خبرگزاری کار ایران

پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۸۰۹۲

پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع از تاریخ ۲۷ لغایت ۳۰ شهریورماه در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) با میزبانی از ناشران داخلی و خارجی دانشگاه‌های مختلف و دفاتر وابستگان نظامی برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، سرهنگ محمدتقی پرتوی رئیس کمیته علمی نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع، در نشست خبری که صبح امروز به‌مناسبت برگزاری پنجمین دوره این نمایشگاه در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس گفت: هر ساله در این ایام میزبان نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع هستیم.

وی با بیان اینکه امسال نیز همچون سال‌های گذشته از مورخه ۲۷ لغایت ۳۰ شهریورماه میزبان ناشران و فعالین حوزه صلح و دفاع هستیم، اظهارداشت: امسال پنجمین دوره نمایشگاه در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار می‌شود و ناشران دانشگاه‌های مختلف داخلی، خارجی و دفاتر وابستگان نظامی در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند.

رئیس کمیته علمی نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع با بیان اینکه هدف از برگزاری این نمایشگاه توسعه دیپلماسی دفاعی، تعامل علمی، فرهنگی و پژوهشی در حوزه صلح و دفاع در نیروهای مسلح با کشورهای دیگر است، تصریح کرد: در این نمایشگاه قابلیت‌های دفاعی و فعالیت‌های صلح‌طلبانه ایران اسلامی را به کشورهای مختلف معرفی می‌کنیم.

پرتوی با بیان اینکه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع میزبان ناشران کشورهای مختلف هستیم که فعالیت‌های خود را در حوزه نشر و کتاب معرفی می‌کنند، خاطرنشان کرد: در طول برگزاری این نمایشگاه در روزهای مختلف کارگاه‌های مختلفی برای دانشجویان و علاقه‌مندان حوزه کتاب پیش‌بینی شده است.

رئیس کمیته علمی نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع ابراز داشت: تمامی فعالیت‌های صلح‌جویانه و صلح‌طلبانه ایران اسلامی در قالب یگان‌های حافظ صلح در کشورهای مختلف و همچنین فعالیت‌های ایران در مباحث مختلف از جمله بلایای طبیعی در این نمایشگاه و کارگاه‌ها ارائه می‌شوند که هدف از برگزاری این نمایشگاه توسعه دیپلماسی دفاعی ایران است.

وی با بیان اینکه پایان نمایشگاه مصادف با آغاز هفته دفاع مقدس خواهد بود، عنوان کرد: برای افتتاحیه نمایشگاه شخصیت‌هایی از نیروهای مسلح و وابستگان نظامی حضور دارند و این نمایشگاه از ساعت ۹ تا ۱۲ دایر و بازدید برای عموم و مراکز دانشگاهی و داخلی آزاد است.

پرتوی ادامه داد: یکی از مباحث موجود، حضور ناشران خارجی، خانه کتاب، جهاد دانشگاهی و برخی از مراکز دانشگاهی و پژوهشکده‌ها در این نمایشگاه است که محصولات فرهنگی خود را در قالب کتاب‌های صلح و دفاع به معرض نمایش می‌گذارند.

به گفته رئیس کمیته علمی نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع، در برنامه‌های جانبی این نمایشگاه نقد و بررسی کتاب، رونمایی از کتاب و همچنین چهره‌های برتر صلح‌طلبانه کشور معرفی می‌شوند و سه ناشر خارجی و دفاتر وابستگان نظامی در این نمایشگاه و در قالب کارگاه، اجراهایی خواهند داشت.

پرتوی افزود: برخی کشورها در قالب ارسال پیام صلح به این نمایشگاه برنامه دارند و در روز اختتامیه پیام آنها در قالب کلیپ ویدیویی منتشر می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز