خبرگزاری کار ایران

در دیدار خاجی با هماهنگ‌کننده ویژه ژاپن در امور سوریه مطرح شد؛

محکومیت حضور غیرقانونی آمریکا و اقدامات این کشور در غارت نفت سوریه

asdasd
کد خبر : ۹۷۵۸۹۱

"آکیرا اندو" هماهنگ کننده ویژه ژاپن در امور سوریه در تماسی تلفنی با دستیار ارشد وزیر امور خارجه کشورمان در امور ویژه سیاسی پیرامون مسائل سوریه به تبادل نظر پرداختند.

به گزارش ایلنا، "آکیرا اندو" هماهنگ کننده ویژه ژاپن در امور سوریه با علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه کشورمان در امور ویژه سیاسی،  به صورت تلفنی گفت‌وگو  و آخرین تحولات سوریه از جمله نشست اخیر کمیته قانون اساسی، روند آستانه، وضعیت ادلب و شرق فرات و همچنین اوضاع بشر دوستانه مورد بررسی و تبادل نظر دو طرف قرار  گرفت.

در این گفت‌وگو دو طرف ضمن ابراز رضایت از برگزاری نشست سوم کمیته قانون اساسی در ژنو، از تداوم گفتگوها و روند سیاسی به ویژه در چارچوب کمیته قانون اساسی حمایت کرده و با توجه به شیوع ویروس کرونا و تشدید اوضاع بشردوستانه در سوریه، بر لزوم ارسال هرچه بیشتر کمک های بشردوستانه از سوی جامعه بین المللی به این کشور تاکید کردند.

علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی با اشاره به موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حل و فصل سیاسی بحران سوریه و حمایت از گفت‌وگوهای سوری-سوری در چارچوب کمیته قانون اساسی که به ابتکار کشورهای ضامن روند آستانه تشکیل شده است، خواستار مداخله نکردن خارجی در روند کار این کمیته گردید. وی همچنین ضمن محکوم کردن حضور غیرقانونی آمریکا و اقدامات این کشور در غارت نفت سوریه و حمایت از گروه های تروریستی، بر لزوم خروج آمریکا از این کشور و تداوم مبارزه با تروریسم تا زمان ریشه کن شدن آن از خاک سوریه تاکید کرد.

وی همچنین از توسعه همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و ژاپن در منطقه استقبال و خواستار تداوم ارسال کمک های بشر دوستانه ژاپن به تمام خاک سوریه گردید و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را در این زمینه اعلام کرد.

هماهنگ کننده ویژه ژاپن در امور سوریه نیز در این گفت‌وگو ضمن تاکید بر اهمیت نقش برجسته جمهوری اسلامی ایران در حل و فصل بحران سوریه، از تلاش های کشورهای ضامن روند آستانه قدردانی کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز