خبرگزاری کار ایران

نمایندگی کشورمان در سازمان ملل:

برای مبارزه با القاعده و داعش صدور قطعنامه کافی نیست / تلاش کشورها در مبارزه با تروریسم مشروط نباشد

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۶۵۸

در بیانیه مطبوعاتی شورای امنیت، ضمن تاکید بر اینکه این اقدام تروریستی مغایر با کنوانسیونهای ۱۹۶۱ و ۱۹۶۳ وین درباره روابط دیپلماتیک و کنسولی است، از همه کشورهای جهان خواست در مبارزه با تروریسم جدی اقدام کنند.

نمایندگی کشورمان در سازمان ملل تاکید کرد: در مبارزه با القاعده و داعش فقط صدور قطعنامه و بیانیه کافی نیست و کشورها باید ضمن همکاری قاطعانه و جدی با یکدیگر، با گروه‌های تامین کننده مالی آنها مبارزه کنند.

به گزارش ایلنا، غلامحسین دهقانی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر در نیویورک با استقبال از بیانیه شورای امنیت در محکومیت حمله تروریستی به اقامتگاه سفیر کشورمان در یمن گفت: در پی اقدام جنایتکارانه بمبگذاری مقابل اقامتگاه سفیر کشورمان در صنعا که چهارشنبه به دست تروریست‌های القاعده صورت گرفت و به ساختمان و عابران آن منطقه آسیب جدی وارد کرد، در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت، وظیفه این شورا را در مبارزه با تروریسم، حفظ صلح و امنیت بین‌المللی یادآوری و ضمن درخواست محکومیت این جنایت از سوی شورای امنیت، اجرای عدالت برای بانیان مالی و کمک دهندگان به این اقدام جنایتکارانه را درخواست کردیم.

وی افزود: شورای امنیت نیز پنجشنبه بیانیه‌ای مطبوعاتی درباره این بمبگذاری صادر و ضمن محکومیت شدید این اقدام، تاکید کرد که همه کشورها باید همکاری‌های لازم را به منظور اجرای عدالت درباره کسانیکه به هر شکلی در این قضیه نقش داشتند و همچنین کمک کنندگان مالی این اقدام جنایتکارانه به عمل آورند. ‌‌‌

سفیر و سرپرست نمایندگی کشورمان در سازمان ملل تصریح کرد: در بیانیه مطبوعاتی شورای امنیت، ضمن تاکید بر اینکه این اقدام تروریستی مغایر با کنوانسیونهای ۱۹۶۱ و ۱۹۶۳ وین درباره روابط دیپلماتیک و کنسولی است، از همه کشورهای جهان خواست در مبارزه با تروریسم جدی اقدام کنند.

وی افزود: ایران به عنوان قربانی تروریسم، همواره بر این باور است که کشورها برای مبارزه با تروریسم باید جدی عمل کنند و تلاش‌های آنان نباید مشروط شود.

دهقانی حضور نیروهای خارجی در منطقه را عاملی منفی در فعالیت‌های تروریستی خواند و گفت: ضروریست بین کشورها در مبارزه با تروریسم هماهنگی ایجاد و همواره در هر مقطعی این مهم یادآوری شود.

سفیر و سرپرست نمایندگی کشورمان در سازمان ملل با اشاره مجدد به بیانیه مطبوعاتی شورای امنیت گفت: شورای امنیت از دولت یمن و دیگر دولت‌ها درخواست کرده است، به هر نحو ممکن درباره بمبگذاری اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران در صنعا کمک کنند و اقداماتی جدی را در این باره اجراء کنند تا بار دیگر چنین مواردی روی ندهد.

دهقانی در پایان با اشاره به اینکه متاسفانه این نخستین باری نبود که اقدامی تروریستی ضد اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت، تاکید کرد: تلاش جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تروریسم، اقدام وفق قوانین بین‌المللی است و ما همواره این موضع منطقی خود را در جوامع بین‌المللی تکرار خواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز