خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل اتحادیه سراسری تکثیر و پرورش میگو؛ ماهی و آبزیان:

ماهی با کمترین آلودگی از بین می‌رود / علت مرگ ماهیان ساردین در دست بررسی است

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۱۸۸

متاسفانه ماهیان توان خود پالایشی ندارند و همین امر سبب شده است که ماهیان با کمترین آلوددگی از بین بروند.

ارسلان قاسمی در خصوص بحثآلودگی دریای خزر و خلیج فارس، گفت: آب دریا‌ها آلوده است؛ اما مساله اصلی این است که دریا‌ها سیستم خودپالایشی دارند که این موجب شده است تا حدی خود را از آلودگی نجات دهند همین امر موجب شد که " خزر " و " خلیج فارس " در برابر آلودگی دوام بیاورند.

مدیر عامل اتحادیه سراسری تکثیر و پرورش میگو؛ ماهی و آبزیان در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه بامرگ و میر ماهیان ساردین در اسکله کنارک، اظهار کرد: متاسفانه ماهیان توان خود پالایشی ندارند و همین امر سبب شده است که ماهیان با کمترین آلوددگی از بین بروند.

قاسمی تاکید کرد: ماهی به آسانی آلودگی را به خود جذب می‌کند؛ اما نکته اصلی این است که ماهی در صورت آلوده شدن از بین می‌رود، پس تصور عرضه ماهی آلوده به بازار غلط است.

وی افزود: در رابطه با مرگ ماهی‌های ساردین در اسکله کنارک باید به این نکته توجه کرد که این مساله بیش از اندازه بزرگ نمایی شده است، ماهی‌های ساردین به صورت گروهی حرکت می‌کنند، ممکن است این گروه ماهیان به آلودگی برخورد کرده و از بین رفته باشند؛ اما این مساله نباید موجب ترس مردم شود؛ چون به راحتی می‌توان از شکل و بوی ماهی نسبت به سلامت آن اطمینان یافت.

مدیر عامل اتحادیه سراسری تکثیر و پرورش میگو؛ ماهی وآبزیان، گفت: وظیفه سازمان دامپزشکی بسیار سنگین است و باید برخورد جدی تری نسبت به کارخانه‌های فرآوری ماهی داشته باشد تا مردم با اطمینان بیشتری نسبت به خرید ماهی اقدام کنند.

گفتنی است در حال حاضر کار‌شناسان پژوهشی پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی در حال بررسی فاکتورهای فیزیکی و شیمیایی آب و نیز نمونه بافت ماهی از مناطق آلوده هستند، تا علت دقیق مرگ و میر ماهیان در اسکله کنارک مشخص شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز