خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیاد مسکن فارس مطرح کرد:

دو هزار و ٢٠٠ واحد مسکونی آسیب دیده سیل فارس نیازمند بازسازی/ بیشترین خسارت‌ها مربوط به شیراز است

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۱۴۵

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس گفت: حدود دو هزار و ٢٠٠ واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب دیده از سیل در فارس نیازمند بازسازی و دو هزار و ١٠٠ واحد نیازمند تعمیر و بهسازی است .

به گزارش ایلنا، عطاالله زمانی در جمع مدیران این اداره کل در شهرستان‌های فارس، گفت: برای واحدهای شهری نیازمند بازسازی ٥٠ میلیون تومان تسهیلات ٥ درصد و سقف ١٢ میلیون تومان بلاعوض و برای واحدهای احداثی روستایی نیز ٤٠ میلیون تومان تسهیلات ٤ درصد و ١٠ میلیون تومان بلاعوض بیش‌بینی شده است‌.

به گفته زمانی، برای واحدهای تعمیری شهری و روستایی نیز پرداخت ١٥ میلیون تومان تسهیلات و ۵ میلیون تومان بلاعوض بیش‌بینی شده است‌ . 

وی با بیان اینکه بیشترین خسارت‌ها مربوط به شهر شیراز است به طوریکه ٤٠٠ واحد شهری و روستایی نیازمند احداث مجدد است، یادآور شد: بیشترین خسارت واحدهای مسکونی این کلانشهر مربوط به شهرک سعدی است‌ . 

مدیرکل بنیاد مسکن فارس با بیان اینکه یکهزار و ٢٠٠ پرونده برای واحدهای مسکونی آسیب دیده در شیراز تشکیل شده است، افزود: پرونده‌های دیگری در این باره تشکیل شده که پس از بررسی و تایید پرداخت‌ها ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن بابت فوتی‌ها، خرید خودرو و هزینه حمل مصدومان سیل شیراز بیش از دو میلیارد و ٧٠٠ میلیارد تومان پرداخت کرده است‌ . 

زمانی خاطرنشان کرد: در روز نخست حادثه معاون رئیس جمهور و ریاست بنیاد مسکن به شیراز سفر کرده و با اتخاذ تصمیماتی کمک به سیل‌زدگان برای خرید ٣٠٠ دستگاه خودرو، پرداخت هزینه حمل مصدومان و فوتی‌ها مصوب شد.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس همچنین یادآور شد که در سیل اخیر، واحدهای مقاوم سازی شده شهری و روستایی، از آسیب سیلاب در امان ماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز