خبرگزاری کار ایران

علم الهدی:

مردم نباید برای حمایت از دولت چشم‌شان به فضای مجازی باشد/ نظام‌های دیکتاتوری به اعتماد مردم کاری ندارند/ اعتماد مردم به دولت باید بازسازی شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۵۹۲۰

امام جمعه مشهد گفت: برای حمایت مردم از دولت نباید چشم مردم صرفا به فضای مجازی باشد تا هر کس بخواهد از طریق فضای مجازی برای دولت و نظام حاشیه سازی کند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله سیداحمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد افزود: دولت سه وعده واکسیناسیون عمومی تا دهه فجر، ساخت یک‌ میلیون مسکن و ایجاد یک میلیون شغل در سال را به مردم داده است که لازمه تحقق این وعده ها و ایجاد اعتماد بین مردم و دولت، اقدام جهادگرانه مسوولان است.

وی به توصیه رهبر معظم انقلاب به دولت سیزدهم مبنی بر ترمیم اعتماد مردم به دولت اشاره و بیان کرد: معظم له در اولین دیدار با اعضای دولت سیزدهم در هفته دولت، رسالت متفاوت آن با دولتهای قبلی را بازسازی و ترمیم اعتماد عمومی به دولت عنوان کردند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی ادامه داد: اعتماد مردم به دولت خدشه دار شده و لازم است این اعتماد بازسازی گردد.

وی گفت: نظام های دیکتاتوری به اعتماد مردم کاری ندارند، اگر وزارت آموزش و پرورش یک متولی درست و حسابی پیدا کند، می تواند تاریخ انقلاب اسلامی و نحوه رفتار حکومت ستم شاهی را برای نسل های بعد نشان دهد.

آیت‌الله علم الهدی افزود: نظام ستم شاهی وابسته به پول فروش نفت بود و آن را در بانکهای آمریکایی ذخیره می کرد و به مردم کاری نداشت، جز ضعف در جامعه چیزی نبود و از مردم وحشت نداشت و به گفته خودشان هر کس قدرت داشت، وابسته به دربار بود.

وی ادامه داد: نظام مردم سالاری دینی ما که جریان های ثروت و قدرت را از بین برده متکی به مردم است و اگر بنا شد اعتماد عمومی نسبت به دولت خدشه دار شود، اعتماد مردم به نظام نیز خدشه دار می شود، نظام ما مردم سالاری دینی است و باید مردم به بخش های مختلف نظام اعتماد داشته باشند.

امام جمعه مشهد، مردم، مجلس و دولتمردان را در ایجاد اعتماد سازی دارای وظایفی دانست و گفت: زندگی دولتمردان باید همانند مردم باشد و رفت و آمدشان نیز بین مردم باشد، ارتباط دولتمردان و مسوولان با مردم آنها را امیدوار می کند.

وی افزود: برای حمایت مردم از دولت نباید چشم مردم صرفا به فضای مجازی باشد تا هر کس بخواهد از طریق فضای مجازی برای دولت و نظام حاشیه سازی کند.

آیت‌الله علم الهدی ادامه داد: مردم باید موارد مطرح شده در فضای مجازی را با رویدادهای فضای حقیقی مقایسه کنند و اگر حقیقت داشت آنگاه موضع گیری نمایند.

وی گفت: مجلس شورای اسلامی باید علاوه بر مدیریت مطالبات مردم، مطالبات ضروری را به دولت منتقل کند و همچنین بر رفتار مسوولان دولتی نیز نظارت نماید، اگر همه اینها انجام گرفت اعتماد مردم به دولت بازسازی می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز