خبرگزاری کار ایران

دیدار هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل با امیرعبداللهیان

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۴۷۶

امیرعبداللهیان با اشاره به اینکه کمک‌های پزشکی و غذایی جمهوری اسلامی ایران آماده ارسال به مردم مظلوم غزه است، مساعدت سازمان ملل در ارسال این کمک‌ها را ضروری دانست و آمادگی کشورمان جهت همکاری با آن نهاد بین‌المللی به منظور ارسال کمک‌ها به غزه و پذیرش مجروحان فلسطینی جهت مداوا در کشورمان را مورد تاکید قرار داد.

مسئول امور بشردوستانه سازمان ملل، با معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه کشورمان دیدار و پیرامون مسائل بشردوستانه در منطقه گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایلنا، والری آموس در این دیدار به تلاش خود در پیگیری مسائل بشردوستانه در سوریه، عراق و غزه اشاره کرد و گفت سعی ما این است تا با تمرکز بر نیازمندی‌های مردم سوریه، امور بشردوستانه را فارغ از مسائل سیاسی دنبال کنیم.

وی با تقدیر از تلاش‌ها و همکاری کشورمان در امور انسان‌دوستانه در سوریه گفت تلاش می‌کنیم تا از کشورهای تاثیرگذار در صحنه سوریه با هدف کمک به تسهیل انجام امور بشردوستانه بخصوص در مناطق دشوار که درگیری بین ارتش و مخالفان وجود دارد، استفاده کنیم.

این مسئول بین‌المللی با اشاره به اقدامات بشردوستانه سازمان ملل در نوار غزه، به دشواری‌های موجود بر سر راه ارسال کمک‌های پزشکی و غذایی به این منطقه اشاره کرد و گفت با دولت مصر در خصوص تسهیل شرایط ارتباطاتی داشته‌ایم.

حسین امیرعبداللهیان نیز در این دیدار بر ضرورت تلاش جهت کاهش تاثیر مسائل سیاسی بر اقدامات انسان‌دوستانه تاکید کرد.

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه با اشاره به اقدامات تخریبی گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه در امر کمک‌رسانی اظهار داشت: صدور قطعنامه ۲۱۷۰ شورای امنیت علیه گروه‌های تروریستی و افراطی می‌تواند مأموریت سازمان ملل در فعالیت‌های بشردوستانه در سوریه را تسهیل کند.

وی همچنین به فاجعه انسانی در نوار غزه اشاره کرد و گفت با هدف قرار گرفتن اماکن متعلق به سازمان ملل در غزه از سوی رژیم صهیونیستی، انتظار این است که سازمان ملل واکنش جدی‌تری به این موضوع داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه کمک‌های پزشکی و غذایی جمهوری اسلامی ایران آماده ارسال به مردم مظلوم غزه است، مساعدت سازمان ملل در ارسال این کمک‌ها را ضروری دانست و آمادگی کشورمان جهت همکاری با آن نهاد بین‌المللی به منظور ارسال کمک‌ها به غزه و پذیرش مجروحان فلسطینی جهت مداوا در کشورمان را مورد تاکید قرار داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز