خبرگزاری کار ایران

سهرابی خبر داد:

اتصال 14 روستای استان فارس به اینترنت پر سرعت

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۵۹۶۶

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس گفت: ۱۴ روستا با چهار هزار و ۵۳۹ خانوار و ۱۵ هزار نفر جمعیت در پنج شهرستان این استان به اینترنت پرسرعت متصل شدند و زیرساخت شبکه ملی اطلاعات در آنها ایجاد شد.

به گزارش ایلنا، مهرداد سهرابی گفت: این ۱۴ روستا در شهرستان‌های شیراز، مرودشت، کازرون، داراب و اقلید به شبکه ملی اطلاعات و شبکه پهن باند ارتباطی سیار متصل شدند.

وی ادامه داد: روستای کافتر از توابع شهرستان اقلید و روستای گاوکُشَک از توابع شهرستان کازرون با جمعیت ۲ هزار نفر در قالب ۶۱۲ خانوار از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری وزارت متبوع (USO)  به شبکه پهن باند سیار اپراتور اول مجهز شدند.

سهرابی اظهار داشت: روستاهای راهنویه، عباس آباد، قیاس آباد، گل مکان باصری و گل مکان قشلاق از توابع شهرستان مرودشت، روستاهای عبدویی، کلانی و گرگنا از توابع شهرستان کازرون، روستاهای اعراب قنبری، چک گلابی و مادوان از توابع شهرستان داراب و روستای ظفرآباد از توابع شهرستان شیراز با جمعیت ۱۳ هزار نفر در قالب سه هزار و ۹۲۷ خانوار توسط همراه اول به شبکه پهن باند ارتباطی سیار متصل شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، با اشاره به اینکه ارتباطات و بویژه اینترنت فرصت‌های گسترده و زندگی بهتری را برای مردم و مخصوصا جوانان در مناطق روستایی و دورافتاده فراهم می‌کند گفت: در سال‌های گذشته شاهد این بودیم که بسیاری از روستاها از جمله در استان فارس با افزایش شکاف دیجیتالی بین مناطق روستایی و شهری با کاهش جمعیت مواجه و حتی بعضی از روستاها خالی از سکنه شده‌اند.

سهرابی افزود: در دولت تدبیر و امید و بویژه در دولت دوازدهم، با اهتمام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و تعیین اولویت وزارت متبوع برای رشد شاخص‌های ارتباطی مناطق محروم و دورافتاده، توسعه ارتباطات در مناطق روستایی و  کمتر برخوردار شتاب و رشد قابل توجهی یافت و با دیجیتالی شدن این مناطق نه تنها شاهد هستیم روند مهاجرت از روستاهای متصل شده به شبکه پهن باند ارتباطی متوقف شده بلکه روند معکوس به خود گرفته است و با در دسترس قرار گرفتن فرصت‌های جدید، مردم در حال بازگشت به روستاهای خود هستند.

وی ادامه داد: طی یکماه گذشته به طور میانگین هر هفته، افزون بر ۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار فارس به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

وی اظهار داشت: مجموعه ارتباطات استان در تلاش است که به تدریج با تامین منابع و در تعامل نزدیک با سایر دستگاه‌های استانی، در آینده نزدیک تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان را به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پهن باند متصل کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز