خبرگزاری کار ایران

نماینده شیراز در مجلس در گفت و گو با ایلنا:

فعالیت فردی در انتخابات استانی هزینه‌بر است /افراد سرشناس، تشکل ها و احزاب شانس بیشتری در انتخابات استانی دارند

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۸۰۰

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه انتخابات استانی اگر به صورت فردی باشد هزینه‌بر است گفت: با توجه به اینکه در این طرح کاندیداها برای پیروزی باید در تمام شهرستان ها اقدام به راه اندازی ستاد کنند در نتیجه این بخش به صورت ناخودآگاه هزینه هایی را برای کاندیداها ایجاد می کند.

مسعود رضایی در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه طرح‌هایی که در مجلس مطرح می شود علاوه بر مزیت‌ دارای اشکالاتی است گفت: طرح انتخابات استانی هم از این قاعده مستثنی نیست به‌طوری که تبدیل انتخابات به استانی و شهرستانی سبب شده که هر کاندید یک حوزه اصلی و یک حوزه فرعی داشته باشد.

 وی افزود: دو مرحله‌ای شدن و راه یافتن کاندیدا به دور بعد در طرح انتخابات استانی حذف می‌شود.

عضو کمیسیون‌اجتماعی مجلس با‌ بیان اینکه در طرح‌ انتخابات استانی محل ثبت‌نام کاندیدا به‌عنوان حوزه‌اصلی و مابقی شهرستان‌های استان به عنوان حوزه فرعی محسوب می شود ادامه داد: این در حالی است که فردی که در شیراز کاندید می شود شهر شیراز به عنوان حوزه اصلی و مابقی شهرستان های استان حوزه‌های فرعی است.

عضو فراکسیون امید ادامه داد: اگرچه در گذشته کاندیدا ها با کسب 25 درصد آرا مرحله اول را پشت سر می گذاشتند و وارد مرحله دوم می شدند اما در انتخابات استانی افراد باید  15 درصد آرا را از حوزه ثبت نامی و ما بقی را از دیگر شهرستان های استان کسب کنند.

وی افزود: به عنوان مثال در بعضی شهرستان‌ها  چهار نفر توانستند با کسب 15 درصد از آرای ماخوذه در شهرستان ثبت نامی را کسب کنند بنابراین این افراد در شرایطی می توانند پیروز شوند که بتوانند رای دیگر شهرستان ها را به نفع خود رقم بزنند.

نماینده شیراز با بیان اینکه هدایت  آرا  به سمت تشکل ها و احزاب از نکات مهم انتخابات استانی محسوب می شود ادامه داد: منتشر شدن لیست مشترک توسط احزاب و گروه های سیاسی باعث می شود که هزینه های کاندیدا ها در انتخابات کاهش یابد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه کسانی که  سرشناس هستند و به صورت تشکلی و حزبی فعالیت می کنند شانس بیشتری در انتخابات استانی دارند ادامه داد: این در حالی ست که در این انتخابات افرادی که به صورت مستقل شرکت می‌کنند و معروف نیستند از شانس کمتری برخوردارند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز