خبرگزاری کار ایران

معاون پارلمانی رئیس جمهوری:

پارک سایه یکی از مصادیق توجه به حقوق شهروندی

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۷۱۹۹

معاون پارلمانی رییس جمهوری با تقدیر از دست اندارکان این پروژه در به به سرانجام رساندن این پروژه ها و قرار گیری پارک سایه در منطقه کمتر برخودار شهر شیراز افزود: این پارک در این موقعیت یکی از مصایق توجه به حقوق شهروندی محسوب می شود

به گزارش ایلنا حسینعلی امیری در آیین بهره‌برداری از بوستان کوهستانی سایه در بلوار رسول اعظم (ص)نشاط اجتماعی را به عنوان یکی از ارکان مهم مد نظر مسوولان قرار گیرد گفت: تفریح و نشاط در زندگی اجتماعی و حتی عبادت  دارای اهمیت است.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری، گفت: وحدت و همدلی در فارس مایه دلگرمی و توسعه استان فارس  است و مدیریت استاندار فارس به عنوان محور این همدلی مایه دلگرمی در بخش اجرایی استان جای تقدیر دارد .

وی، در بخش دیگری از سخنان خود از مردم فارس به ویژه شیراز به عنوان مردمی فرهیخته، اهل ادب، آداب و شعر و مناجات یاد کرد و گفت: انجام وظیفه به هر شکل و نوعی لازمه آن نشاط اجتماعی است 

عنایت الله رحیمی استاندار فارس  در این مراسم ضمن تاکید بر اهمیت طراحی فضاهای سبز عمومی در راستای بهبود کیفیت زندگی شهروندی، عنوان کرد: این فضاها باید حس خوشایند  در طبیعت بودن را برای شهروندان به ارمغان بیاورد.

استاندار فارس اقدام شهرداری برای احداث بوستان بزرگ سایه در یکی از مناطق کمتر برخوردار شیراز،اقدامات توسعه‌ای در این مناطق را از توفیقات نظام جمهوری اسلامی دانست.

رحیمی بیان کرد: تلاش‌های خوبی در حوزه ایجاد فضای سبز در شیراز انجام شده و امیدواریم مردم منطقه و شهروندان بیش از پیش از چنین امکاناتی بهرمند شوند.

رحیمی افزود: ۱۱۴۶ پروژه با صرف ۲۳ هزار میلیارد تومان اعتبار در دهه فجر ۹۹ در فارس افتتاح شد که در این دوران سخت تحریم ها و شیوع کرونا کرونا اقدامی  درخور توجه محسوب می‌شود.

طرح‌های افتتاح شده  شهرداری واجد ارزش‌های فرهنگی و اخلاقی 

 در ادامه این مراسم رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه افتتاح بوستان سایه در شرایط سخت امروز قابل تحسین است، ابراز داشت: با مقایسه هزینه‌های جاری و هزینه‌ تمام‌شده پروژه‌های عمرانی، طی سال‌های گذشته بهتر می‌توان به این نتیجه رسید که چه کار بزرگی به دست مهندسان، کارگران و جوانان این شهر در حال شکل‌گیری است.

پارک سایه یکی از مصادیق توجه به حقوق شهروندی

سید عبدالرزاق موسوی نوع نگاه مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر شهر شیراز را به محیط زندگی ستود و عنوان کرد:  طرح‌های افتتاح شده در شیراز واجد ارزش‌های فرهنگی و اخلاقی است.

وی افزود: کسانی که تجربه هشت سال دفاع مقدس دارند و مسائل اقتصادی آن زمان را درک کرده‌اند، آگاه‌اند که شرایط امروز به‌لحاظ محدودیت‌ها از آن زمان بسیار سخت‌تر است. اینکه در چنین شرایطی پروژه‌ای در این شکل افتتاح می‌شود، جای قدردانی بسیار دارد و باید دست تکاتک آن‌ها را که در این زمینه تلاش کردند،  بوسید.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، توجه به اصل مهم عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه امکانات را یکی از رویکرد‌های مهم شورا و شهرداری دانست و ابراز داشت: پروژه پارک سایه و محل واقع‌شدن آن نشان‌دهنده این نوع نگاه است که شورا و شهرداری شیراز، عملا پروژه‌های خود را به‌گونه‌ای تعریف کرده که موضوع عدالت اجتماعی باعنوان یک اصل در آن رعایت شود. 

وی در همین رابطه گفت: گذشت زمان نشان می‌دهد که فعالیت‌هایی با کیفیت‌های متفاوت انجام می‌گیرد؛ اما اینکه به دست چه کسانی انجام و با نام چه کسانی ثبت می‌شود، جای سپاس دارد؛ اگرنه کار اصلی را مردم انجام می‌دهند. 

موسوی با بیان اینکه تفاوتی اساسی بین پروژه‌های شهرداری و پروژه‌های دولت وجود دارد، توضیح داد: دستکم در شکل ظاهری، هزینه اداره شهر و منابع مالی شهرداری را مردم تامین می‌کنند و همه این‌ها از محل عوارض مردم است؛ از همین رو پیش از هرکس باید از آنان قدردانی کنیم. 

رئیس شورای شهر شیراز از معاون پارلمانی رئیس جمهوری که در این آیین حضور داشت، درخواست کرد که طرح مدیریت یکپارچه شهری که در مجلس دهم مطرح شده بود و در آن زمان با همراهی دولت مواجه نشد، به دلیل افزایش هزینه اداره شهر و ایجاد مشکلات جدی در بررسی مجدد در مجلس مورد ارزیابی دوباره قرار گیرد. 

موسوی اظهار کرد: طرح مدیریت یکپارچه شهری می‌تواند هزینه شهر‌ها را به‌شدت کاهش دهد؛ همچنین لایحه مالیات بر ارزش افزوده که دولت آن را به مجلس ارائه کرده است، درصورت تصویب با شکل کنونی شهر‌ها را با معضلاتی مواجه خواهد کرد.شاخص‌ طرح‌های افتتاح شده در شیراز در دهه فجر، زیرگذر بهمن بیگی و پارک سایه است.

کاهش بار ترافیکی تقاطع استاد بهمن بیگی، بزرگراه مهندسین و تقاطع شهید رودکی 

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌و‌نقل و ترافیک شورای شهر شیراز نیز با بیان اینکه کمربندی شیراز پرخطرترین محور کشور است، گفت: از معاون پارلمانی رئیس جمهوری و نمایندگان فارس و شیراز در مجلس شورای اسلامی درخواست می‌کنیم بخشی از ظرفیت بودجه ۱۴۰۰ و نیز برنامه هفتم توسعه را برای ایمن‌سازی این مسیر و جا‌به‌جایی و احداث کمربندی جدید لحاظ کنند. 

نواب قائدی ادامه داد: این تقاطع همچنین با هدف تسهیل تردد شهروندان ساکن در شهرک‌های جنوبی شهر شیراز و رفت‌و‌آمد کمتر آنان در محور کمربندی حائز اهمیت است و با افتتاح آن، از این پس ساکنان شهرک‌های جنوبی از طریق این زیرگذر و بزرگراه مهندسین و تقاطع شهید رودکی به سمت شمال‌غرب طی مسیر می‌کنند که از بار ترافیکی کمربندی شیراز می‌کاهد. 

 

 

 

انتهای پیام/
محمدرضا طاهری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز