خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه:

وظیفه حقوقدانان روشنگری است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۳۸۶۲

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: آمریکا با استفاده از ابزارهای قدرتمند رسانه‌ای به راحتی ظالم را مظلوم و مظلوم را ظالم جلوه می‌دهد.

به گزارش ایلنا،‌ حسن عبدلیان‌پور در سالروز حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران در ۱۲ تیر ۱۳۶۷ که به نام روز «افشای حقوق بشر امریکایی» نامگذاری شده است، در نشست «بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی» اقدام هولناک نظامیان امریکایی در این روز را جنایت علیه بشریت خواند و افزود: آمریکایی‌های مدعی حقوق بشر، انواع و اقسام جنایات را مرتکب و با جسارت و صراحت ابراز می‌کنند که این اقدامات را انجام می‌دهند و وظیفه حقوقدانان به‌ویژه حقوقدانان بین الملل، روشنگری است.

وی با اشاره به اعمال تحریم‌های ظالمانه از سوی آمریکا برای ملل مختلف و از جمله اعمال شدیدترین و بی‌سابقه‌ترین تحریم‌ها علیه ایران اظهارداشت: آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر است با وضع تحریم‌های گسترده، مجازات جمعی برای مردم یک کشور اعمال می‌کند و این اقدامات ضد انسانی را جزو افتخارات خود می‌داند.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با اشاره به ترور ناجوانمردانه شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهان وی اظهارداشت: این چه نوع حقوق بشر است که آمریکا یک مقام عالی رتبه سیاسی نظامی مهمان در کشور دیگر را ترور می‌کند و با کمال افتخار به این اقدام هولناک و جنایت خود نیز معترف است.

عبدلیان‌پور با بیان اینکه اقدامات ضد حقوق بشری و به اصطلاح حقوق بشر آمریکایی حتی برای شهروندان آمریکایی هم اعمال می‌شود به نقض حقوق گسترده رنگین‌پوستان و مهاجران در آمریکا اشاره کرد.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با تاکید بر قدرت رسانه‌ها اظهارداشت: آمریکا در رأس ناقضان حقوق بشر قرار دارد و با استفاده از ابزار‌های قدرتمند رسانه‌ای به راحتی ظالم را مظلوم و مظلوم را ظالم جلوه می‌دهد.

وی اضافه کرد: آمریکا با قدرت رسانه افکار عمومی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و با سلاح رسانه جنگ نرم راه می‌اندازد و افکار عمومی را جهت می‌دهد؛ کمااینکه در حوادث سال گذشته از طریق رسانه‌ها سعی بر تحمیل عقاید و دشمنی‌های خود علیه ملت ایران داشت و عده‌ای را اغفال کرد.

عبدلیان‌پور با اشاره به ضرورت تبیین شرایط حقوق بشری و روشنگری از سوی وکلا به‌ویژه وکلای امور بین‌الملل افزود: وظیفه حقوقدانان و وکلا روشنگری است و باید در زمان‌های مقتضی با توانمندی و قدرت و دانش مواضع حقوق بشری جمهوری اسلامی ایران را در مجامع بین‌المللی مطرح و پیگیری کنند، زیرا نهاد وکالت به عنوان یک نهاد تاثیرگذار و مستقل در عرصه بین‌المللی می‌تواند نقش مهمی در بیان مواضع حقوق بشری داشته باشد.

عبدلیان‌پور پور با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در دیدار با شورای عالی قضائی در هفته قوه قضائیه بر صیانت از حقوق عامه اظهارداشت: وکلا باید در راستای صیانت از حقوق عامه، این موارد را شناسایی و برای احقاق حقوق مردم اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز