خبرگزاری کار ایران

حاشیه‌هایی از آخرین نشست افخم؛

پای برنامه ۹۰ هم به نشست سخنگو بازشد

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۷۲۵

خبرنگار روزنامه وطن امروز در نشست خبری امروز سخنگوی وزارت امور خارجه در قالب یک سوال، دقایقی سخنرانی کرد که اغلب خبرنگاران حاضر در نشست نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند. / خبرنگار الجزیزه انگلیسی نیز سوالش را با زبان انگلیسی مطرح کرد و افخم پس از شنیدن سوال وی، گفت عرف این است که سوالات با زبان فارسی مطرح شود و سپس به سوال وی پاسخ داد.

آخرین نشست خبری مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه در سال ۹۲ باحواشی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این نشست به عنوان آخرین نشست سخنگو با خبرنگاران در این سال حاشیه هایی نیز به همراه داشت که تعدادی از این حاشیه‌ها در ادامه می‌آید:

- این نشست بر خلاف نشست‌های قبلی با کمی تأخیر برگزار شد و افخم پس از ورود، با اشاره به این تاخیر از خبرنگاران خواست که سوالات را مطرح کنند.

- یکی از سوال های جالب مطرح شده در این نشست آن بود که آیا خبر مربوط به آزادی ۵ مرزبان ایرانی را با جمع آوری ۱ میلیون امضا تأیید می کنید؟ که با تعجب سخنگوی دستگاه دیپلماسی مواجه شد. وقتی وی از این خبرنگار خواست تا منبعش را اعلام کند این خبرنگار منبعش را برنامه ۹۰ اعلام کرد که با لبخند خانم سخنگو همراه شد و گفت باید در کنار دستگا‌ه‌های عمومی و دولتی، بخش مردمی چه در فضای واقعی و چه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در این باره فعال باشند و به جای یک میلیون، ۷۰ میلیون برای‌شان امضا کنند.

- خبرنگار روزنامه وطن امروز در نشست خبری امروز سخنگوی وزارت امور خارجه در قالب یک سوال، دقایقی سخنرانی کرد که اغلب خبرنگاران حاضر در نشست نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند. وی در سخنرانی‌اش دستگاه دیپلماسی را متهم به سازش کرد و به افخم متذکر شد که وظیفه سخنگویی‌اش را به درستی انجام نمی‌دهد و مواضعش چه در امروز و چه در گذشته فرقی با یکدیگر ندارد که افخم در جواب این فرد گفت که با وظایفش آشناست.

وی ادامه داد: اینکه سخنگویی من باب طبع و نظر شما باشد، شدنی نیست.

افخم با تاکید بر اینکه روابط ایران با سایر کشور بر اساس منافع و امنیت ملی صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: دولت آقای روحانی تاکید دارد که با همه ملت صادق باشد و در خصوص دیدار کارتین اشتون با فعالان حقوق زنان نیز هیچ گونه هماهنگی‌ای صورت نگرفته بود و مواضع ما صریح و برمبنای صداقت با ملت است.

- خبرنگار الجزیزه انگلیسی سوالش را با زبان انگلیسی مطرح کرد که افخم پس از شنیدن سوال وی، گفت عرف این است که سوالات به زبان فارسی مطرح شود و سپس به سوال وی پاسخ داد.

- در انتها نیز خبرنگار شبکه سحر سیمای کردستان سوالی در ارتباط با برنامه های وزارت خارجه برای گسترش رابطه با اقلیم کردستان عراق از سخنگوی دستگاه دیپلماسی پرسید که افخم در جواب وی گفت شما همیشه این سوال را از من می‌پرسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز