خبرگزاری کار ایران

حسینی در گفت‌وگو با ایلنا:

در صدد آوردن «لایحه مشارکت عمومی-خصوصی» به صحن هستیم/ می‌توانیم به نابسامانی در پروژ‌های عمرانی خاتمه دهیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۰۴۵۱

سخنگوی کمیسیون عمران گفت: اگر تکلیف «لایحه مشارکت عمومی- خصوصی» را مشخص کنیم، می‌توانیم به نابسامانی‌هایی که در پروژه‌های عمرانی وجود دارد خاتمه دهیم.

سید البرز حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره بررسی «لایحه عمومی-خصوصی » که در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مطرح شده، گفت: «لایحه مشارکت عمومی-خصوصی » در چندین جلسه در کمیسیون عمران مورد بحث بررسی قرار گرفت و تصمیم بر آن شد باتوجه به اهمیتی که این لایحه دارد پس از بررسی در  کمیسیون با اقدامات لازم در دستور کار صحن قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات اساسی کشور نحوه واگذاری کارهای اجرایی به بخش خصوصی است. مشخص شدن تکلیف «لایحه مشارکت عمومی-خصوصی» در مباحثی همچون تأمین منابع مالی، نحوه واگذاری و توزیع نظام فنی و اجرایی کمک شایانی می‌کند.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر «لایحه مشارکت عمومی-خصوصی» درست تبیین شود، تقریبا می‌توان گفت پروژه‌های در دست اقدام دولت سرانجام مطلوبی پیدا خواهند کرد.

وی ادامه داد: اگر کارها به خوبی پیش برود، انشاالله از کارنامه این مجلس یک کار بسیار اساسی در حوزه پروژه‌های عمرانی، بحث بودجه و نحوه مشارکت بخش خصوصی در پروژها باقی خواهد ماند. 

حسینی گفت: برای به سرانجام رسیدن «لایحه مشارکت عمومی-خصوصی»، کمیسیون عمران در مجلس دهم وقت بسیار زیادی گذاشت، مرکز پژوهشها نیز بررسی‌های زیادی را در این خصوص انجام داد؛ قطعا باتوجه به زحماتی که صورت گرفته است جزء به جزء این لایحه در جلسات آتی مورد بررسی اجمالی‌تر قرار خواهد گرفت تا به صحن مجلس برده شود.

وی تاکید کرد: «لایحه مشارکت عمومی-خصوصی» یکی از ظرفیت‌های مهم کشور است که می‌تواند به نابسامانی پروژهای عمرانی خاتمه دهد.

سخنگوی کمیسیون عمران بیان کرد: کمیسیون بعد از بررسی، قطعا در این مورد با هیأت رئیسه وارد گفت‌وگو خواهد شد تا بتوانیم جزء برنامه‌های مجلس قرار دهیم تا این لایحه‌ای که دولت برای آن وقت گذاشته است به یک قانون تبدیل شود ، چرا که این لایحه می‌تواند بخشی از مشکلات کشور را در این مورد حل و فصل کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز