خبرگزاری کار ایران

جان تازه به صنعت گردشگری فارس؛

دبیرخانه نمایشگاه بین المللی گردشگری پارس میزبان روسای صنوف گردشگری فارس شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۳۴۰

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری فارس با تاکید بر اینکه آماده برگزاری یک نمایشگاه باشکوه و در شان استان فارس هستیم ،گفت: سعی برآن است که برگزاری این نمایشگاه بتواند جانی تازه به صنعت گردشگری فارس بدهد.

به گزارش ایلنا، احمدرضا نقیب زاده به نقش و اهمیت حضور شرکت های مختلف تجاری داخلی و خارجی اشاره کرد و افزود: هماهنگی خیلی خوبی طی این مدت شکل گرفت و با حمایت دستگاه های اجرایی ذیربط و صنوف گردشگری، شاهد حضور پررنگ شرکت های مختلف گردشگری و صنعتگران صنایع دستی و اقوام مختلف در نمایشگاه خواهیم بود.

نقیب زاده با قدردانی از روسای صنوفی که از ابتدای تعیین شرکت توسعه گردشگری فارس به عنوان مجری نمایشگاه، تمام وقت و امکانات خود را برای تحقق این رویداد بزرگ اختصاص دادند، از حاضرین خواست تا با همت مضاعف در مدت باقی مانده تا آغاز نمایشگاه، تلاش خود را برای دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده انجام دهند.

در ادامه مقدسی دبیر اجرایی نمایشگاه نیز گفت: گردشگری دارای اثرات اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی است که با انجام برنامه ریزی های صحیح می توان اثرات مطلوب گردشگری را در جامعه و دولت میزبان به جای گذاشت.

وی افزود: اینکه دستاورد یک نمایشگاه چه چیزی می تواند باشد اشاره داشت: دستاوردها را شرکت کنندگان به وجود می آورند زیرا نمایشگاه مکانی برای رقابت در ادراکات است و این رقابت در قالب بازاریابی مناسب بدست می آید.

دبیر سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس و چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در پایان به ظرفیت‌های مختلف گردشگری استان فارس از جمله گردشگری مذهبی اشاره نمود و افزود: شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع)، همواره در کانون توجه دلدادگان به اهل بیت(ع) بوده و با داشتن شهرهای مذهبی فراوان و با برنامه‌ریزی مناسب می‌تواند رونقی بیش از پیش در این حوزه داشته باشد و دست یافتن به این مهم مستلزم حضور عناصر اصلی سفر مانند حمل و نقل و اقامت و سایر عناصر و اعلام برنامه های اساسی در چنین رخدادهای بزرگ گردشگری کشور است.

در ادامه روح اله روانشاد مسئول هماهنگی امور گردشگری اداره کل میراث فرهنگی فارس نیز طی سخنانی با اشاره به اینکه نمایشگاه گردشگری پارس-شیراز برند بین المللی دارد و ثبت جهانی است گفت: هر گونه هزینه کرد برای چنین نمایشگاهی سرمایه گذاری محسوب می شود چرا که  نمایشگاه گردشگری پارس رویدادی مهم در حوزه تخصصی گردشگری است .

دبیرخانه نمایشگاه بین المللی گردشگری پارس میزبان روسای صنوف گردشگری فارس شد

وی افزود: هم اکنون در فارس 1400 واحد گردشگری اعم از بومگردی، اقامتگاه، پذیرایی و تاسیسات فعال است و توقع داریم که درصد قابل توجهی از این تاسیسات در نمایشگاه حضور داشته باشند و داشته های گردشگری و فرهنگی استان را هر چه مطلوب تر معرفی کنیم.

بنابراین گزارش، محمود فخری رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس نیز طی سخنانی بر لزوم برگزاری هر چه باشکوهتر نمایشگاه گردشگری پارس تاکید کرد و گفت: چنانچه بگوییم برگزاری این نمایشگاه تأثیر به سزایی در تقویت اقتصاد گردشگری استان دارد اغراق نکرده‌ایم.

وی افزود: نمایشگاهای تخصصی صنایع دستی و گردشگری که قرار است از سیزدهم تا شانزدهم دی ماه در شیراز برگزار می شود بی تردید می تواند فضای مناسبی برای معرفی جاذبه ها، تاسیسات و موسسات  گردشگری فراهم نماید.

به گفته وی هم اکنون بالغ بر ۱۰ شرکت هواپیمایی داخلی و خارجی برای حضور درسیزدهم نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس-شیراز اعلام آمادگی کرده‌اند.

فخری همچنین گفت : در حال حاضر بیش از ۲۰ دفتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس نیز در این نمایشگاه تخصصی حضور خواهند داشت وبه معرفی بسته های سفر اقدام می نمایند.

همچنین در این جلسه حسین همتی رئیس اتحادیه تعاونی های صنایع دستی فارس از حضور پر قدرت صنایع دستی و هنرهای سنتی استان در این نمایشگاه خبر داد و گفت : طبق پیش بینی های انجام شده دو سالن سایت  نمایشگاه امسال اختصاص به معرفی هنرهای سنتی و صنایع دستی استان و سراسر کشور دارد.

در ادامه این نشست بهمن  مردانلو عضو هیات مدیره انجمن حرفه ای بومگردی های استان فارس از حضور قوی اقامتگاههای بومگردی در نمایشگاه گردشگری خبررداد و گفت : تمامی تلاشمان این است که در این نمایشگاه به صورت کاملا تخصصی فعالیت بومگردی ها را به مخاطبان معرفی نماییم.

در ادامه حسین زندی نائب ریس انجمن حرفه ای اقامتگاه‌های سنتی و بوتیک هتل‌های فارس نیز گفت: بی تردید در زمان برگزاری نمایشگاه از ظرفیت اقامتگاهای سنتی و بوتیکهتل ها استفاده خواهد شد.

بنابر این گزارش امیرحسن حکمت نیا دبیر میز ملی ادبی و عضو ستاد برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس-شیراز نیز گفت: طبق پیش بینی های انجام شده امسال در غرقه  شهرداری در نمایشگاه گردشگری پارس بسته‌های گردشگری و سرمایه گذاری معرفی و ارایه می شود.

همچنین علی فرزامی نایب ریس  انجمن حرفه ای گردشگری سلامت استان فارس نیز از مشارکت فعال اعضای این انجمن در نمایشگاه گردشگری پارس-شیراز خبر داد.

بهادر عسکری، معاون انجمن حرفه ای مهمانپذیرداران استان فارس نیز گفت: این انجمن مشارکت خود را نسبت به برگزاری این نمایشگاه اعلام می دارد.

بنابراین گزارش اسماعیل خسروانی دبیر میز ملی گردشگری عشایر نیز با اشاره به اینکه ذائقه گردشگران در دنیا و به تبع آن در کشور و حتی استان فارس تغییر کرده است افزود: در حال حاضر تورهایی به عنوان تجربه محور فعال شده است .وی گفت: فارس پتانسیل این را دارد که اینگونه تورها را اجرا کند که در چند سال اخیر این اتفاق افتاده است به طوری که در حوزه گردشگری عشایر در قالب تورها، ورک شاپ ها و کارگاههای تخصصی اقدامات موثری انجام شده است‌ خسروانی افزود: بی تردید در برگزاری این نمایشگاه میز ملی عشایر به صورت کاملا فعال و تخصصی حضور خواهد داشت.

مسعود منیعاتی رئیس انجمن دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری فارس نیز از حضور پر قدرت اعضای این انجمن در نمایشگاه گردشگری پارس خبر داد.

وی گفت: این انجمن در حوزه های تخصصی چون خوراک های تاریخی، اجرای تورهای شیراز گردی و همچنین برنامه های ویژه با عنوان گردشگری کودک در نمایشگاه گردشگری حضور خواهد داشت.

بنابر این گزارش طلا رهنما عضو ستاد برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس-شیراز و چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی نیز برگزاری  این دو نمایشگاه تخصصی را صدای فعالین این حوزه در سطوح ملی و بین المللی عنوان کرد وگفت: نمایشگاه گردشگری  که  سالی یک بار در شیراز برگزار می شود در واقع بزرگترین رویداد حوزه تخصصی گردشگری است که می تواند رونق به سزایی را در این حوزه ایجاد کند.

وی افزود: شیراز یک شهر گردشگرپذیر است این رویداد مهم علاوه بر  حوزه تخصصی گردشگری  برای عموم مردم برگزار می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز