خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تامین اجتماعی فارس مطرح کرد:

سازمان تامین اجتماعی باید پیشرو بخش همسان‌سازی حقوق بازنشستگان باشد/ بسیاری از کارفرمایان استان فرار بیمه‌ای دارند

asdasd
کد خبر : ۸۲۳۰۳۴

مدیر کل تامین اجتماعی فارس با اشاره به اینکه سهم بانوان در پست‌های مدیریتی اداره کل تامین اجتماعی فارس اندک است، ادامه داد: در تلاشیم تا بتوانیم از وجود بانوان در پست‌های مدیریتی استفاده کنیم بطوریکه حداقل 30 درصد پست‌های مدیریتی سازمان تامین اجتماعی فارس به بانوان اختصاص می‌یابد.

به گزارش ایلنا ابراهیم کشاورز در نشستی با اعضای هیئت اجرایی خانه کارگر استان فارس و کانون بازنشستگان شیراز با بیان اینکه در استان فارس حدود 2 میلیون و دویست هزار تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، گفت: فارس توانسته در این بخش رتبه چهارم را در کشور به خود اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه میزان بیمه‌شدگان جامعه کارگری استان زیر حد نصاب کشوری است، افزود: 46 درصد کارگران استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که این رقم پایین تر از میانگین کشور است.

مدیرکل تامین اجتماعی فارس با بیان اینکه بسیاری از کارفرمایان استان فرار بیمه‌ای دارند، ادامه داد: در تلاشیم تا با حمایت خانه کارگر و بخش خصوصی این مشکل را مرتفع کنیم.

به گفته وی؛ بانوان توانسته‌اند در سطوح مدیریتی در فاکتورهایی مانند صداقت و سلامت کار خوش بدرخشند.

کشاورز خاطرنشان کرد: در تلاشیم تا بتوانیم امکانات مناسبی را به بانوان کارگر و بازنشسته در استان اختصاص دهیم.

وی افزود: استان فارس ازجایگاه ویژه ازنظر فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برخوردار است و با برخورداری ۷۵۱ هزار بیمه شده اصلی و ۲۰۲ هزار نفر مستمری بگیر نیز سهم استان از این لحاظ مورد  توجه است و انتظار ما از مسئولین کشور گسترش مراکز درمانی، بیمه‌ای و بیمه متناسب با این جمعیت بزرگ بیمه‌گزار در استان هستیم.

انتقاد از رفتار نادرست کارگزاری بیمه با ارباب و رجوع

دبیر اجرایی خانه کارگر فارس هم در ادامه این جلسه با بیان اینکه رفتار کارگزاری‌های بیمه که در سطح شیراز فعالیت می‌کنند با ارباب رجوع و کارگران مناسب نیست، گفت: اعضا و کارکنان این مراکز رفتار ناشایستی با افراد و بازنشستگانی که 30 سال بیمه پرداخت کرده‌اند، دارند.

علی راستگو با بیان اینکه در گذشته افراد و مراجعین امور خود را در سازمان‌های تامین اجتماعی به راحتی انجام می‌دادند، افزود: اما در حال حاضر کارگزاری‌های بیمه مشکلاتی را برای مراجعین و بازنشستگان ایجاد کرده‌اند.

وی در ادامه گفت: سازمان تامین اجتماعی باید پیشرو بخش همسان‌سازی حقوق بازنشستگان باشد.

دبیر اجرایی خانه کارگر فارس با بیان اینکه در بخش بیمه تکمیلی تناقص وجود دارد، افزود: در جهت بر طرف کردن این موضوع نیاز است تا کارگروه مناسبی تشکیل شود.

راستگو با اشاره به اینکه جامعه کارگری در بخش درمان با مشکلات عدیده‌ای مواجه است، ادامه داد: بدهی سازمان تامین اجتماعی به داروخانه‌های و مراکز درمانی مشکلات عدیده‌ای را برای جامعه کارگری ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه بدهی کارفرمایان به سازمان تامین اجتماعی سبب شده که تامین اجتماعی دفترچه کارگران را تمدید نکند، ادامه داد: اگرچه بدهی کارفرمایان به تامین اجتماعی هیچ ارتباطی به کارگران ندارد اما متاسفانه شاهد این بخش در بیمه کارگران هستیم.

به گفته راستگو تمدید نشدن دفترچه بیمه کارگران مشکلاتی را برای آنها ایجاد می‌کند.

در این جلسه اعضا هیئت اجرایی خانه کارگران و فعالان کارگری استان به نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز