خبرگزاری کار ایران

خیاطیان:

هنوز نتوانسته‌ایم انتظارات خودمان را از حلقه‌های میانی مشخص کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۷۱۱

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست‌جمهوری گفت: نیاز داریم مبانی حلقه‌های میانی را به خوبی تشریح کنیم و نیاز به یک ادبیات مشترک در این حوزه وجود دارد و هنوز نتوانسته‌ایم انتظارات خودمان را از حلقه‌های میانی مشخص کنیم و در لایه‌های گفتمانی آن‌ها را بگوییم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد صادق خیاطیان در همایش «جریان حلقه‌های میانی؛ پیشران حمکرانی مردم» گفت: مناسبت این جلسه به عنوان سومین سالروز توسعه فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حلقه‌های میانی و استفاده از جوانان به عنوان حلقه‌های میانی است.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست‌جمهوری تاکید کرد: جایی مانند مرکز تحقیقات استراتژیک فرمانبرداری و یک ماموریت ذاتی در این خصوص دارد، اولین رویکرد ما به مسئله حلقه‌های میانی است. مأموریت دوم ترویج گفتمان دولت است؛ چراکه گفتمان دولت برآمده از ویژگی‌های آقای رئیس‌جمهور است، یعنی هنگامی که انقلاب و عدالت از محورهای دولت انتخاب شد، دولت مردمی بنا نهاده شد.

وی خاطرنشان کرد: هرجا از ظرفیت مردم استفاده شده، کشور به سمت توسعه رفته، هنگامی که رئیس‌جمهور از اصلاح ساختار پرداخت یارانه‌ها صحبت می‌کنند و مردم در جریان قرار می‌گیرند، این مردمی بودن است، البته که بازهم اطلاع‌رسانی و اقناع در این زمینه باید صورت گیرد.

خیاطیان افزود: یکی از جلوه‌های مردمی‌سازی، استفاده از ظرفیت‌های مردم است. اگر مشکلات و معضلاتی در سطح ملی داریم از ظرفیت‌های مردمی در حل آن‌ها می‌توانیم استفاده کنیم.

وی بیان کرد: اساسا عدالت‌محوری که در گفتمان دولت مدنظر است باید صورت‌بندی و ترویج و تبلیغ شود. باید پاسخ داد مردمی کردن اقتصاد، سیاست داخلی و سیاست خارجی و ... یعنی چه و باید این مطلب الگوسازی شود.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری ادامه داد: ماموریت بعدی که برعهده داریم، گسترده کردن شبکه‌ نخبگانی است و این موضوع در حلقه‌های میانی بسیار مهم است و آقای رئیس‌جمهور هم بر این موضوع تاکید دارد.

وی بیان کرد: ما نیاز داریم مبانی حلقه‌های میانی را به خوبی تشریح کنیم و نیاز به یک ادبیات مشترک در این حوزه وجود دارد و هنوز نتوانسته‌ایم انتظارات خودمان را از حلقه‌های میانی مشخص کنیم و در لایه‌های گفتمانی آن‌ها را بگوییم.

خیاطیان افزود: راهیان نور در این مورد یک مورد موفق است، بسیج سازندگی که امروز در موردش احساس نیاز می‌شود از نمونه‌های موفق این موضوع است.

وی تاکید کرد: دعوت، گفتمان‌سازی و شتاب‌دهندگی و توانمندسازی در حلقه‌های میانی باید صورت گیرد؛ چراکه به گفته مقام معظم رهبری ظرفیت‌های مردمی نقش تقویت‌کننده حلقه‌های میانی را دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز