خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دستگاه قضایی کشور:

۶۰ متهم احتکار اقلام بهداشتی روانه زندان شدند / ۳۰ پرونده‌ به دادگاه ارسال شده است

asdasd
کد خبر : ۸۸۷۴۸۳

سخنگوی دستگاه قضایی کشور از قاطعیت و سرعت رسیدگی پرونده محتکران اقلاام بهداشتی خبرداد و گفت: بیش از ۶۰ متهم روانه زندان شدند و ۳۰ فقره از پرونده‌ها در مرحله دادسرا کارش تمام شده است.

به گزارش ایلنا، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوال دیگری در باره اقدامات قوه قضائیه در مبارزه با احتکار اقلام بهداشتی گفت: در بحث احتکار گزارش‌هایی که به ما واصل شده حکایت از این دارد که محموله‌های بزرگی کشف شده است. بسیاری از این اقلام در صلاحیت سازمان تعزیرات قرار دارد و اقلام درشت به قوه قضائیه برمی‌گردد که خوشبختانه در این حوزه با دستوری که صادر شد این پرونده‌ها با سرعت و قاطعیت رسیدگی شده و فقط در شهر تهران بیش از ۶۰ متهم روانه زندان شدند و ۳۰ فقره از پرونده‌ها در مرحله دادسرا کارش تمام شده است.

وی افزود: برخی پرونده‌ها در دادگاه‌ها رسیدگی شده و به زودی آرای محکومیت این قبیل از افراد هم صادر می‌شود. من همین جا دو نکته را اضافه کنم که عموم اقلام مکشوفه پلمپ نشده و در اختیار وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گرفته است.

سخنگوی دستگاه قضایی کشور با بیان اینکه برای اطمینان بخشی از نحوه توزیع اقلام حسب ماموریت ذاتی مقرر شده نمایندگان سازمان بازرسی کل کشور بر فرآیند توزیع اقلام مکشوفه نظارت کنند، به اقدامات مثبت ا÷یدمی کرونا اشاره کرد و گفت: از زیبایی این قصه نیز این است که در استان آذربایجان غربی یکی از هموطنان ما از دو ماه قبل بر اثر قراردادی که با طرف ترک داشت دستکش تولید کرده بود و آماده صادرات بود و اظهار نامه گمرکی صادر شده بود که هفت کامیون آماده صادرات بود که با ورد دستگاه قضایی و همکاری نهادهای مرتبط با این هموطن مذاکره شد و وی از صادرات منصرف شد و یک شرکت دیگر ترک زبان ما آمد کل این محموله را از این تاجر خرید و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز