خبرگزاری کار ایران

در جریان اخطار آیین‌نامه‌ای مطرح شد؛

نیک‌بین: نمی‌شود دولتی‌ها شفاف باشند و مجلس شفاف نباشد/ قالیباف: طرح در کمیسیون آیین‌نامه تقریبا نهایی شده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۴۴۱

رئیس مجلس گفت: طرح شفافیت در کمیسیون آیین نامه بررسی می‌شود تقریبا هم نهایی شده و آن را در دستور کار قرار می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام محمدجواد نیک‌بین نماینده کاشمر در اخطار آیین‌نامه‌ای گفت: روز پزشک را تبریک می‌گویم. سخنگوهای کمیسیون‌ها وقتی گزارش می‌دهند قرار نیست وزیر پیشنهادی را تایید کنند. کار کمیسیون طبق آیین نامه داخلی تطبیق برنامه وزیر با استناد بالادستی و تطبیق مدارک وزیر است. 

وی خطاب به قالیباف افزود: عرض تشکر از وزیر پیشنهادی رفاه و آقای رستم قاسمی دارم، این دو بزرگوار قول به شفافیت دادند استدعا می‌کنم هر چه زودتر شفافیت را در دستور کار مجلس قرار بدهید. اگر دولتی‌ها شفاف باشند نمی‌شود مجلس شفاف نباشد. آن زمان می‌توانیم از دولت و حقوق نجومی و بانک‌ها شفافیت را درخواست کنیم. خودم شاهد بودم شما بارها ۶ صبح در این باره جلسه داشتید در دستور کار بگذارید تا مجلس شفاف شود. 

قالیباف در پاسخ به این اخطار گفت: بر اساس آیین‌نامه کار را انجام می‌دهیم اگر دوستان کمیسیون وزیری را تایید می‌کنند یعنی برنامه او را تطبیق دادند با اسناد بالا دستی. بررسی اینکه آیا توان هم دارد یا نه بر عهده نمایندگان است. کسی نمی‌تواند جای نماینده رای بدهد روز آخر خودشان رای می‌دهند.

وی افزود: در مورد شفافیت طرح دارد در کمیسیون آیین نامه بررسی می‌شود تقریبا هم نهایی شده و آن را در دستور کار قرار می‌دهیم.

رئیس مجلس یادآور شد: در رابطه با قرعه‌کشی‌ها چون نماینده‌ها تحت فشار حوزه انتخابیه هستند باید بگویم ۲۹۰ نماینده داریم در هر قرعه ۴ نفر هستند دو موافق و دو مخالف گاهی تکراری شده و گاهی ممکن است نام برخی در قرعه درنیاید این به معنی غیر فعال بودن آن نماینده نیست.

قالیباف عنوان کرد: مصوبه هیات وزیران درباره خشکسالی ۹۹ تا ۱۴۰۰ در تاریخ ۱۶ تیر دولت بوده تا به خسارت دیدگان امهال شود اما هنوز به بانک ها ابلاغ نشده و امیدواریم این دولت زودتر اقدام کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز