خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش و پرورش فارس:

انتقال فرهنگیان در فارس اقدامی قاعده‌مند است

کد خبر : ۱۰۶۳۳۶

انتقال فرهنگیان متقاضی، یک اقدام قاعده‌مند است، هیچ انتقالی براساس اسم فرد انجام نمی‌شود، کارنامه و امتیاز فرهنگی ملاک عمل قرار دارد.

ایلنا: مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: انتقال فرهنگیان متقاضی، یک اقدام قاعده‌مند است، هیچ انتقالی براساس اسم فرد انجام نمی‌شود، کارنامه و امتیاز فرهنگی ملاک عمل قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، محمدحسین روزی‌طلب امروز شنبه در یک نشست خبری افزود: اینگونه نیست که کار سلیقه‌ای و توسط فرد یا گروهی خاص به‌شکل فردی یا شورایی انجام شود، سیستم و سامانه‌ای نرم‌افزاری مطابق با شرایط افراد را مجاز یا غیرمجاز تشخیص داده و اعلام می‌کند.

وی تصریح کرد: هر کس تشخیص داد یا تردید داشت که غیراز این در مورد فرد یا افرادی عمل و در حق او یا دیگری بی‌عدالتی شده است، می‌تواند مراجعه کرده و مستنداتش را به بازرسی و ارزیابی عملکرد اداره کل ارایه دهد، ما خوشحال می‌شویم و استقبال می‌کنیم.

روزی‌طلب گفت: در خصوص انتقال موقت هم شرایط و قوانینی وجود دارد، ‌ مثلا مادر باردار پس از وضع حمل ۹ ماه مرخصی قانونی دارد، یا مادری که فرزندی شیر می‌دهد، براساس قانون در یکسال اول شیردهی می‌تواند به نقطه‌ای در نزدیکی محل سکونتش منتقل شود.

وی با بیان اینکه این شیوه کاملا موقت است، گفت: در خصوص پست‌بندی هم هر فرد در همان نقطه‌ای که براساس نیاز و اعلام نیاز، درخواست داشته، مشغول به خدمت می‌شود، اولویت اول بدون معلم نماندن مدارس و کلاس‌های درس است، نه خواست و مطالبه معلم.

روزی‌طلب تاکید کرد: اگرچه همه ما به‌دنبال ایجاد آرامش برای معلمان هستیم تا در بهترین شرایط به ارایه خدمت بپردازند.

وی همچنین گفت: بالغ بر ۹۷ درصد کل اعتبارات آموزش و پرورش فارس در بحثحقوق هزینه می‌شود و تنها ۳ درصد برای تامین تجهیزات و سایر موارد اختصاص می‌یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه میانگین حقوق دریافتی فرهنگیان در فارس حدود ۱ میلیون و ۴۰۰ هزارتومان است، گفت: کف حقوق حدود ۷۰۰ و سقف حقوق ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده و حقوق من به‌عنوان مدیرکل هم ۲ میلیون تومان است.

روزی‌طلب تصریح کرد: در استان فارس هر ماه عددی بالغ بر ۹۸ میلیارد تومان صرف پرداخت حقوق معلمان می‌شود.

وی اضافه کرد: بودجه ما کم نیست، اما در آموزش و پرورش، اصل نیروی انسانی است، معلم باید حداکثر رضایت‌مندی را داشته باشد، ابزار حرف اول را نمی‌زند و ما هم اعتراف می‌کنیم در تجهیزات کمی با مشکل مواجه هستیم.

روزی‌طلب گفت: همکاری والدین و استفاده از سایر منابع، به نفع دانش‌آموزان است، اینکه کمکی به مدارس شود، در تامین تجهیزات هزینه خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: در عصر حاضر و با توجه به توسعه وسایل ارتباط جمعی، هرچه پیشتر می‌رویم، مرزهای جغرافیایی بیشتر شکسته شده و برداشته می‌شود و این موضوع کار تربیت را با سختی بیشتری مواجه می‌کند.

روزی‌طلب با یادآوری اینکه کشورها و جوامع دیگر از طرق مختلف و با استفاده از ابزارهای ارتباطی به‌دنبال انتقال فرهنگ و آداب خود هستند، تصریح کرد: اگر نتوانیم سبک زندگی ایرانی - اسلامی را برای بچه‌ها به‌خوبی توجیه و تعریف کنیم، آنان تحت تاثیر فرهنگ‌های وارداتی واقع می‌شوند.

وی با اشاره به الگوپذیری‌های بسیار عمیق بچه‌ها، لزوم توجه به الگوهای اصیل ایرانی - اسلامی و معرفی آنان به فرزندان در خانواده‌ها را یادآور و متذکر شد: بچه‌ها در طول سال چند ماه و در طول هفته پنج روز و هر روز از این ایام تنها ۶ ساعت در مدرسه و محیط آموزشی سر می‌کنند و باقیمانده ساعت‌ها را در خانواده و جامعه حضور دارند، لذا در کنار فضای مدرسه باید سایر فضاها را نیز برای این حضور مهیا کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز