خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر فارس:

به کارگران انگ مخل نزنیم/ کارگر گرسنه اعتراض می کند / نباید حق اعتراض از او را گرفت

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۵۱۴

دبیر اجرایی خانه کارگر فارس خواستار ورود جدی استاندار فارس به بحث واگذاری کارخانجات شد افزود: انتظار داریم استاندار فارس بر واگذاری واحدهای تولیدی به افراد دارای صلاحیت نظارت کند.

به گزارش ایلنا علی راستگو در جلسه دیدار شورای کارگری استان با استاندار فارس به موضوع واگذاری کارخانجات دولتی به بخش خصوصی اشاره کرد و گفت:مدیران جدید این کارخانجات ابتدا برای اخراج کارگران آستین بالا می زنند و یک هفته یا یکماه اول اقدام به تعدیل نیرو می کنند.

وی با اشاره به اینکه نداشتن امنیت شغلی مهم ترین دغدغه کارگران است ادامه داد: متأسفانه کارگران با کوچک ترین اعتراضی به وضعیت پرداخت حقوق متهم به عامل ایجاد اختلال در تولید شده و اخراج می شوند.


راستگو ادامه داد: نباید حق اعتراض را از کارگرانی که 6ماه تا یک سال حقوق دریافت نکرده اند بگیریم و به او انگ مخل بزنیم کارگری که گرسنه است آیا حق اعتراض ندارد؟ حقوق یک میلیون و 500 هزارتومانی به جایی نمی رسد که بخواهیم آن را از کارگران دریغ کنند. اگر یک کارمند یکماه حقوق نگیرد زمین و زمان را به هم می دوزد اما کارگری که شش ماه حقوق نگرفته حق اعتراض ندارد.


وی جلوگیری از ورود کالای قاچاق، حذف پیمانکاران، امنیت شغلی کارگران و خرید محصولات تولید داخل را از محورهای رونق تولید دانست.
 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز