خبرگزاری کار ایران

دیدار رئیس سازمان بازرسی کل کشور با دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در آستانه روز دانشجو

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۲۰۴

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در آستانه روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان حاضر شد، طی نشستی صمیمی حرف‌های آن‌ها را شنید و به معاون فرهنگی و اجتماعی این سازمان برای پیگیری مطالبات آن‌ها مأموریت داد.

به گزارش ایلنا، در پی تاکیدات ریاست قوه قضاییه مبنی بر تعامل و هم اندیشی مستمر با جامعه نخبگانی و عموم مردم، خداییان در آستانه روز دانشجو در پردیس نسیبه دانشگاه فرهنگیان حاضر شد و صحبت‌های دانشجویان را شنید.

رئیس سازمان بازرسی در این مراسم با گرامیداشت روز دانشجو و تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و شهادت بیش از ۱۶ هزار نفر از مردم بی گناه غزه، اظهار کرد: با توجه به شکستی که رژیم اشغالگر قدس در طوفان الاقصی داشت، دیوانه وار دست به کشتار مردم غزه می‌زند و این در حالی است که با این اقدام به پایان عمرش نزدیک‌تر شده و شبیه کسی است که در مردابی گرفتار و هرچه دست و پا می‌زند، بیشتر غرق می‌شود.

وی با اشاره به آثار طوفان الاقصی، از جمله این آثار را شکست دستگاه اطلاعاتی رژیم اشغالگر قدس عنوان کرد و گفت: این رژیم غاصب با تبلیغات رسانه‌ای این باور را در جهانیان ایجاد کرده بود که اگر پرنده‌ای در غزه پر بزند دستگاه اطلاعاتی این رژیم مطلع می‌شود، اما این اقدام حماس نشان داد که چنین ادعایی پوچ و توخالی است؛ چون تمرین این عملیات مدت‌ها طول کشیده، ولی آن دستگاه متوجه نشده است.

خداییان در بیان اثر دوم، شکست ابهت شکست ناپذیری رژیم اشغالگر و گنبد آهنین آن ارتش را مورد توجه قرار داد و گفت: ارتش این رژیم اشغالگر در ظرف شش روز ارتش چندین کشور منطقه را در جنگ شش روزه شکست داد و ترس و وحشتی را در کشور‌ها ایجاد کرده بود، اما در حمله به غزه در مقابل رزمندگان حماس درمانده است.

وی افزود: نکته سوم اینکه این طوفان امنیت را در سرزمین‌های اشغالی برای همیشه از بین برده و مهاجرت معکوس شروع شده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در تبیین نکته چهارم تصریح کرد: طوفان الاقصی ماهیت استکبار جهانی به رهبری آمریکا و حامیان آن که صدای حقوق بشریشان گوش فلک را کر می‌کرد؛ رسوا کرد، زیرا حمایت آن‌ها از کشتار کودکان فلسطینی دستشان را رو کرد.

خداییان با بیان اینکه طوفان الاقصی نظام دیپلماسی رژیم اشغالگر قدس را مختل کرد، ادامه داد: این رژیم غاصب طی ده‌ها سال سعی کرده بود ارتباط خود با کشور‌های مسلمان را عادی کند، موفقیت‌هایی هم کسب کرده بود، اما طوفان الاقصی تمام برنامه‌های آن‌ها را به هم ریخت و کشور‌هایی که قصد برقراری ارتباط سیاسی و اقتصادی با این رژیم را دارند در مقابل مردمشان قرار داد.

رئیس سازمان بازرسی با بیان اینکه طوفان الاقصی قدرت مقاوت در منطقه را اثبات کرد، گفت: اینکه مقاومت یمن موشک‌هایی با برد ۱۷۰۰ کیلومتر به رژیم اشغالگر قدس شلیک می‌کند امنیت را از کشتی‌های این رژیم در دریا‌ها گرفته و ناو‌های آمریکا هم نتوانستند کاری کنند که نشان از اقتدار جبهه مقاومت دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان، با بیان اینکه امروز افتخار دارم در جمع معلمین آینده جامعه هستم، گفت: شما دانشجو معلم هستید و تعلیم و تربیت آینده سازان کشور را بر عهده دارید و رسالت انبیا را اجرایی می‌کنید.

خداییان ادامه داد: خداوند متعال در سوره جمعه می‌فرماید از میان شما پیامبران را برگزید تا آیات خداوند را برای شما تلاوت کند و نسبت به تعلیم و تربیت آن‌ها اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: کار معلمان فقط انتقال معلومات و مهارت‌ها نیست؛ بلکه تربیت نسل آینده است و در این مسیر همانطور که در قرآن مورد اشاره قرار گرفته، تزکیه مقدم بر تعلیم است.

خداییان با بیان اینکه نقشی که معلمان در تربیت جوانان و نوجوانان دارند گاهی از نقش پدر و مادر بیشتر است، خطاب به دانشجو معلمان حاضر در این مراسم، افزود: تاثیری که معلم بر کودکان و نوجوانان دارد قابل مقایسه با هیچ مرجعی نیست و دانش آموز، معلم را الگوی رفتاری خود قرار می‌دهد و شخصیت معلم در شخصیت دانش آموز موثر است.

وی خطاب به حاضرین در جلسه عنوان کرد: شما برای اینکه بتوانید به رسالت خود عمل کرده و انسان‌هایی وارسته، صادق، امین، ایثارگر و ولایتمدار تربیت کنید باید این خصایص را در خود ایجاد کنید و برای این کار نیاز به خودشناسی و خودسازی دارید.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) گفت: ایشان فرموده است «من عرف نفسه فقد عرف ربه کسی که خود را شناخت خداوند را می‌شناسند» لذا معلم باید بداند در چه جایگاهی قرار گرفته است.

وی افزود: معلم باید بداند کار او انسان سازی است و با کسی سروکار دارد که اشرف مخلوقات است وخداوند متعال در مورد او فرموده است «و نفخت فیه من روحی من از خود در او دمیدم.»

خداییان تصریح کرد: بنابراین چنین موجودی در اختیار معلم قرار می‌گیرد فلذا باید نسبت به خودسازی خود اقدام کند تا بتواند به رسالتش عمل کند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور بیان کرد: زمانی می‌توانیم انسان‌های صادق و امانت دار تربیت کنیم که خودساخته باشیم و اول باید خودمان را بشناسیم.

خداییان با اشاره به ضرورت بهره مندی معلمان از افراد صاحب نفس در عرصه علم و پژوهش، بر این امر تاکید کرد که خودسازی معلمان مقدمه‌ای بر تربیت آینده سازان کشور خواهد بود.

سه نفر از دانشجویان در حین سخنرانی رئیس سازمان بازرسی کل کشور به برخی معضلات در حوزه آموزش در مدارس، اشاره کردند که خداییان ضمن ابراز خرسندی نسبت به داشتن چنین دغدغه‌هایی در بین دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، به آن‌ها توصیه کرد که روحیه دلسوزی و دغدغه مندی خود را حفظ کنند و تاکید کرد که این روحیه می‌تواند نسل آینده را مطابق خواسته مقام معظم رهبری پرورش دهد.

وی در ادامه با برشمردن مشکلات دانشگاه فرهنگیان و مرکز تربیت معلم از جمله کمبود فضای فیزیکی، تجهیزات و فضای ورزشی، آموزشی و آزمایشگاهی، عدم تحول در فصل‌ها و واحد‌های درسی، تکراری بودن آن در مقاطع مختلف درسی به روز نبودن آن‌ها، ضعف در نظام کارورزی، عدم آموزش عملی کارورزان در مدارس، کمبود اعضای هیئت علمی متناسب با تدریس در دانشگاه فرهنگیان، هم پوشانی برخی از مقررات مصوب مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی، کمبود خوابگاه متاهلی و ده‌ها مشکل دیگر تاکید کرد: موارد فوق که در ارتباط با این مراکز علمی بیان شد نیاز به پیگیری جدی توسط مسئولان دانشگاه و همکاران ما در سازمان بازرسی دارد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه به تشریح ماموریت‌های سازمان بازرسی کل کشور و وظایف آن پرداخت و این سازمان را عالی‌ترین نهاد نظارتی دانست.

خداییان با بیان اینکه سازمان بازرسی کل کشور به موجب اصل ۱۷۴ قانون اساسی تشکیل شد و بر همین اساس نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حسن جریان امور را بر عهده دارد، افزود: این سازمان عالی‌ترین دستگاه نظارتی است و بر همه امور و تمام دستگاه‌ها نظارت دارد.

رئیس سازمان بازرسی با اشاره به اقدامات سازمان بازرسی کل کشور برای حمایت از معلمان، تصریح کرد: رتبه بندی معلمان و احتساب دوران تحصیل در سنوات خدمت، از جمله مواردی بود که با پیگیری‌های سازمان بازرسی انجام شد.

وی بر این نکته تاکید کرد که پیشنهادات ارائه شده این سازمان به مدیران دستگاه‌ها، لازم الاجرا است و در صورت عدم تحقق آن، ضمانت اجرای کیفری خواهد داشت.

«دانشگاه فرهنگیان باید مدرسه وابسته به خود داشته باشد»، نکته دیگری بود که رئیس سازمان بازرسی کل کشور در نشست امروز خود با دانشجویان دانشگاه فرهنگیان مورد تاکید قرار داد که با احسنت دانشجویان همراه شد.

خداییان درباره کمبود اعضای هیئت علمی متخصص در دانشگاه فرهنگیان، گفت: تدریس اعضای هیئت علمی در دانشگاه تهران با دانشگاه فرهگیان متفاوت است؛ چراکه باید در حین تدریس، فن معلمی نیز آموزش داده شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، با طرح این سوال که چرا بسیاری نخبگان از زمان ورود به دانشگاه، در فکر مهاجرت به خارج از کشور هستند، به ضعف آموزشی در این حوزه اشاره کرد و افزود: برخی معلمان و اساتید، دانش آموزان و دانشجویان خود را ترغیب به مهاجرت می‌کنند به همین دلیل افرادی تربیت می‌شوند که قبله آن‌ها غرب است.

وی با بیان اینکه نباید به دانشگاه فرهنگیان به مثابه کارفرما و پیمانکار نگاه کرد، گفت: این نگاه به نوعی دیدگاه پیمانکاری است و ادامه این روش باعث انحراف خواهد شد.

خداییان در ادامه بر این نکته تاکید کرد که هر هزینه‌ای در آموزش و پرورش، سرمایه گذاری صد‌ها برابری در آینده خواهد بود و نباید تصور شود که این دستگاه، نهاد پر هزینه‌ای است.

رئیس سازمان بازرسی در ادامه به سئوالات دانشجویان پاسخ دادند که مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت و با صلوات‌های مکرر اظهارات وی را تاکید کردند.

خداییان در پایان به معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی ماموریت داد تا نسبت به آسیب شناسی دقیق دانشگاه فرهنگیان و مراکز تربیت معلم اقدام و مراتب را جهت پیگیری، گزارش کند تا از طریق مسئولان مربوطه برای رفع آن‌ها اقدام شود.

وی تاکید کرد: نماینده دانشجویان حتما این موضوع را پیگیری کند تا قولی که داده می‌شود، اجرایی شود؛ بنابراین گزارش، در مراسم فوق پس از پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و قرائت قرآن و پخش کلیپی به مناسبت روز دانشجو، مجری که یکی از دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان بود پشت تریبون آمد و ضمن خیرمقدم، حضور رئیس سازمان بازرسی در جمع دانشجویان را به فال نیک گرفت.

پس از پخش کلیپی پیرامون بیانات مقام معظم رهبری در مورد لزوم توجه به دانشگاه فرهنگیان، مجری برنامه از خداییان خواست با توجه به جایگاه و ظرفیت‌های سازمان بازرسی، رفع مشکلات این دانشگاه را پیگیری کند که دانشجویان نیز ضمن همراهی با مجری از این مطالبه استقبال کردند.

غیاثی رئیس دانشگاه فرهنگیان به بیان سخنرانی پرداخت و با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان، مرکز ثقل نظام آموزش و پرورش است، گفت: این دانشگاه با قریب به ۱۰۰ هزار دانشجو معلم و ۵۰ هزار مهارت آموز و ۹۸ پردیس و مرکز در سطح کشور وظیفه تربیت معلم و کسانی که پرورش دهنده نسل‌های آتی این کشور و این نظام هستند، را بر عهده دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود نقش دانشگاه فرهنگیان در جامعه دانشگاهی کشور را مورد اشاره قرار داد و افزود: دانشجوی دانشگاه فرهنگیان از این وجه متمایز است که صرفا یک دانشجوی عادی نیست، دانشجویی است که قرار است حداقل ۳۰ سال به تربیت نسل‌های آینده بپردازد و طبیعتا باید ویژگی‌های ممتازتری را نسبت به دانشجویان سایر دانشگاه‌ها داشته باشد.

پس از سخنرانی رئیس دانشگاه و اعلام اینکه خداییان در کنار تحصیلات دانشگاهی در گذشته دانش‌آموخته مرکز تربیت معلم بوده‌اند، دانشجویان از این خبر ابراز خرسندی کردند.

در ادامه این مراسم عرفان نظری یکی از دانشجویان به اجرای قطعاتی حماسی در وصف غزه و همچنین دانشجو پرداخت.

پس از آن نمایندگان ۶ تشکل دانشجویی دانشگاه فرهنگیان دغدغه‌های خود را با خداییان در میان گذاشتند.

امیدرضا سبحانی نماینده دفاتر تشکل جامعه اسلامی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه بدنه کارشناسی وزارتخانه آموزش و پرورش نیاز به احیا دارد، نسبت به بی توجهی مسئولان به دانشگاه فرهنگیان گلایه‌های را مطرح کرد.

مبینا بهتری نماینده انجمن اسلامی بر توجه ویژه به تولید محتوای مناسب برای آینده سازان کشور تاکید کرد و نکاتی را پیرامون تقویت امور پرورشی و بنیه دینی در مدارس مورد اشاره قرار داد.

محمدصادق خلیلی نماینده انجمن اسلامی مستقل هم دغدغه‌هایی را در زمینه مشکلات دانشگاه فرهنگیان مطرح کرد و پیگیری برای جلوگیری از سنگ اندازی در ادامه تحصیل فرهنگیان و عدم صدور مجوز برای ادامه تحصیل در رشته دلخواه از جمله مطالبات او بود.

در نظر گرفتن امکانات لازم برای دانشجو معلمان تربیت بدنی، کمبود نیروی متخصص و کارشناس تربیت بدنی، نظارت بر اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد سیاست‌های کیفیت بخشی دانشگاه فرهنگیان و مشخص کردن سهم هر دستگاه در تامین منابع مالی، کمبود فضای خوابگاهی، لزوم ایجاد سازوکاری منظم برای ساماندهی نحوه کسر از حقوق دانشجو معلمان، کمبود هیئت علمی مجرب، نظارت بر اجرای قانون جوانی جمعیت و ایجاد خوابگاه‌های متاهلی و اختصاص خدمات رفاهی به دانشگاه فرهنگیان همچون سایر دانشگاه‌ها، عضویت نمایندگان کانون‌های فرهنگی و اجتماعی در شورای فرهنگی دانشگاه‌ها نیز از سوی زهرا سادات برازی نماینده کانون‌های علمی و ورزشی، امیرحسین سیفی نماینده شورای صنفی و سبحان نعیمی نماینده کانون‌های فرهنگی و اجتماعی مطرح شد.

پس از اینکه نمایندگان ۶ تشکل دانشجویی دغدغه‌ها و موضوعات خود را مطرح کردند، نوبت به رئیس سازمان بازرسی رسید که در جمع دانشجویان سخنرانی کند و خبر‌های امیدبخش برای پیگیری مطالباتشان بدهد؛ اما درد دل دانشجویان با وی تمامی نداشت و بر همین اساس خداییان بخشی از زمان سخنرانی خود را به دانشجویان اختصاص داد.

این مراسم که از ۹ صبح آغاز شده بود با طنین صدای اذان در محوطه دانشگاه به پایان رسید، ولی مطالبات دانشجویان پایان نداشت و در حیاط نیز دور رئیس سازمان بازرسی جمع شدند و دغدغه‌های خود را بیان می‌کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز