خبرگزاری کار ایران

بزرگر در گفت‌وگو با ایلنا:

غربی‌ها می‌خواهند منطقه ما را به محل آزمایش کارخانه‌های اسلحه‌سازی تبدیل کنند/ آمریکا چاقویش را تیز کرده تا سر عربستان را ببرد

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۶۹۰

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: امروز مشروعیت عربستان ماندگاری در صلح و صفا وتلاش برای امنیت و ثبات منطقه است نه این که پیرو سیاست‌های آمریکا باشد.

شهروز برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره طرح «ابتکار هرمز» و «پیمان عدم تجاوز به همسایگان و برقراری روابط و دوستانه» گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در طول تاریخ نشان داده که هیچ‌گاه به خاک کشور همسایه‌ای تجاوز نکرده است، معتقدم با روحیه و خلقیاتی که مردم ایران دارند در آینده هم چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ایرانیان امنیت، ثبات سیاسی و رفاه اقتصادی در کشورهای همسایه از خودشان می‌دانند؛ زیرا به هر میزان همسایه‌های ما در صلح، صفا، صمیمیت و توسعه زندگی و حیات خودشان را ادامه دهند در داخل خاک ما هم امنیت برقرار خواهد بود. 

وی با اشاره به هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: ایران از گذشته‌های بسیار دور نشان داده است که همواره خواهان ثبات سیاسی و امنیتی در کشورهای همسایه است حتی در دوران دفاع مقدس هم این موضوع را به اثبات رساندیم و سعی کردیم بعد از جنگ روابط دوستانه‌ای با کشور برادر خود یعنی عراق داشته باشیم.

برزگر با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره به همسایگان خود برای برقراری صلح کمک کرده است، گفت: به خاطر دارید در بیرون راندن داعش از کشورهای عراق و سوریه ایران تمام تلاش خود را به کار بست تا امنیت در این کشورها حاکم شود و برای این امر هم هزینه داد.  

وی تاکید کرد: کشورهای همسایه باید بدانند برای ایجاد امنیت پایدار در منطقه باید با یکدیگر اتحاد داشته باشند و خودشان امنیت را حفظ کنند نه اینکه به سمت سیاست‌های استکباری و غرب بروند.

به گفته این نماینده مجلس شورای اسلامی هیچ کشور ثالثی نمی‌تواند امنیت منطقه را تضمین کند این خود کشورهای منطقه هستند که باید آرامش و ثبات را به آن برگردانند. 

وی ادامه داد: بارها عنوان کرده‌ام که آمریکا به عربستان مانند یک گاو شیرده نگاه می‌کند و فقط به دنبال منافع خودش است.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: هشت سال جنگ بر ما تحمیل شد آن زمان ما دوست نداشتیم با کشورهای اسلامی وارد جنگ شویم، اما صدام حسین بی مخ با تحریک غرب و شرق با انقلاب نوپای ما به مقابله پرداخت و به سرزمین‌مان تجاوز کرد.

وی ادامه داد: جهان می‌داند در هشت سال جنگ تحمیلی ما فقط از خاکمان دفاع کردیم و دست به اسلحه بردیم. هشت دفاع مقدس ما جنگ با بلوک غرب، شرق و اروپایی بود که از صدام حمایت می‌کردند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: غربی‌ها هدف‌شان از جنگ میان ایران و عراق که مسلمان هم هستند این بود از هر دو طرف مسلمین کشته شوند. امروز هم این‌گونه است و به دنبال راهی هستند تا تفرقه، نفاق و فتنه‌ای در منطقه ایجاد کنند و بعد مانند یک قهرمان وارد شوند.

وی افزود: کشورهای غربی قصدشان از حضور در خاورمیانه این است که منطقه ما را تبدیل به محل آزمایش برای کارخانه‌های اسلحه‌سازی کنند. 

بزرگر تاکید کرد: همه ما باید در منطقه به سوی آسایش، صلح و صفا بر اساس آموزه‌های دینی‌مان گام برداریم و اجازه ندهیم آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در منطقه دخالت کنند زیرا به هر میزان این دو در کنار ما حضور داشته باشند به همان میزان تنش ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: دوست‌داران جنگ یک روز بین ایران و عراق جنگ راه انداختند، فردایش طالبان را رشد دادند روز دیگری داعش را به وجود آوردند. بعدها درگیری عربستان و یمن را راه انداختند، سوریه و لبنان را به سوی تنش بردند و در بلادهای اسلامی جنگ به راه انداختند. مطمئن باشید کسانی از این حضور ضربه خواهند دید که خودشان اجازه حضور این‌ها را دادند.

این عضو  کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: شما نگاه کنید از این اتفاقاتی که در عربستان رخ می‌دهد چه کسی سود می‌برد؟ بیشترین سود را آمریکا می‌برد که دوست ندارد نفت به اروپا و چین برسد زیرا از پیدا شدن رقیب واهمه دارد مخصوصا در مورد چین که گمان می‌کند این کشور امپراطوری او را در اقتصاد به زیر خواهد کشید.

وی با بیان اینکه آمریکا امروز چاقویش را تیز کرده است تا سر عربستان را ببرد، عنوان کرد: هرچقدر این بازی‌های آمریکا طول بکشد عربستان مطمئن باشد که سودی نخواهد برد.

برزگر در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه ایجاد یک رابطه بین ایران و عربستان تا چه حد به صلح در منطقه کمک خواهد کرد، گفت: ابتدا برای این که در منطقه تنش ایجاد شود یک بحث ایران هراسی و توهم توطئه به راه انداختند و عربستان را وارد میدان کردند در صورتی این کشور اگر همین‌طور گوش به فرمان باشد چیزی به دست نخواهد آورد.

وی تاکید کرد: از گذشته‌های دور ما با عربستان همسایه بودیم، هستیم و خواهیم ماند و بهترین راه آرامش در منطقه این است که با ایران متحد شوند و همان‌طور که رئیس جمهور گفت برای این ثبات از خطاهای آن چشم‌پوشی می‌کنیم.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی خاطر شان کرد: عربستان و تمامی کشورهای دنیا بدانند ایران هیچ‌گاه آغازگر جنگی علیه همسایگان نبوده است.

وی ادامه داد:‌ نمی‌توان این واقعیت را کتمان کرد که اگر ایران می‌خواست و بخواهد می‌تواند با یک حمله همه چیز را تغییر دهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: حال ترقه‌بازی در جایی صورت گرفت ما آن را محکوم می‌کنیم اما عربستان بداند این حرکت نتیجه عملکرد خودش است که دنباله رو سیاست‌های آمریکا شده است.

وی ادامه داد: جای سوال دارد که چرا امروز کسی باور نمی‌کند مردم یمن به این تکنولوژی دست پیدا کرده‌اند! امروز همسایگان باید بدانند اگر در اتاق شیشه‌ای نشسته‌اند نباید با دیگران بدرفتاری کنند زیرا به آن‌ها سنگ زده می‌شود. 

برزگر تاکید کرد: آمریکا امروز همان چراغ سبزی که به صدام نشان داد به عربستان هم نشان می‌دهد اما عربستان بداند باید به راه و مسیر صراط مستقیم که همان همدلی و هکاری با سایر کشورهای همسایه است، قدم بگذارد. 

وی تاکید کرد: امروز مشروعیت عربستان ماندگاری در صلح و صفا و تلاش برای امنیت و ثبات منطقه است نه این که پیرو سیاست‌های آمریکا باشد و آن‌ها را اجرایی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز