خبرگزاری کار ایران

حاضری:

در انجمن اسلامی دانشگاه‌ها تلاش‌ کردیم در بحث‌های نظری به راهکار مشترک برسیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۸۷۸۴

عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها گفت: در انجمن اسلامی دانشگاه‌ها تلاش‌ کردیم درباره راهبردهای بیانیه آقای خاتمی بحث کنیم تا در بحث‌های نظری به راهکار مشترک برسیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی محمد حاضری  عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در گزارش فعالیت سیاسی این انجمن در مجمع عمومی این تشکل سیاسی گفت: فعالیت‌های دفتر سیاسی مرز روشنی با فعالیت‌های شورای مرکزی ندارد و در نهایت‌ها تمام بحث‌ها در دفتر سیاسی به تصویب شورای مرکزی رسیده است ما در مجموع دو سال گذشته بیست و‌ چهار جلسه در دفتر سیاسی داشتیم و مهم‌ترین محورهایی که بحث کردیم در چارچوب راهبردهای اصلاح‌طلبانه ذیل سه رویکرد قابل تصور است؛ رویکرد اول، قانون‌اساسی دوم تغییر در قانون اساسی موجود و رویکرد بعدی برگزاری رفراندوم درباره تعیین سرنوشت ملت بود.

وی افزود: در تیرماه گذشته در جلسات حضوری و مجازی با سخنرانی آقایان محسن آرمین و علیرضا بهشتی مواردی در تایید استدلال‌های این سه رویکرد داشتیم. در خرداد ماه سال گذشته بیانیه تفصیلی در جهت بررسی مشکلات عبور از جمهوریت نظام بیان شد و در تیرماه با دستگیری و بازداشت مصطفی تاجزاده مواجه بودیم و دفتر سیاسی انجمن جزو  اولین احزابی بود که بیانیه‌ای درباره دستگیری و اندیشه‌های سیاسی آقای تاجزاده صادر کرد و بعد از ناآرامی‌های بعد از مرگ مهسا امینی و درباره حمله به دانشگاه شریف بیانیه‌هایی درباره سرکوب دانشگاه و امنیتی‌سازی کردن آن صادر کردیم و هشدار داده شد و بعد از آن راهکارهای کوتاه، میان و بلند مدت ارائه شد.

حاضری یادآور شد: در انجمن اسلامی دانشگاه‌ها تلاش‌ کردیم راهبردهای بیانیه آقای خاتمی بحث کنیم تا در بحث‌های نظری به راهکار مشترک برسیم. در مجموع در دفتر سیاسی بحث‌هایی درباره انتخابات صورت گرفت که تقریبا همسو با مواضعی که جبهه اصلاحات گرفت، بود و بر این موضوع تاکید شد که نتیجه انتخابات در اداره کشور در بیانیه هفده بندی آقای خاتمی قابل اثرگذاری است.

وی افزود: از آخرین بحثی که در انجمن مطرح شد، مربوط به جنگ فلسطین بود که در محکومیت کشتارهای جمعی غیرنظامیان بود و بر حق تشکیل دولت فلسطین در آن تاکید شد. انجمن اسلامی دانشگاه‌ها در جهت کارهایی فراتر از تشکیلات خود قدم‌هایی برداشته است. از جمله تلاش برای همسویی و همفکری با جبهه اصلاحات به ویژه انجمن‌هایی که قرابت معنایی و فکری با انجمن اسلامی دانشگاهیان دارند.

عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌های تاکید کرد: تلاش برای تداوم و تبادل با طیف‌های معقول و کاهش تنش‌های سیاست‌های اصلاح‌طلبانه و  گفت‌وگوهای هم افزایانه با سایر تشکیلات از جمله این اقدامات بود. تلاش برای رفع حصر چهره‌های محصور تلاش‌هایی در ارتباط با بیت رهبری، مجمع تشخیص مصلحت، شورای عالی امنیت  ملی و وزارت اطلاعات انجام شد اما همه تلاش‌ها به بن بست رسید و حل معضل حصر به نتیحه نرسید.

وی ادامه داد: اقدام دیگر بحث انتشار نامه به رهبری برای حل مشکلات جامعه بود. در نهایت اقدام دیگر درباره جلسات اندیشه اسلام سیاسی بود که جلسات متعددی با آقایان موسوی خوئینی‌ها، سیدحسن خمینی ، سیدمحمدخاتمی، سروش محلاتی  و مرحوم داوود فیرحی برگزار شد. همچنین در نهایت بیانیه‌ای درباره عملکرد مجلس خبرگان نوشته شده که در روزهای آینده منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز