خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون اقتصادی:

برنامه وزیر خارجه در کمیسیون اقتصادی بررسی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۸۰۷۳

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر پیشنهادی امور خارجه در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

غلامرضا مرحبا در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به حضور حسین امیر عبداللهیان وزیر پیشنهادی امور خارجه در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی گفت: وزیر پیشنهادی امورخارجه گزارشی در خصوص برنامه‌های خود برای مدیریت این وزارتخانه ارائه کرده و سپس نمایندگان نیز در خصوص انتخاب سفیران ایران در کشورهای مختلف، مذاکرات برجام، ارتباط با کشورهای اروپایی، روابط با سایر کشورهای جهان، رایزن‌های اقتصادی و همچنین ضرورت تحول در وزارت خارجه مواردی را مطرح کردند.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به کشورهای حوزه تمدنی ایران و استفاده از قرابت‌های فرهنگی و مذهبی برای گسترش روابط اقتصادی و سیاسی گفت: اعضای کمیسیون اقتصادی در این نشست به عدم توجه دولت گذشته به ظرفیت کشورهای همسایه بخصوص کشورهای دارای اشتراکات فرهنگی، زبانی و مذهبی فراوانی با ایران اشاره کرده و به وزیر پیشنهادی توصیه کردند که از این ظرفیت‌ها برای توسعه روابط اقتصادی و سیاسی استفاده کند.

مرحبا با اشاره به لزوم تقویت  ارتباط سیاسی و اقتصادی ایران با کشورهای شبه قاره و شرق دور اضافه کرد: از سوی دیگر سفیرانی باید برای کشورها انتخاب شود که بیشترین تناسب و توانمندی را با آن کشور داشته باشند چرا که گذشته در انتخاب سفیران دقت چندانی وجود نداشته و افرادی که با این عنوان در کشوری انتخاب می‌شدند، با فرهنگ و زبان آن کشور  هیچ ارتباطی برقرار نکرده و رویکرد اقتصادی مناسبی هم نداشته اند. لذا باید در دولت سیزدهم به این موارد توجه بیشتری صورت بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز