خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل توزیع برق شیراز خبر داد:

بهره‌برداری از ۳۸ پرو‍ژه برق‌ در ایام‌الله دهه فجر امسال

کد خبر : ۱۴۲۲۶۲

اعتبار هزینه شده برای اجرا و آماده‌سازی ۳۸ پروژه‌ای که قرار است در ایام‌الله دهه فجر امسال در محدوده عملیاتی این شرکت به بهره‌برداری برسد، یک هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: در ایام‌الله دهه مبارک فجر امسال، ۳۸ پروژه در بخش‌های مختلف توسعه‌، بازسازی، عمرانی و اصلاح‌ و بهینه‌سازی و فن آوریهای جدید در شهرستانهای تحت پوشش شرکت شامل شیراز، مرودشت، ارسنجان، پاسارگاد، سپیدان، سروستان، خرامه و کوار آماده بهره‌برداری است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق شیراز، سیدمحمدحسن صحرائیان گفت: اعتبار هزینه شده برای اجرا و آماده‌سازی ۳۸ پروژه‌ای که قرار است در ایام‌الله دهه فجر امسال در محدوده عملیاتی این شرکت به بهره‌برداری برسد، یک هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال است، که مبلغ ۲۵ میلیارد ریال آن مربوط به سرمایه گذاری بخش خصوصی در اولین نیروگاه برق مقیاس کوچک است.

وی گفت: از کل ۳۸ پروژه، ۱۰ پروژه احداثخط ۲۰ کیلوولت جمعا به طول ۱۲۵ کیلومتر با هدف تامین برق هزار و ۵۰۰ پمپ آب متقاضیان کشاورزی و صنعتی و… در مناطق شیراز، بیضا، مرودشت، ‌ کوار، زرقان، سیدان، درودزن، داریون و خرامه بوده است.

صحرائیان با یادآوری اینکه دوره زمانی اجرای این پروژه‌ها حداقل ۴ و حداکثر ۱۴ ماه بوده است، ‌ خاطرنشان کرد: توسعه شبکه‌های برقرسانی به ۱۲ هزار و ۲۰۰ متقاضی جدید، توسعه و اصلاح شبکه‌های برق روستایی(از محل اعتبارات ماده ۶۹ قانون بودجه سال ۹۲) برای تامین برق ۴ هزار مشترک جدید روستایی، احداث۵۶ دستگاه پست زمینی با هدف تامین برق ۵ هزار و ۷۰۰ مشترک جدید در مجتمع‌های ساختمانی، نصب ۴۵ هزار دستگاه لوازم اندازه‌گیری و برقراری انشعاب ۴۵هزار مشترک جدید، احداثشبکه‌های برقرسانی به پروژه‌های مسکن مهر و تامین برق ۴ هزار واحد مسکونی در این پروژه‌ها نیز از دیگر مواردی است که در دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی همچنین گفت: بهره‌برداری از ساختمان اداری امور توزیع برق منطقه ۳ شیراز، تعویض۳۳۰ دستگاه ترانسفورماتور توزیع خطوط خروجی ایستگاه ۶۳ کیلو ولت نصر با هدف تبدیل ولتاژ خروجی‌های این ایستگاه از ۱۱ به ۲۰ کیلوولت، بازسازی شبکه‌های فشار ضعیف به طول ۲۶۰۰ کیلومتر و تبدیل شبکه‌های هوایی بدون روکش مسی به شبکه‌های هوایی عایق(کابل خود نگهدار) در شهرهای کوار، مرودشت، سروستان، داریون، ارژن، بیضا، و خرامه و تعویض ۳۰۰۰ پایه فرسوده سیمانی و همچنین احداثشبکه‌های روشنایی معابر عمومی، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های توزیع برق موجود از دیگر طرح‌های مورد نظر بوده است.

صحرائیان با اشاره به اینکه اجرای فاز اول طرح مقاوم‌سازی شبکه‌های برق شهرستان سپیدان با اعتبار ۹میلیارد ریال با ۵۰درصد پیشرفت در حال اجراست، گفت: با اجرای این طرح، مقاومت و پایداری شبکه توزیع برق شهرستان سپیدان افزایش خواهد یافت، که شامل مناطق برف‌گیر وصعب‌العبوری است که همه ‌ساله در فصل زمستان، به دلیل بارش‌‌های سنگین برف، مشکلاتی به واسطه قطعی برق نا‌پایداری شبکه برای مشترکان برق ایجاد می‌کند.

مدیرعامل توزیع برق شیراز همچنین با بیان اینکه برق‌رسانی به روستا‌ها، از دیگر پروژه‌های آماده بهره‌برداری در دهه مبارک فجر است، خاطرنشان کرد: طرح برق‌رسانی به روستاهای کودیان، آب پرده، دامنه دوکوهک و تل پوک و تامین برق بیش از ۸۴ خانوار فاقد برق روستایی در شهرستان‌های شیراز و سروستان، به بهره‌برداری خواهد رسید.

صحرائیان گفت: یکی از طرح‌های مهم که در ایام‌الله دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید، اولین مولد مقیاس کوچک با ظرفیت هزار و ۳۴۰ کیلو ولت و هدف تامین برق به ظرفیت ۶ مگاولت در شهرستان سپیدان، توسط بخش خصوصی است.

وی همچنین از بهره برداری فاز اول توسعه اتوماسیون شبکه توزیع برق شیراز شامل ۳۴ پست برق با اعتبار ۱۶ میلیارد ریال خبر داد و افزرود: با توجه به تامین و نصب بیش از ۶۰دستگاه کلید هوایی دیگر به ارزش یک میلیارد تومان ظرف ۶ ماه آینده ظرفیت اتوماسیون شبکه برق شیراز به ۱۰۰ پست افزایش خواهد یافت این پروژه بزرگ موجب کاهش چشمگیر خاموشی‌ها در شهر شیراز خواهد شد.

صحرائیان با اشاره به مشکلات ناشی از برف سنگین در شهر شیراز گفت: شرکت توانیر با اختصاص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار جهت اصلاح و مقاوم سازی شبکه‌های توزیع برق مناطق برفگیر موافقت کرده است.

وی اضافه کرد: ۴۰ درصد این اعتبار طی دو هفته اخیر پرداخت شده و طرح‌ها اصلاح و مقاوم سازی شبکه نیز تهیه شده است که به زودی مناقصه‌های مربوط به این طرح‌ها برگزار خواهد شد.

صحرائیان زمان اجرای طرح مقاوم سازی را ابتدای سال ۹۳ اعلام و تصریح کرد: انشاالله طرح اصلاح و مقاوم سازی شبکه‌ها از ابتدای سال ۹۳ به شکل گسترده و با سرعت عملیاتی خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز