷۵۱

فرمانده نیروی انتظامی فارس از انهدام بزرگترین باند فیشینگ در کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار سرتیپ دوم رهام بخش حبیبی، امروز  2 آبان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این باند در کل کشور فعال بود، گفت: حدود 2 ماه پیش با توجه به پرونده های متعددی که در خصوص فیشینگ بود موضوع را در دستور کار پلیس فتا قرار دادیم و با همکاری دستگاه قضایی این باند متلاشی شد.

وی افزود: در بررسی‌ها به یک نفر در شیراز برخوردیم که حساب را فیشینگ می‌کند، پس از آن به فردی در یکی از استان‌های غربی رسیدیم که وی در شهر محل سکونت شناسایی، دستگیر و به شیراز منتقل شد.

فرمانده انتظامی فارس با اشاره به اینکه سرگروه تیم این افراد به شکل پلکانی به دیگران وصل بودند و هر کجا یکی رابطه اش قطع می‌شد از کل شبکه بیرون می‌رفت، ادامه داد: خانم حاضر، منشی مسئول گروه فیشینگ و مسئول گروه در یکی از استان های مرکزی سکونت داشت که با همکاری دستگاه قضایی نفر اصلی شناسایی و دستگیر و موبایل هایی از وی کشف و به شیراز منتقل شد.

سردار حبیبی با بیان اینکه این افراد با سه دست پولشویی انجام می‌دادند تا ردی به جا نماند، اظهار داشت: اسامی افراد دستگیر شده همگی جعلی بودند و با کارهای ویژه در چهار استان دیگر افراد آنان شناسایی، دستگیر و به شیراز انتقال داده شدند.

انهدام بزرگترین باند فیشینگ در کشور/ 20 هزار کارت فیشینگ شده بود/ همه افراد باند کمتر از 20 سال دارند

وی با اشاره به اینکه بیش از 20 هزار کارت فیشینگ شده بود شناسایی شده و مسدود شد، اضافه کرد: در 35 کارت بیش از 20 میلیارد ریال، پول در این کارت ها جابجا شده بود و در یک کارت متعلق به این باند حدود 233 هزار دلار پول دیجیتال وجود داشت.

فرمانده انتظامی فارس با تاکید بر اینکه با کار ساده می توان در دام اینها نیفتاد گفت: مردم باید به پروتکل https دقت کنند و ادامه آن با shaparak.ir باشد.

وی افزود: مردم از صفحه کلید دیجیتال استفاده کنند و زمانی که پرداخت بانکی انجام می‌دهیم اگر کد امنیتی یکسان بود مطمئن باشید که امنیت وجود ندارد.

وی از وجود کارت بانکی اجاره ای در این گروه خبر داد و یادآور شد: اگر کسی درخواست اجاره کارت کرد، دلیل آن پولشویی است از این رو نباید کارت را اجاره داد.

سردار حبیبی با یادآوری این مطلب که مردم از رمز پویا به جای رمز دوم استفاده کنند، افزود: در شهر شیراز چند مورد با این شیوه را داشتیم اما این باند بزرگترین شبکه فیشینگ بود و همه افراد آن زیر 20 سال بودند. این باند که در کل کشور فعال بود، توسط نیروی انتظامی فارس با همکاری دستگاه قضایی منهدم شد.

وی با اشاره به اینکه هر کسی فعالیت بیشتری در شبکه‌های مجازی داشت در سیستم فیشینگ از آن استفاده می‌کردند که نمونه آن موضوع کارت سوخت، سبد کالا و ... بوده است، اضافه کرد: بخشی از مبلغ به سمت ارز دیجیتال رفته است و بخشی هم توسط نیروی انتظامی مسدود شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز