خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام رییسی:

دلیل اقتدار و عزت ایران قهر کردن با آمریکاست

asdasd
کد خبر : ۴۴۲۷۹۹

رییس آستان قدس رضوی با برشمردن برخی از مولفه‌های قدرت در ایران گفت: دلیل اقتدار و عزت کشور قهر کردن با آمریکاست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام ابراهیم رئیسی در مراسم بزرگداشت ۹ دی در مصلی تهران، این روز را  روز تجلی قدرت حضرت حق، روز اظهار ارادت به امام حسین و روزی که امتداد عاشورا و عاشوراییان بود، عنوان کرد و گفت: هر روز و هر شب ما متعلق به خداست اما تجلی قدرت حق به شکل معجزه‌آسا را در بعضی از روز‌ها شاهدیم و ۹ دی هم یکی از این روز‌ها بود. در این روز دل‌های عاشق حضرت حق برای دفاع از دین، انقلاب و پیوند و میثاق با ولایت، با دشمن ستیزی و دشمن‌شناسی به میدان آمدند. این روز گرچه یک حادثه بود که بعد از انتخابات سال ۸۸ اتفاق افتاد اما یک اساس و یک مبنایی بود که می‌توان بناهای استواری را بر این مبنا ساخت.

رییس آستان قدس رضوی ادامه داد: مردم به ویژه جوانان بعد از انتخابات سال ۸۸ به خوبی عمل کردند. همواره دشمن از ابتدای انقلاب هرجا توانسته بر علیه کشور و نظام فعالیت کرده اما نتوانسته است کاری بکند چون ملت مسلمان ایران، ملت قدرتمندی است.

او با اشاره به مولفه‌های قدرت در غرب و ایران گفت: کشورهای غربی، داشتن ذخایر، وابستگی به قدرت‌های بزرگ و داشتن کلاهک هسته‌ای را جزو مولفه‌های قدرت می‌دانند اما در نظام اسلامی ما مولفه‌های قدرت این‌ها نیستند.

رییسی درباره مولفه‌های قدرت در ایران توضیح داد: مولفه‌های قدرت در ایران ایمان به خداست، مولفه‌ای که اساس تشکیل جبهه انقلاب و حزب‌الله است. مولفه دیگر دین، فقه و آموخته‌هایی است که از ارزش‌های الهی داریم. قدرتمندی کشور ما به دلیل دلدادگی به حق و دین است. دین‌مداری مردم یکی از مولفه‌های قدرت در نظام اسلامی ماست.

او مولفه سوم را رهبری و بصیرت حضرت ‌آیت‌الله خامنه‌ای عنوان کرد و افزود: ایشان با رهنمودهای خود بر سطح بصیرت افراد افزودند که هم دشمنان داخلی و هم خارجی و هم دوستان معتقدند که رمز اقتدار کشور رهبری است که به عنوان جایگاهی که می‌تواند همه نیروهای انسانی را پای کار بیاورد و برای سازندگی کشور و مقابله با دشمنان بسیجشان کند و ازهمه توانایی‌های مادی و معنوی خود برای ربانی شدن کشور بهره می‌گیرد.

رییسی با بیان اینکه مولفه دیگر قدرت در نظام ما، مردم بابصیرت هستند که اهل خطر کردن در عرصه‌های مختلف اجتماعی هستند، ابراز کرد: این سطح از آمادگی روح و مقاومت و ایستادگی از مهم‌ترین مولفه‌های قدرت ما است. جوانانی که وقتی حرف از دفاع از حرم آمد به مانند هشت سال دفاع مقدس از هم پیشی می‌گیرند. این روحیه آمادگی، ایستادگی و مقاومت از مهم‌ترین مولفه‌های قدرت است.

رییس آستان قدس رضوی ادامه داد: چندی پیش یکی از نویسندگان الازهر، ایران و مصر را با هم مقایسه کرد و بیان داشت که ایران حدود ۳۰ سال است که با آمریکا و اسرائیل قهر کرده اما مصر براساس قرارداد کمپ‌دیوید به آمریکا و اسرائیل دست دوستی داده است اما امروز بعد از ۳۰ سال ایران با عزت و افتخار و اقتدار در سطح داخلی و بین‌المللی حضور موثری در منطقه دارد و پایگاه مظلومان عالم است و شرایط مصر هم به آن گونه است.

او دلیل این اقتدار و عزت را قهر با آمریکا دانست و گفت: ‌ اتکا به نفس ثمره‌اش همین است. مغرب زمین برای کدام ملت گره‌گشایی کرده و مشکل کدام ملت را حل کرده است؟ در سال ۸۸، ۸۵ درصد مردم در انتخابات حضور داشتند و ۴۰ میلیون رای به صندوق‌ها ریختند.

رییسی با بیان اینکه دشمنان قصد داشت  شیرینی حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم را در کام ملت تلخ کند، اظهارکرد: دشمن همواره در حال توطئه کردن برای نظام است اما در سال ۸۸ روشش متفاوت بود زیرا احساس کرد که درون کشور جای پایی پیدا کرده و می‌تواند با استفاده از آن به اهداف پلید خود برسد. دشمن کینه‌ای از نظام به دل دارد.

او تصریح کرد: بعد از انتخابات سال ۸۸ رهبری در جلسه‌ای که با معترضان به نتیجه انتخابات تشکیل داد از آن‌ها خواست که اگر سند و مدرکی دارند ارائه کنند. در آن جلسه که حرکت حکیمانه رهبری بود هیچ مدرک و سندی ارائه نشد. احتیاطاً زمان بررسی به شکایات تمدید شد و شورای نگهبان برخی صندوق‌های رای را بررسی کرد اما باز هم نه سندی پیدا شد، نه مدرکی از جانب آن‌ها ارائه شد.

او با اشاره به نماز جمعه بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ اظهار کرد‌: رهبری در نماز جمعه بعد از انتخابات ۸۸ در واکنش به اقدامات معترضان اعلام کردند که دشمنی را کنار بگذارید، دشمن قصد فتنه برپا کردن و ضربه زدن به انقلاب را دارد، دشمن را امیدوار نکنید. جبهه دشمن به دنبال فرصت است این فرصت را به آن‌ها ندهید اما آن‌ها به تاکیدات رهبری توجه نکردند.

رییس آستان قدس رضوی افزود: اعتراض به نتیجه انتخابات بهانه بود و ما شاهد بودیم که در ادامه کار اصل نظام و اصل ولایت فقیه نشانه گرفته شد. آن‌ها در ماه رمضان روزه‌خواری کردند و کار رابه جایی رساندند که در ایام عزاداری به نام حضرت ابوالفضل و مقدسات اسلام توهین کردند. مسئله دشمنی با نظام، دشمنی با دین و ارزش‌های الهی بوده و مسئله یک گروه یا یک کشور نیست.

رییسی با اشاره به مشخصات افراد و گروه‌ها در قرآن گفت: قرآن دو جبهه را معرفی می‌کند؛ حزب الله و حزب شیطان. ویژگی حزب شیطان این است که خدا را فراموش کردند و شیطان بر آن‌ها مسلط شده است. کسانی که خدا را فراموش کنند خود را نیز فراموش می‌کنند.

رئیس آستان قدس رضوی در ادامه با اشاره به کودتاهای مخملی در سایر کشور‌ها گفت: فتنه‌ای که در سال ۸۸ در کشور شکل گرفت نشانه‌های زیادی از کودتاهای مخملی بود که غرب در کشورهای دیگر اجرا کرده است. دشمن می‌خواست انتقام بگیرد اما آنچه که پادزهر بود بصیرت مردم است. هواهای نفسانی بعضی از افراد و خودخواهی‌ها به جای خداخواهی و ارجح کردن مسائل حزبی و گروهی دلیل دیگر فتنه ۸۸ بود. رهبری جلوی بدعت‌گذاری را گرفتند و از حق‌الناس دفاع کردند و در واقع رهبری از جمهوریت نظام دفاع کردند.

او تصریح کرد: برخی پشت نام امام و خط امام پنهان شدند. شاخص خط امام تبعیت از ولایت فقیه و ایستادگی در برابر دشمنان، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی است. بار‌ها رهبری به این‌ها فرمود خط خود را از دشمنان جدا کنید و به خارجی‌ها بگویید که خط ما غیر خط شماست اما آن‌ها این کار را نکردند.

رئیسی در ادامه با اشاره به آیاتی از قرآن گفت: رمز مهمی که در قرآن به آن اشاره شده است مواظب بودن در برابر دشمنان است. خدا در قرآن می‌فرماید اگر پیامبر نباشد شما نباید به عقب برگردید زیرا جامعه‌ای که به عقب برگردد و دوباره رو به جهالت گذشته خود کند، دچار خسارت می‌شود. رهبری وقتی موضوع جهاد کبیر را مطرح کردند منظورشان این بود که از کفار اطاعت نکنید.

او در ادامه با اشاره به خصوصیات حزب‌الله در قرآن گفت: امروز اگر دشمن و شیطان شناخته نشود و حرکت و موضع او را نشناسیم و در اینکه دشمن، دشمن است تردید کنیم، متضرر می‌شویم. مذاکره آری اما مذاکره‌کننده باید درد دل خشم بسیار زیادی نسبت به دشمن داشته باشد. فتنه امروز به این گونه است که دشمن سعی می‌کند اعتماد خود را در بین مردم رواج دهد تا مردم دشمن را دشمن ندانند. رهبری فرمودند گره‌گشایی اقتصادی کشور در لوزان و نیویورک نیست بلکه به دست جوانان توانای این کشور گره از مشکلات اقتصادی باز می‌شود.

رئیسی افزود: امروز دفاع از حق مردم و رفع محرومیت‌ها و ایجاد اشتغال از مهم‌ترین اهداف ماست و دولتمردان آنچه را که برای احقاق این اعمال می‌توانند باید انجام دهند و خدمتگزاری خالصانه کنند. در امر خدمتگزاری به مردم هم رضایت خدا وجود دارد و دلدادگی مردم.

رییس آستان قدس رضوی با بیان اینکه آنچه می‌تواند حیات ملت در مقابل فتنه را تضمین کند فقط وجود بصیرت است، ادامه داد:‌ نکته‌ای که امیرالمومنین در جنگ بصره به آن اشاره کرده‌اند و فرمودند آنچه نجات دهنده است؛ مقاومت در راه هدف، موقعیت‌شناسی و دشمن‌شناسی است.

او تاکید کرد: اگر دشمن بخواهد انقلابیانی مثل شیخ نمر، زکاکی و عیسی قاسم را محدود کند نمی‌تواند حرکت عدالت‌خواهی و حق‌خواهی مردم را محدود کند. آنچه رضایت خداست این است که پیروزی با مردمانی است که در راه خود و راه حق استقامت می‌کنند. مقاومت ۲۰ ماهه مردم یمن نشانه همین امر است که آل سعود را مستاصل کرده است و انشالله این استیصال به نابودی استکبار می‌انجامد. ما با همین صبر روحانی، شاهد آزادی خرمشهر بودیم و امروز هم شاهد آزادی حلب و انشالله فردا شاهد آزادی قدس شریف باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز