خبرگزاری کار ایران

سلاجقه:

محو شدن ابر‌ها در بالای دریاچه ارومیه حتما باید از نظر علمی مورد بررسی قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۲۰۰۹

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: اینکه جبهه هوایی بعد از ورود به دریاچه ارومیه محو بشود از جمله مباحثی است که حتما باید از نظر علمی مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: رئیس‌جمهور در رأس شورای عالی محیط زیست، همه دستگاه‌های اجرایی را صراحتاً مکلف کرد از اعتبارات موجودشان برای اجرای قانون هوای پاک استفاده کنند و معاونت اجرایی ریاست جمهوری، وزارت کشور و سازمان حفاظت محیط زیست پیگیر این موضوع هستند.

سلاجقه افزود: طبق تأکید رئیس جمهور، دستگاه‌ها در خصوص اجرای قانون هوای پاک، به لحاظ اعتباری هیچ مشکلی ندارند و همه مکلفند اجرای قانون هوای پاک را جزو وظایف ذاتی خود بدانند.

وی خاطرنشان کرد: در شورای عالی محیط زیست رئیس جمهور از همه دستگاه‌ها خواستند تا از عملکردشان در زمینه اجرای قانون هوای پاک به مردم گزارش دهند.

سلاجقه درباره تصویر منتشر شده از فراز دریاچه ارومیه که نشان می‌دهد ابر‌های باران‌زا در آن منطقه محو می‌شوند، گفت: مرجع ملی تغییر اقیلم و پژوهشکده محیط زیست کشور را مکلف کردیم که در بازه زمانی ۲ هفته‌ای با نشستی که با همه دستگاه‌های مسئول می‌گذارند، مسائل مربوط به تغییر اقلیم و عواقبش را بررسی کنند.

وی افزود: کشور‌های همسایه نیز برای تغییر اقلیم از روش‌های علمی مختلفی استفاده می‌کنند، میانگین بارش در آن کشور‌ها هم نسبت به میانگین بلند مدت کاهش پیدا کرده است، اما اینکه جبهه هوایی بعد از ورود به دریاچه ارومیه محو بشود از جمله مباحثی است که حتما باید از نظر علمی مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز