خبرگزاری کار ایران

با ارسال یادداشتی به بان‌کی‌مون؛

ایران موارد بارز اقدامات تروریستی علیه دیپلمات‌های ایران را اعلام کرد

کد خبر : ۱۴۰۳۴۶

در این نامه ابتدا به حادثه حمله و ربودن احمد نیک بخت، دیپلمات کشورمان در یمن در ۳۰ تیرماه گذشته توسط تروریستهای مسلح اشاره شده و اینکه تاکنون هیچ پیشرفتی برای بازگرداندن وی حاصل نشده است.

نمایندگی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک با ارسال یادداشتی به دبیرکل سازمان ملل متحد و اشاره به قطعنامه‌های مجمع عمومی در خصوص نقض ایمنی و امنیت دیپلماتها و اماکن دیپلماتیک، به سه حادثه بارز تروریستی ظرف یک سال گذشته علیه دیپلماتها و اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در یمن و لبنان اشاره کرد.

به گزارش ایلنا، در این نامه ابتدا به حادثه حمله و ربودن احمد نیک بخت، دیپلمات کشورمان در یمن در ۳۰ تیرماه گذشته توسط تروریستهای مسلح اشاره شده و اینکه تاکنون هیچ پیشرفتی برای بازگرداندن وی حاصل نشده است.

در بخش دیگری از این یادداشت به حادثه تروریستی مقابل سفارت کشورمان در آبان ماه گذشته در بیروت اشاره شده که طی آن علاوه بر کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از شهروندان بیگناه لبنانی، رایزن فرهنگی سفارت، همسر یکی از دیپلماتها و سه نفر از کارکنان محلی سفارت به شهادت رسیدند. گردانهای عبدالله عزام وابسته به القاعده مسئولیت این حمله را به عهده گرفته و این گروه تحت فرماندهی تبعه سعودی به نام ماجد الماجد بوده که در پی آن پس از بازداشت، درگذشت.

همچنین در این یادداشت به حادثه اخیر تروریستی که به شهادت ابوالقاسم اسدی، دیپلمات شاغل در نمایندگی کشورمان در یمن منجر گردید، اشاره شده و درخواست ایران برای بکارگیری نهایت تلاش جهت پیشگیری از موارد آتی و پیگرد قانونی و همچنین مجازات عاملان این حملات مورد تاکید واقع شده است. در این زمینه ایران آمادگی خود را برای همکاری و به مجازات رساندن عاملان این حملات اعلام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز