خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی فارس تشریح کرد:

گزارشی از مرگ جوان خرم بیدی بر اثر برخورد نیروهای ناجا دریافت نکردیم/ منتظر اعلام نظر پزشکی قانونی هستیم/ افزایش 150 درصدی جرم در فضای مجازی

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۳۰۷

فرمانده انتظامی فارس در خصوص نتیجه بررسی علت فوت جوان متهم در شهرستان خرم‌بید گفت: تاکنون گزارشی از اینکه این جوان به دلیل ضرب و شتم نیروهای ناجا در این شهرستان فوت شده، اعلام نشده و آنچه دوربین های پاسگاه ضبط کرده اند عاملی به عنوان ضرب و شتم در آن وجود ندارد.

به گزارش ایلنا، سردار سرتیپ دوم رهام بخش حبیبی، امروز 9 مهرماه در جمع خبرنگاران تصریح کرد:  در حال حاضر جسد جوان خرم بیدی مراحل خود را در پزشکی قانونی سپری می‌کند و در صورت اعلام نظر مراجع قضایی مانند پزشکی قانونی و ارائه مستنداتی دال بر دخیل بودن درگیری نیروهای انتظامی در فوت این جوان، با کسی تعارف نخواهیم داشت.

وی افزود: برای دستگیری متهم 2 بار اقدام کردیم که مرتبه دوم پس از مقاومت دستگیر شد؛ آنچه در فضای مجازی نسبت به کبودی دست و پای متهم خلاف واقع مطرح شده دلیلش بسته بودن دست و پا با دستبند بوده است که به دلیل مقاومت متهم برای باز کردن آنها دچار کبودی و خون مردگی شده است.

وی با بیان اینکه دشمن در فضای مجازی سعی دارد برای مردم ذهنیت را ایجاد کند، تاکید کرد: 90 درصد مطالب در فضای مجازی صحت ندارد.

حبیبی با اشاره به اینکه فضای مجازی به فضای حقیقی تبدیل شده است، تاکید کرد: هر چیزی که لازم داشته باشید در فضای مجازی وجود دارد و این می‌طلبد که تا بیشتر از این آسیب ندیدیم، آگاهی و اطلاعات خود را در مورد فضای مجازی که حقیقی شده، افزایش دهیم.

نیاز به مهندسی خبر در جامعه داریم

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص گروگانگیری ۱۰ نفر طی چند روز گذشته در استهبان، گفت: این اتفاق بدون هیچ مشکلی رفع شد و گروگان ها به خانه های خود بازگشتند.

فرمانده انتظامی فارس در پاسخ به این سئوال که چرا برخی اتفاق های جامعه به خوبی از سوی نیروی انتظامی انعکاس داده نمی‌شود، افزود: بسیاری از موضوعات برای انعکاس در فضای جامعه نیاز به مهندسی خبر دارد و احتمال آسیب به جامعه با انتشار آن‌ها وجود دارد. از سوی دیگر نیز برخی اقدامات نیروی انتظامی با واضح مطرح کردن اخبار به تاخیر می افتد.

سردار حبیبی با اشاره به انتشار مطلب جعل مدارک پزشکی قانونی از سوی نیروی انتظامی استان نیز گفت: خبر نیروی انتظامی در مورد این موضوع موثق تر بود و زنجیره ای شد تا افراد سفارش دهنده و مجرمین را دستگیر کنیم.

گزارشی از مرگ جوان خرم بیدی بر اثر برخورد نیروهای ناجا دریافت نکردیم/ منتظر اعلام نظر پزشکی قانونی هستیم/ افزایش 150 درصدی جرم در فضای مجازی

افزایش 150 درصدی جرم در فضای مجازی

حبیبی با اشاره به فعالیت‌های این نهاد در پیشگیری از تخلفات در فضای مجازی نیز عنوان کرد: عده‌ای در فضای مجازی به دنبال کسب و کار، عده‌ای به دنبال ضربه زدن و سرقت و برخی افراد نظیر سیاسیون هم به دنبال تبلیغات خود هستند.

فرمانده انتظامی فارس با اشاره به اینکه 150 درصد افزایش جرم در فضای مجازی داشتیم، اضافه کرد: به دلیل اینکه دسترسی افراد به فضای مجازی بیشتر شده، این رقم افزایش یافته است.

وی به آسیب های فضای مجازی در جامعه اشاره کرد و گفت: با مخلان نظم و امنیت در فضای حقیقی و مجازی برابر با قانون برخورد می کنیم و برای امنیت مردم تا پای جان می ایستیم.

سردار حبیبی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا دوربین مدار بسته در اماکن عمومی مانند پارک‌ها نصب خواهد شد، گفت: اگر به این نتیجه برسیم که دوربین احساس امنیت را بالا می‌برد این کار را خواهیم کرد اما در جایی مانند پارک در صورتی که به این نتیجه برسیم که خود مردم با نصب دوربین احساس امنیت بیشتری خواهند داشت، موضوع در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 پلیس باید هوشمند باشد چرا که جرم ها در حال تغییر است

فرمانده نیروی انتظامی فارس در بخشی دیگر از سخنان خود به برنامه‌های هفته نیروی انتظامی امسال با شعار «پلیس هوشمند، امین مردم»  اشاره کرد و گفت: پلیس باید هوشمند باشد چرا که جرم ها در حال تغییر است.

وی با تاکید بر اینکه پلیس باید هوشمندانه با جرائم برخورد کند و آسیب های آن را کاهش دهد، اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون 21 درصد افزایش کشف و ضبط مواد مخدر را شاهد بودیم.

حبیبی با اشاره به اینکه در رابطه با سرقت، گفت: سرقت های خرد متاسفانه افزایش یافته و کشفیات ما هم افزایش داشته که این آسیب سرقت خرد، به وضع اقتصادی مردم بر می گردد. با این همه نیروی انتظامی با تمام توان در برابر متخلفین ایستادگی می کند و با افرادی که ناامنی را رقم می زنند، برخورد می کند.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به پیش بینی حدود 900 برنامه مختلف و متنوع هفته ناجا در سطح استان، گفت: هفته ناجا فرصت مناسبی است تا بتوانیم اقدامات و عملکرد پلیس را ارائه دهیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: از ابتدای هفته نیروی انتظامی، راهور تا ساعت 16 و دفترهای پلیس 10+ تا ساعت 18 در خدمت مردم خواهند بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز