خبرگزاری کار ایران

یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

ساخت مسکن برای افراد کم درآمد توسط دولت/ تعیین تکلیف بدهی ارزی شرکت نفت به بانک‌ها در کمیسیون تلفیق

asdasd
کد خبر : ۸۷۹۲۱۸

نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹، گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق دولت موظف به ساخت مسکن برای اقشار کم درآمد شده است.

علی اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره مصوبات امروز کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ گفت: همان‌طور که در جلسه گذشته مطرح شد قرار شد ۶۰ لیتر به سهمیه بنزین نوروزی خودروها اضافه شود.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دیگر مصوبه‌ای که مورد بررسی قرار گرفت و در کمیسیون مصوب شد ساخت مسکن برای اقشار کم درآمد بود؛ بر اساس این مصوبه دولت مجاز است با استفاده از زمین‎‌های در اختیارش در قالب خصوصی و یا غیردولتی تمهیدات لازم برای تولید و عرضه واحدهای مسکونی با اولویت الگوی مصرف بسازد.

وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی موظف است خانوارهای فاقد مسکن متقاضی این واحدها را با اولویت خانوارهای کم در آمد از طریق سامانه‌ای مشخص شناسایی کند. 

نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹، افزود: به منظور اجرایی نمودن مفاد این بند سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط از جمله وزارت‌خانه‌های نفت، نیرو، کشور، همچنین شهرداری‌ها، سازمان تامین اجتماعی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بانک مرکزی موظفند در زمینه ارائه محورهای لازم؛ تامین مالی، تامین خدمات زیربنایی و اقدامات اجرایی همکاری لازم را با وزارت راه و شهرسازی به عمل آورند.

یوسف‌نژاد درباره مصوبه امروز کمیسیون تلفیق درخصوص بدهی‌های شرکت نفت بیان کرد: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون تلفیق به شرکت ملی نفت ایران اجازه داده می‌شود تا سهم بدهی ارزی سررسید شده این شرکت به بانک مرکزی و بانک‌های سپه و ملت را سالیانه از محل مابه‌التفاوت ظرفیت نفت خام تولیدی پس از کسر مصارف داخلی به این بانک‌ها به قیمت روز صادرات نفت خام تحویل دهند.

وی ادامه داد: معادل ۸۵/۵ درصد ارزش نفت خام سهم دولت برای تسویه مطالبات ارزی سررسید شده و ۱۴/۵ درصد به شرکت ملی نفت اختصاص می‌یابد. آیین‌نامه اجرایی این بند توسط وزارت نفت، وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه تهیه و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز