خبرگزاری کار ایران

مدیر کل راه و شهرسازی فارس:

تغییر روش در رفتار نظارتی، تصادفات را کاهش می دهد

کد خبر : ۱۵۳۸۰۴

عملیات های راهداری و راهسازی از ۲۵ اسفند در کلیه راه های مواصلاتی استان متوقف می شود.

ایلنا: شورای راهداری نوروزی به حضور مسئولان اداره کل راه و شهرسازی فارس و همچنین فرمانده پلیس راه شمال استان برگزار شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، در آغاز این جلسه مدیر راهداری راه و شهرسازی فارس از توقف عملیات های راهداری و راه سازی از ۲۵ اسفند ماه در کلیه راههای مواصلاتی استان فارس سخن گفت و اعلام کرد: با توجه به اینکه تمهیدات لازم در جهت ایمنی سازی مسیرها و نقاط پرحادثه انجام پذیرفته، از تاریخ یاد شده دیگر شاهد عملیات های راهسازی و راهداری نیستیم.

عزیز اله روشن یادآور ساخت: با توجه به بارش احتمالی باران در تعطیلات نوروز، راهداران با تنظیف علائم، ضریب ایمنی را برای رانندگان افزایش دهند.

روشن در بخشی دیگر به استقرار چرثقیل ۴۰ تنی در محورهای شریانی استان اشاره کرد و هدف از اسقرار آن را کمک به راهداران دانست تا در صورت نیاز به یاری حادثه دیدگان بشتابند.

وی در پایان خواستار برپایی گشت های منظم اکیپ های راهداری در ایام نوروزی شد.

در ادامه این نشست فرمانده پلیس راه شمال استان فارس به گزارش آمار تصادفات در استان فارس پرداخت و بیان داشت: از آنجا که بیشترین راه های کشور در استان فارس قرار دارد، طبیعتاً آمار تصادفات و مشکلات ترافیکی دو چندان خواهد بود.

سرهنگ سیروسی باتأکید بر رفع نقاط پرحادثه از طریق تعریض راه ها و ایجاد شیارهای کاهنده سرعت و همچنین تعامل سازنده بین پلیس راه و راه و شهرسازی شهرستانها، ابراز امیدواری کرد که با تمهیدات صورت گرفته، آمار تلفات و تصادفات در ایام نوروز امسال به پائین ترین حد خود برسد.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس نیز در این جلسه به مقایسه آمار تلفات در ۳سال گذشته در استان فارس پرداخت و گفت: بر اساس آمارهای موجود، میزان تصادفات نسبت به سالهای گذشته در استان فارس رشد کمتری را نشان می دهد، اما شدت تصادفات به مراتب افزایش یافته است.

هوشنگ عشایری ادامه داد: با تغییر روش در رفتار نظارتی می توانیم تعداد تصادفات را کاهش دهیم.

وی افزود: در فرهنگ ترافیکی جامعه ما، پلیس، اثر گذارترین عامل در کاهش تصادفات است و این مسئولیت همکاران ما در پلیس راه را سنگین تر می کند.

وی همچنین از آمادگی کامل راه و شهرسازی فارس برای یاری رساندن به پلیس راه در ایام نوروز خبر داد و خواستار تدوین برنامه توسط پلیس راه برای تلفیق گشت های پلیس راه و راهداران راه و شهرسازی شد و تأکید کرد؛ گشت های محسوس و نامحسوس می توانند تصادفات را به حداقل برساند.

عشایری در پایان ابراز امیدواری کرد: با توجه به اینکه آمار تلفات جاده ای در استان فارس غیرمعمول است، امیدواریم بتوانیم با رفتار غیر معمول نظیر تغییر رفتارهای نظارتی میزان حوادثدر استان فارس را کاهش دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز