خبرگزاری کار ایران

نمازی در گفت‌وگو با ایلنا:

کیهان از نظر حقوقی و قانونی هیچ تفاوتی با سایر رسانه‌های دارای مجوز و فعالیت ندارد/ این رسانه خود را تنها دلسوز نظام و مفسر اصلی قانون اساسی می‌داند

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۴۸۸۸

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: روزنامه کیهان از نظر حقوقی و قانونی هیچ تفاوتی با دیگر روزنامه‌های کثیرالانتشار دارای مجوز و فعالیت ندارد اما خود را تنها دلسوز نظام جمهوری اسلامی و مفسر اصلی قانون اساسی می‌داند و به دلیل همین شاخص دانستن خود، دیگران را با خود می‌سنجد.

علی محمدنمازی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که روزنامه کیهان در گزارشی، اخیرا روزنامه‌های اصلاح طلب را رسانه‌های معاند! نامیده، با توجه به اینکه این رسانه‌ها از وزارت فرهنگ و ارشاد مجوز فعالیت دارند، این رویکرد روزنامه کیهان به چه معناست گفت: برخی یا بعضی تشکیلات، سازمان‌ها و موسسات خودشان را پدرخوانده نظام تلقی می‌کنند و از این موضع اظهارنظر می‌کنند که مثال آن روزنامه کیهان است. این روزنامه خود را تنها دلسوز نظام جمهوری اسلامی، مفسر اصلی قانون اساسی، شاقل رفتار حاکمان و دیگر اعضای جامعه و حکومت می‌داند.

وی افزود: روزنامه کیهان از نظر حقوقی و قانونی هیچ تفاوتی با دیگر روزنامه‌های کثیرالانتشار دارای مجوز و فعالیت ندارد، به دلیل همان شاخص دانستن و  منطبق داشتن خود با منافع نظام و امنیت ملی، دیگران را  با خود می‌سنجد.

وی تصریح کرد: در اصل هیچ دو روزنامه‌ای مثل هم نیستند اما نشریات اصلاح‌طلب قطعا با روزنامه کیهان زاویه دارند و کیهان این زاویه را به حساب انحراف می‌گذارد و سپس قضاوت می‌کند که چرا دولت یا بخشی از دولت آگهی به این روزنامه‌ها دادند. دولت و بخش‌های حاکمیت وظیفه دارند آگهی‌های خودشان را به عدالت به نشریات فعال کشور بسپارند و این عین ثواب است نه خطا.

وی تاکید کرد: روزنامه کیهان واقعا باید خودش را اصلاح کند. به چه دلیل چنین حقی را در خود می‌بیند که چنین قضاوت‌هایی کند. آقای شریعتمداری یا خودش را اصلاح کند یا استعفا دهد.

نمازی گفت: یکدستی  یک عارضه برای نظام است. اگر این اصل را بپذیریم آن وقت روزنامه کیهان هم مانند باقی نشریات باید از یک امکانات و اختیار برابر با دیگران برخوردار باشد.

نمازی گفت: دستگاه‌های مختلفی در نظام وجود دارد که وظیفه دارند با تخلفات، خودخواهی‌ها و خودحق‌پنداری‌ها برخورد کنند، از جمله قوه‌قضائیه نمونه عینی آن است. اصل ۱۵۶ می‌گوید: احیای حقوق عامه، گسترش عدل و آزادی‌های مشروع. این بند ۲ است و در بند ۳ می‌گوید: نظارت بر حسن‌اجرای قوانین. روزنامه‌ها و نشریات از جمله کیهان باید براساس قوانین فعالیت کنند و نظارت بر حسن فعالیت ‌آن‌ها بر عهده قوه‌قضائیه است. امروز آقای اژه‌ای بر آزادی‌های مشروع تاکید دارند اما زمانی هم بود که در همین قوه قضائیه شخصی مانند آقای مرتضوی فله‌ای حکم می‌داد و آن رسانه‌هایی را که برخلاف نظرش بود، تعطیل می‌کرد.

نمازی در ادامه تصریح کرد: می‌خواهم بگویم دیگر بیش از این آزمون و خطا بس است. اجازه دادن به عملکردهای جناحی در حاکمیت بس است. ایفای نقش به جای مردم، سلب اختیار از آنان بس است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز