خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه نانوایان تهران در گفتگو با ایلنا:

افزایش هزینه‌ها نانوایان را مستاصل کرده / کیفیت آرد کارخانجات کاهش یافته است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۷۰۵

افزایش هزینه‌هایی مثل حقوق کارگر، حق بیمه و مالیات‌ها نانوایان را با مشکلاتی مواجه کرده است، به همین دلیل اتحادیه این مسئله را طی نامه‌ای به وزارت صنعت اطلاع داده و خواستار رسیدگی شده است.

به گفته رئیس اتحادیه نانوایان تهران، نانوایان با وجود عدم افزایش قیمت آرد به لحاظ افزایش حقوق کارگر، بیمه و مالیات‌ها با مشکلاتی مواجه شده‌اند.

حسین نظری رئیس اتحادیه نانوایان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت تخصیص آرد مصرفی به نانوایی‌ها اظهار داشت: در حال حاضر به هر نانوایی در سطح شهر تهران میزان ۴۰۰ کیلو آرد تعلق می‌گیرد و در صورتی که هر نانوایی بیش از این میزان آرد نیاز داشته باشد باید نامه‌ای از اتحادیه دریافت کند تا با بررسی که در اداره غله و بازرسی صورت می‌گیرد از ۴۰ کیلو به بالا میزان آرد آنها افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه قیمت نان تا پایان سال جاری افزایش نمی‌یابد، افزود: امسال قیمت آردی که دولت در اختیار نانوایان قرار می‌دهد افزایش نیافته است، چرا که دولت گندم را با نرخ ۸۲۰ تومان از کشاورز می‌خرد و پایین‌تر از قیمت خریداری شده و با نرخ کیلویی ۴۶۰ تومان به کارخانجات می‌فروشد؛ اما از سوی دیگر افزایش هزینه‌هایی مثل حقوق کارگر، حق بیمه و مالیات‌ها نانوایان را با مشکلاتی مواجه کرده است، به همین دلیل اتحادیه این مسئله را طی نامه‌ای به وزارت صنعت اطلاع داده و خواستار رسیدگی شده است.

نظری همچنین گفت: در حال حاضر کیفیت آرد کارخانجات اندکی کاهش یافته که باید برای بهبود کیفیت نان آرد مصرفی نیز به لحاظ کیفیت ارتقا یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز