خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

ثبت بیش از ۳ هزار متکدی در شیراز در بانک اطلاعاتی/ بیش از ۹۰ درصد کودکان کار اتباع بیگانه هستند

asdasd
کد خبر : ۸۲۳۳۹۹

مدیرکل امور اجتماعی استانداری فارس به تشکیل بانک اطلاعاتی برای ساماندهی متکدیان اشاره کرد و افزود: به صورت روزانه پیگیری می‌شود و بانک اطلاعاتی موجود است و از نظر آماری حدود ۳ هزار و ۳۱۷ نفر متکدی در سطح شیراز داریم.

کیوان نیازی در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه یک سیستم از ابتدا در استان داشتیم که در سامانه ای پیگیری می شود و متجاهران و معتادان در سطح شهر ساماندهی را می کند، گفت: چندین سال است که در سطح شهر جمع آوری معتادان متجاهر در دستور کار است.

وی در رابطه تفکیک متکدیان در سطح شهر شیراز بیان کرد: از این تعداد ۷۵ نفر متکدی سالم، ۲۴۳نفر متکدی معتاد و ۲نفر متکدی حرفه ای هستند.

نیازی با اشاره به تفکیک متکدیان در بانک اطلاعاتی خاطرنشان کرد: از این آمار نیز ۳۲۷ نفر متکدی بیگانه  و ۲ هزار و ۱۴۸ نفر افرادی هستند که معنی و مفهوم خاصی ندارند و تحت عنوان ولگرد و معتاد در سطح شهر تلقی می شوند.

وی ادامه داد: ۱۵ نفر از متکدیان نیز بیماران ذهنی و روانی،۱۱ نفر سالمند،  ۵معلول جسمی  و ۱۴۳ نفر در راه مانده هستند .

مدیرکل امور اجتماعی استانداری فارس در خصوص متکدیان واقعی در سطح شهر شیراز ادامه داد: در شناسایی که در بانک اطلاعاتی داشته ایم ۱۰۰ نفر متکدی واقعی هستند.

بیش از ۹۰ درصد کودکان کار اتباع بیگانه هستند

نیازی با بیان اینکه برای ساماندهی متکدیان نمی توان مرتب آنها را جمع‌آوری کرد، افزود: چرا که بعد از دوره بازپروری دوباره به شیوه  قبل عمل می کنند.

وی همچنین درخصوص کودکان کار گفت: بیش از ۹۰ درصد کودکان کار اتباع خارجی هستند و تنها ۵ درصد آن ایرانی هستند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری فارس در خصوص برنامه کاهش و مدیریت آسیب های اجتماعی افزود: براساس واقعیت آسیب اجتماعی را نمی توان به صفر رساند اما باید آن را کنترل و ساماندهی کرد.

نیازی ادامه داد: طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی برای کنترل آسیب ها مدنظر است و بیشتر این موضوع در بحث آموزش و پرورش مطرح است و همچنین احتیاج به خط کش و تعیین آسیب ها داریم تا بدانیم  در استان نسبت به دیگر استان‌ها و حتی کشور و جهان چه رتبه ای در آسیب داریم.

وی با اشاره به اینکه با همکاری دانشگاه شیراز این هدف را داریم که وضعیت خود را تشخیص دهیم؛ یادآور شد: این اطلس در حال جمع آوری است کما اینکه نمی توان عددی برای کاهش آسیب‌های مشخص کرد و باید فرهنگ سازی شود تا مشخص شود.

نیازی در خصوص اهداف و جهت دهی ها برای کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه در کلانشهر شیراز افزود: تا شهریور سال آینده اتفاقات خوبی در حوزه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهر شیراز خواهیم داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز