خبرگزاری کار ایران

قالیباف:

وظیفه داریم در رابطه با اینکه مردم چه حقی به گردن ما دارند، آگاه‌بخشی کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۴۹۴

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز مهمترین رسالت قوه قضاییه احیای حقوق عامه است گفت: اگر ما حق مردم را ادا کنیم بدون شک مردم هم به وظیفه خود آشنا می‌شوند.

به گزارش ایلنا، محمد باقر قالیباف صبح امروز (۵ تیر ۱۴۰۲) در همایش سراسری بزرگداشت قوه قضاییه ضمن بیان تبریک و تهنیت به بخش‌های اداری و قضایی دستگاه قضا گفت: به همه عزیزان در قوه قضاییه که در این ماه‌ها و سال‌ها شاهد یک رویکرد تحول‌گرا و سازنده در همه سطوح آن به ویژه در ریاست قوه بودیم عرض خسته نباشید دارم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قوه قضاییه را به نام شهید بهشتی می‌شناسیم و این مایه افتخار همه ما است.

وی با بیان اینکه شهید بهشتی تجسمی از تلازم علم و عمل بود گفت: شهید بهشتی به تمام معنا مصداق اتم ایمان، اخلاص، ایثار، و تلاش برای رفاه و فلاح مردم بود

قالیباف گفت: شهید بهشتی را یک اسطوره میدانیم در سعه صدر در برابر ناملایمات و در برابر توطئه‌ها و طعنه‌ها و تطهمه‌ها.

وی ادامه داد: ما شهید بهشتی برای تعالی ارزش‌های انقلاب و بسط و عمق بخشی به ارزش‌های انقلاب اسلامی از آبروی خودش گذشت، او برای انسجام و اتحاد در جامعه سکوت کرد، شهید بهشتی برای نسل جوان ما روشن و ثابت کرد که راه پیشرفت با التزام به مسائل دینی و انقلابی در تضاد نیست. این را در عمل نشان داد و به همه ما آموخت.

قالیباف با بیان اینکه امروز مطالبه مقام معظم رهبری از ما تحول است ادامه داد: برای این تحول نیازمند هستیم تا باور حقیقی به نقش مردم پیدا کنیم، دو عنصر مردم باوری در پرتو خداباوری می تواند پایه این تحول در همه عرصه ها به ویژه حکمرانی در بخش های مختلف باشد.

قالیباف اظهار کرد: امروز مهمترین رسالت قوه قضاییه احیای حقوق عامه است و این مهم در حکمرانی اسلامی حق مردم است و مردم صاحب این حق هستند.

رئیس مجلس ادامه داد: اگر ما حق مردم را ادا کنیم بدون شک مردم هم به وظیفه خود آشنا می‌شوند، ما وظیفه داریم در رابطه با اینکه مردم چه حقی به گردن ما دارند آگاه‌بخشی کنیم.

قالیباف با تاکید بر این نکته که اگر در رابطه با حقوق مردم آگاهی‌‌بخشی کنیم شد اعتماد در جامعه شکل می‌گیرد گفت: در هر جامعه ای که اعتماد شکل بگیرد مشارکت معنی دار مردم را در همه مسائل را شاهد خواهیم بود.

وی گفت: امروز مهمترن مسئله ما مسائل اقتصادی است و باید در این خصوص از بیان مشکلات بگذریم و با شناخت، اولویت را مشخص و تلاش کنیم تا مسائل را حل کنیم و این مهم در سایه همدلی، همکاری و هم‌افزایی به وجود می‌آید.

قالیباف با بیان اینکه درست است که هر قوه مستقل است و وظایفی دارد، گفت: اما این اصل به معنای جزایر جدا از هم نیست، همه قوا باید در حل مسائل مردم یکپارچه عمل کنند و این تنها راه ما برای حل مسائل است چرا که این نگاه ما را از حاشیه دور می‌کند و ما را متوجه اصل مسئولیت و ماموریت خود که قدرت حل مسئله در چارچوب قانون برای مردم است خواهد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به این نکته که تقویت قوه قضاییه در دستور کار ما و وظیفه ما است گفت: توجه به پشتیبانی از قوه قضاییه در اولویت کار ماست و باید اولویت این پشتیبانی را به نقاطی از قوه بدهیم که آنجا محل حضور فیزیکی و محتوایی مردم است، مشکلات دادگاه‌ها، دادسراها و قضات شریف باید رفع شود تا این مشکلات مانع اقتدار پیاده سازی عدالت نشود، باید آرامش و آسایش را برای قضات چه در بعد معیشت چه در بعد ماموریت سازمانی فراهم کنیم.

قالیباف ادامه داد: باید برای کاهش ورودی پرونده ها تلاش کنیم، باید به هوشمندسازی تکیه کنیم و بتوانیم با اصلاح قوانین پرونده‌ها را از مسیر درست و صحیح کاهش دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز